Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC met twee vrienden, super leuke tijd gehad :)

Eerste keer XTC met twee vrienden, super leuke tijd gehad :)

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
g
gizzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi,

Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst XTC gebruikt met twee goede vrienden (ik noem ze even Maarten en Nico, maakt het wat makkelijker :wink:). We hadden alleen maar ervaring met wiet, hasj en alcohol, maar wilde wel eens wat nieuws proberen. Laten we zeggen dat het zeer goed is geslaagd :)

Had 3 pillen gehaald en uiteraard getest, de geteste pil kwam uit op 185mg. Ze kenden de pillen echter en er was een spreiding tussen 150 en 220mg. We deden het bij Maarten thuis, hij heeft een super tof huis met ingebouwde speakers overal, hele fijne setting dus.

We begonnen om 22.00 allemaal met een kwartje, maar na een uur merkte we niks tot heel weinig. om 23.00 dus nog een kwartje genomen, al snel begon ik hem te voelen, terwijl mijn vrienden nog niet iets voelde. Ik voelde me geweldig, en zei de hele tijd tegen hun dat ze het ook moesten voelen, hahah. Zij namen rond 23.20 nog een laatste kwartje, ik hield het bij het halfje wat ik op had. Rond 23.40 kickte het bij hun opeens allemaal in, Maarten reageerden hier erg goed op en ging hartstikke lekker, eigenlijk net zoals ik al 20 minuten aan het doen was, Nico daarentegen reageerde hier wat minder goed op. Hij ging even naar boven in de slaapkamer. Na 5 minuutjes ging ik bij hem checken, hij was duidelijk aan het stressen en was erg rood. Hij zei tegen mij dat hij het best wel heftig vond. Hier schrok ik best wel van, ik vroeg of ik bij hem moest blijven: hij zei dat ik moest doen wat ik wilde. Ik ben even gebleven en vroeg het drie minuten later weer, dit keer zei hij dat ik beter maar even kon blijven.

Dit vond ik best wel eng en ik dacht dat hij te veel had genomen (hij heeft namelijk ook niet zo veel lichaamsgewicht). Hij stond nu met zn hoofd naar buiten op het balkon (het was net begonnen met sneeuwen ook, hij zocht verkoeling) en ik was bang dat ik een ambulance moest gaan bellen. Ik reageerde heel slecht op de situatie en wilde weg, ik heb Maarten gehaald beneden en gezegd dat hij even bij Nico moest blijven: ik ging zelf ook even bij een open raam zitten met een relaxed muziekje, maar ik kreeg de nare gedachtes maar niet uit mijn hoofd. Ik was zeer in de stress en had spijt dat we dit allemaal hadden gedaan, totdat ze vijf minuten later met zn tweëen weer naar beneden kwamen en Nico zei: "Dit is echt het beste fucking ooit". Al snel was het met mij ook weer goed :wink:

Maarten en ik houden allebei van wat goeie rockmuziek, daar hebben we de hele avond eigenlijk op gedanst en meegezongen. Nico heeft een groot deel van de avond in diezelfde slaapkamer gezeten, waar hij vooral muziek luisterde en belde met vrienden. Hij werd vooral heel chill en liefdevol van de XTC, Maarten en ik werden er juist heel energiek door, en uiteraard ook heel liefdevol. Ik heb zo veel knuffels aan die gasten gegeven die avond.

Ik vond MDMA een heel fijn gevoel geven: in plaats van dat alles 'uit' wordt gezet, zoals ik dat heb bij alcohol, heb ik juist het gevoel dat alles op 200% wordt gezet. M'n emoties, m'n lichaam, hoe ik de muziek ervaarde, enz. Daarnaast was ik verliefd op de hele wereld: ik realiseerde me hoe veel ik eigenlijk hou van iedereen, dat is me ook na de trip bijgebleven. De volgende dag had ik eigenlijk een heel vrolijk gevoel (was wel doodop), en heb nooit echt een 'kater' gehad zoals mensen omschrijven.

Een paar dingen die me echt zijn bij gebleven van de avond:

-Op een gegeven moment, toen ik even met Nico ging kletsen boven, hebben we een stukje van de film Interstellar gekeken. Dit was een hele fijne afwisseling op al het gedans, de muziek en beelden kwamen super intens binnen.

-We hebben met z'n drietjes beneden Stairway to Heaven beneden geluisterd, zo als toen heb ik het nummer nog nooit ervaren. We gingen echt helemaal op in de muziek, dit was super vet.

-Ik had super veel zin om met al mijn vrienden te praten, we hebben heel lang met z'n allen in groepscalls gezeten en dit was ook echt geweldig. Ze vonden ons ook heel grappig, hahah.

Rond half 3 begon het effect bij mij af te nemen en toen ben ik een beetje gaan slapen, wat maar half lukte. Maarten en Nico zijn tot half 5 doorgegaan, en toen ze gingen slapen voelde ze het nog steeds. Al met al was dit een zeer leuke ervaring (op het begin na dan) en iets wat ik zeker vaker wil doen. Ook ben ik benieuwd naar andere drugs die ik zou kunnen proberen, dus, ideeën, anyone? :wink: Ik heb dus ook helemaal geen last gehad van depressieve/sombere gevoelens, alleen was ik gister en vandaag gewoon erg moe.

Wat ik dus ook heb geleerd is dat een nuchtere trip sitter helemaal niet zo'n slecht plan is, want zelf ga je ook redelijk panikeren als iemand lijkt bad te gaan. Als ik nieuwe dingen ga proberen ga ik hier dus ook zeker rekening mee houden.

Het is een beetje een uitgebreid tripreport voor een redelijke milde drug zoals XTC, maar ik wilde het toch even delen :). Hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen!

