#1
Wat: 10mg 2CB (poeder) + 0.4gr wiet +/- (verspreid over hele avond)
Wie: groep van 10 mensen (1x XTC, 1x Concerta, rest wiet en alcohol)
Waar: Transportbedrijf, Rotterdam
Lengte/gewicht 22 jaar, 180cm, 63kg (M).
Set: Beetje nerveus over negatieve uitwerking i.v.m. gebeurtenis afgelopen week
Setting: ondergrondse techno club, wel druk maar genoeg mogelijkheden voor afzondering
Relevante ervaring: 6x XTC/MDMA, wiet en Spices
Aanleiding
Dus 2C-B stond al meer dan een jaar op mijn lijstje vanwege de verhalen van Chris, een vriend van mij. Ik ben hier eindelijk aan kunnen komen en heb 100mg in poedervorm ingekocht. Ik had mij toen al goed ingelezen over de ervaringen van anderen op het forum met 2C-B en kreeg wel de indruk dat het goed te handelen was. Na wat laatste raad van de dealer besloot ik dus 10mg te nemen (in capsule), maar wel in de club ook al raadden veel in mijn kring dat af.
Aangezien ik nog geen trip report ben tegengekomen waar men zijn/haar ervaring deelt over 2C-B als stimulans/ “vervanger” van MDMA in de club, wilde ik deze graag delen met jullie. Wel moet ik zeggen dat er zo’n 0.4gram wiet bij is gerookt.
Ervaring
T+0:00 (01:00) Het was mijn eerste keer in deze club en was nog niet helemaal zeker of ik het echt zal doen. Ik had voor het clubben al wat wiet gerookt en in de club zelf ook nog twee hijsjes. Na een uur de boel te hebben verkend en de atmosfeer in me op te nemen besloot ik toch de capsule in te nemen om 01:00. 2C-B smaakte een beetje als paracetamol viel me op, lang niet zo vies als MDMA.
T+0:35 (1:35) Mijn eerste momentje dat ik echt even engaged was in de muziek. Ook heb ik het gevoel alsof er iets naderende is en merk ik dat m’n zicht iets meer dizzy is. Even later merk ik ook dat mijn hoofd duizelig aanvoelt en mijn benen soms tintelingen hebben. Echter voelt het niet alsof ik kan zeggen dat dit de 2C-B al is, want dat lijkt vrij vroeg.
T+0:50 (1:50) Ik ben nu wel meer zeker van dat de 2C-B al effetjes aan het inwerken is. Het voelt heel golvend, het ene moment net alsof met MDMA dat je hem net voelt, maar het andere moment is het weer helemaal weg. Op dat moment zelf vroeg ik me al af of dit is wat mensen bedoelen met de controleerbaarheid van 2C-B. Dat als ik me even richtte op iets anders dan mezelf, het gevoel juist afneemt.
T+1:00 (2:00) Ik voel me nu wel zeker meer chill en heb even lopen praten met een dude die ik verder nog niet kende. Verder verlopen de effecten nog steeds in golven.
T+1:10 (2:10) Ik sta even bij één van mijn vrienden, Theo, en nam drie hijsjes wiet om het meer op gang te zetten. Met Theo is het altijd dat ik hem zo droog vind als hij zo’n joke maakt, dat de effecten van wat voor drug er opeens inklappen. Theo stelde ook dit keer niet teleur en pullde me nu écht in m’n 2C-B high.
Het golvende karakter van 2C-B bleef voor de rest wel, maar de piek was wel aan het opkomen merkte ik. Ik zag een soort gloed over mensen hun gezichten, van die typische patroontjes als op cadeaupapier of dergelijk.
T+1:20 (2:20) Ik merk dat ik helemaal in de hoek sta van de club en als ik naar voren kijk zie ik de grote menigte in het center staan met allemaal strobe lights. “Wat fucking vaag joh”, dacht ik. Het voelde een beetje aan alsof ik in een duistere realm omgeving zat of iets dergelijks. Ik voelde me wel lekker licht en dansen ging vrij moeiteloos.
Als ik een tijdje met m’n ogen dicht had gedanst en ze weer opende voelde ik mee heel dromerig. Een beetje magische ambiance hing er dan, maar wel met een donker randje. Ik kon het nog niet helemaal plaatsen wat het onderliggende duistere was.
T+1:35 (2:35) “Wat ben ik aan het doen?”. Ik was wel helder en chill enzo, maar toch ook een beetje onrustig. Ik liep heel makkelijk van de ene groep vrienden naar de andere groep vrienden, vaak bleef ik maar 5 minuten daar en dan ging ik weer rondjes lopen. Ik liep heel makkelijk weg van vrienden, wat op zich niet erg was, maar wel opmerkelijk is want met MDMA loop ik zeker niet makkelijk weg van vrienden. Tijdens het lopen zwenkte ik heel erg naar rechts voelde het.
