Beetje jammer dat je niet wat dieper ingaat op je ervaring. Ik heb nog nooit geholed, ook nooit de intentie gehad, maar heb talloze keren ketamine gebruikt. Het blijft tot de dag van vandaag de meest bizarre niet te plaatsen drug die ik heb geprobeerd. Zelfs LSD kan ik beter omschrijven aan iemand. Maar als iemand mij zou vragen hoe ketamine nou precies is zou ik het alleen vaag en onduidelijk kunnen omschrijven.
Volledig mee eens. Dat zeg ik ook vaak. De meeste drugs zijn nog wel enigszins te beschrijven, maar bij ketamine en andere disso’s kom ik niet veel verder dan dromerig (lage dosis), en vaag en heel scheef op hogere doseringen. Het zijn vaak heel bizarre, onduidelijke ervaringen waarbij je half in deze realiteit zit en half niet - ofzo.
Zelf heb ik de eerste keer dat ik ketamine nam (hele tijd geleden) DENK ik achteraf een K-hole gehad, weet het niet zeker (mensen hadden het in de comments gesuggereerd); de keren erna nooit meer dat zelfde gehad want lager gedoseerd. Vind dat trippy rondzweven in allerlei gedachten en werelden in je hoofd interessanter dan de K-hole world, voor zover ik die dus ken. Report staat ergens op het forum nog. Ik vond de ‘K-hole’ niet warm of gezellig, maar ook niet heel erg beangstigend, wel heel hele vreemde ervaring. Ik had toen nog geen ervaring met drugs waarvan je helemaal ‘weg bent van hier’ bent zoals DMT, dus die keta-ervaring overviel me destijds enigszins.
* Edit, even link naar dat oude report teruggezocht voor mocht je het willen zien:
https://drugsforum.nl/threads/eerst...atheid-en-een-witte-mechanische-wereld.61751/
Maar ik zeg dus absoluut niet met zekerheid dat dit de ervaring van een K-hole is. Op het moment van schrijven van dat report dacht ik dat dat ‘gewoon’ een ketamine-ervaring was. Ik moet het eigenlijk gewoon een keer opzoeken om het zeker te weten, die hole, maar ik weet niet of dat me zo trekt. Het verdovende en de mist in je hoofd daarna vind ik storend. Bij ketamine dan. 2-FDCK maar eenmalig ervaring mee en 3-MeO-PCP is sowieso minder verdovend (maar ook moeilijk om mee te holen denk ik).
@De Zandman, klinkt alsof je een mooie ervaring had! ✨🌈💥