P.S. uiteraard even een foto van m'n pupillen bijgevoegd :wink:

EEBBB36D-B722-4FA8-A9EC-F3FDC9A2F0D1.JPG

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk om te zien dat jullie zo'n goede ervaring hadden! En jammer dat nico eerst niet zo goed ging, maar gelukkig dat het later beter ging. Misschien voortaan niet te snel iets bij nemen, als snap ik dat dat lastig is.

Ik vind zelf xtc ook geweldig spul. En hoor zo vaak negatieve verhalen van mensen over xtc, dus dit doet me wel goed.
g
gizzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
+
whitesugar zei:
Leuk om te zien dat jullie zo'n goede ervaring hadden! En jammer dat nico eerst niet zo goed ging, maar gelukkig dat het later beter ging. Misschien voortaan niet te snel iets bij nemen, als snap ik dat dat lastig is.

Ik vind zelf xtc ook geweldig spul. En hoor zo vaak negatieve verhalen van mensen over xtc, dus dit doet me wel goed.
Klik om te vergroten...
Yup, ik vond het ook al niet zo slim dat hij dat laatste kwartje nam, alles kwam opeens binnen bij hem. Maar afijn, uiteindelijk toch een topavond gehad!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
leuk reportje! Altijd leuk om weer eens zo’n eerste keer te lezen haha! Krijg er zelf gelijk weer zin in, want het is alweer heel wat maandjes terug.

Jammer dat hij niet zo lekker ging, maar goed dat jij en jullie je om hem ontfermen toen het minder ging. Over het algemeen als iemand niet zo lekker gaat of zich niet zo goed voelt is even een rondje lopen, een geruststellend gesprek of andere afleiding al voldoende om het snel weer om te laten slaan naar iets positiefs.

Je noemt xtc mild, maar ik ben van mening dat het eigenlijk best wel sterk is.. Het gevoel wat je ervan krijgt is eigenlijk niet te evenaren door andere drugs (op een paar RC’s na). Wellicht omdat xtc 1 van de meeste bekende drug is en het zo’n fijne en zachte aard kan hebben, lijkt het mild.

Nu je mogelijk nog te kneden bent, probeer echt een maand of 3 (minimaal) geen xtc meer te doen, zo hou je het zo lang mogelijk fijn en leuk en blijven negatieve dingen zo veel mogelijk weg. Een hoop mensen, waaronder ik ook, gaan snel weer aan de xtc nadat de 1e keer is geweest. Heel begrijpelijk omdat het natuurlijk heel fijn en leuk is. In het begin zal het nog leuk zijn, maar al snel neemt de intensiteit en het geluksgevoel af en ga je meer nodig hebben, wat juist negatieve dingen gaat triggeren. Gelukkig heb ik voor mezelf heel snel de knop om kunnen zetten en merkte ik gelijk dat xtc veel beter werkt hoe langer je het niet hebt genomen, maar zonder dit forum wist ik dit niet. Thuis met je partner of vrienden (of voor sommige mensen alleen) en op feestjes is xtc iets heel moois, dus koester dat!🙂
g
gizzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
HierEnDaarEenFuifje zei:
leuk reportje! Altijd leuk om weer eens zo’n eerste keer te lezen haha! Krijg er zelf gelijk weer zin in, want het is alweer heel wat maandjes terug.

Jammer dat hij niet zo lekker ging, maar goed dat jij en jullie je om hem ontfermen toen het minder ging. Over het algemeen als iemand niet zo lekker gaat of zich niet zo goed voelt is even een rondje lopen, een geruststellend gesprek of andere afleiding al voldoende om het snel weer om te laten slaan naar iets positiefs.

Je noemt xtc mild, maar ik ben van mening dat het eigenlijk best wel sterk is.. Het gevoel wat je ervan krijgt is eigenlijk niet te evenaren door andere drugs (op een paar RC’s na). Wellicht omdat xtc 1 van de meeste bekende drug is en het zo’n fijne en zachte aard kan hebben, lijkt het mild.

Nu je mogelijk nog te kneden bent, probeer echt een maand of 3 (minimaal) geen xtc meer te doen, zo hou je het zo lang mogelijk fijn en leuk en blijven negatieve dingen zo veel mogelijk weg. Een hoop mensen, waaronder ik ook, gaan snel weer aan de xtc nadat de 1e keer is geweest. Heel begrijpelijk omdat het natuurlijk heel fijn en leuk is. In het begin zal het nog leuk zijn, maar al snel neemt de intensiteit en het geluksgevoel af en ga je meer nodig hebben, wat juist negatieve dingen gaat triggeren. Gelukkig heb ik voor mezelf heel snel de knop om kunnen zetten en merkte ik gelijk dat xtc veel beter werkt hoe langer je het niet hebt genomen, maar zonder dit forum wist ik dit niet. Thuis met je partner of vrienden (of voor sommige mensen alleen) en op feestjes is xtc iets heel moois, dus koester dat!🙂
Klik om te vergroten...
Yup, dat was inderdaad ook het geval. Bij ons allebei even wat verkoeling en een muziekje deed al wonderen, gelukkig.

Ik bedoelde inderdaad meer mild omdat heel veel mensen het kennen/gebruiken, het risico vergeleken met andere drugs is volgens mij ook relatief laag. Maar het was inderdaad iets wat ik nog nooit heb gevoeld!

En dat was ook zeker mijn plan ja, hahah. Ik wil dat leuke gevoel zo lang mogelijk volhouden, omdat het erg genieten was. Nu zijn feestjes helaas niet mogelijk (weet niet hoe dat over drie maanden is, maar ik vrees het ergste, hahah), dus denk dat de volgende keer weer met vrienden of met mn parner wordt inderdaad. Hoe dan ook wordt het vast weer geweldig :)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."