De lichten begonnen ook in te werken op mijn perceptie, alle mensen kregen een soort kleurafdruk door al die lichten. Verder heb ik niet echt OEV’s gehad.
T+1:50 (2:50) Ik sta alweer een tijdje achteraan in een hoekje. Een vriend kwam naar me toe en vroeg of ik nog wel goed ging. Opeens had ik door wat dat duistere gevoel van 2C-B was en ik zei dat ik heerlijk ging, maar merkte dat ik mezelf juist graag afzonderde van anderen.
Daarom ging ik de hele tijd rondjes lopen en juist in hoekjes alleen dansen. Ook voelt heel de club en ervaring aan alsof ik aan het dromen ben. Misschien juist omdat ik me nogal afzonder van anderen en wanneer ik echt droom over dat ik in een club sta, het ook vaak voelt alsof ik meer afgezonderd ben van de menigte.
Ik ging wel regelmatig zitten wanneer ik meer richting een dal ging. Dan kon ik wel gewoon sociaal zijn, maar zodra de piek weer omhoog ging stond ik op om m’n eigen ding te doen.
T+2:30 (3:30) Een kwartier terug wat wiet bij gerookt omdat ik merkte dat het dal nu iets langer deed. Maar het voelt alsof de piek er al weer op zit want er zijn momenten dat ik de vermoeidheid in m’n benen/voeten voel.
T+2:35 (3:35) Oké misschien toch niet over mijn piek heen, jezus de muziek gaat opeens zo hard. Ik sta nu ook te dansen richting de muren en kijk niet meer uit op de menigte of lichten. Het is zo donker in deze hoek dat ik niet weet hoever ik van de muur sta. Er is geen verschil tussen m’n ogen dichtdoen of open.
“Bizar joh”, dacht ik bij mezelf. Het was alsof je in die realm zat waarin je inzit tussen het in slaap vallen en gaan dromen. Ik deed m’n ogen dicht en merkte dat de CEV’s veel kleurrijker, scherper en op realiteit gebaseerd waren dan ik normaal heb met gewoon wiet of MDMA.
Des te harder ik ging dansen, des te intenser de CEV’s werden. “Over mijn piek heen?”, nog effe niet. Ik heb daar een halfuur spontaan snoeihard staan dansen in de hoek totdat ik werd aangetikt. Het was gewoon een gast die mij effe een peukje aanbood en respect gaf dat ik zo lekker ging, haha.
Even later tikte mijn vriend Jochem me ook nog aan. Hij zei dat die al een tijdje stond in deze hoek maar me helemaal niet gezien had omdat het zo kapot donker was daar en vond het ook wel grappig omdat ik in m’n eentje zo hard ging ver weg van de menigte.
T+3:20 (4:20) Mijn momentje hardgaan was net zo spontaan weer voorbij toen ik besloot rondjes te lopen. Ik had nog een paar hijsjes genomen maar merkte dat erbij roken niet meer echt hielp. Ik ging weer effe zitten op de tafels waar Theo en Chan zaten. Een klein deel van de groep was iets daarvoor al vertrokken en merkte dat ik me toch beetje downer voelde daardoor, ook al zonderde ik me telkens af.
T+3:30 (4:30) Ik zit nog steeds op de tafel en we besloten wat foto’s te nemen en dat vrolijkte me eigenlijk helemaal op, wel merkte ik dat ik nu vlekjes zag als ik naar de foto’s keek. De 10 minuten daarna heb ik me echt MDMA-achtig vrolijk gevoeld, wat daarmee ook het enigst moment van de avond was dat ik écht vrolijk was zoals je met MDMA bent.
T+3:40 (4:40) Nog meer mensen gaan weg en we blijven over met z’n 4’en. Het vrolijke verdwijnt en duistere neemt weer toe, dus zonder ik me weer af in de hoek waar ik eerder zo hard ging. Ik ging nadenken en vroeg me af of de 2C-B deze donkere uitwerking had omdat het me op deze manier eigenlijk wou vertellen dat ik liever alleen was om iets te verwerken?
Ik dacht er eigenlijk niet verder over na omdat de club setting mij toch niet in staat zal stellen om echt serieus na te denken erover. Ik besloot dus nog maar even los te gaan met mijn laatste krachten, hoewel de verzuring in de benen nu wel te voelen was.
Opeens had ik het: DE SCHADUWDANSER! Dat was Ăk! Haha. Ik kon desondanks het duistere nog best wel melig zijn over mezelf en hoe ik als schaduw in de hoek de hele tijd zat te dansen. Dit was mĂjn hoek vanavond.
T+4:00 (5:00) M’n high zakte nu af naar zo’n gevoel alsof je net wakker bent geworden van een droom. Misschien omdat ik m’n ogen teveel dicht had en de lichten daardoor eigenlijk te fel en irritant werden als ik m’n ogen weer open deed. Dat gevoel dat je wakker wordt terwijl je nog heerlijk in zo’n goede droom zat.
Afterglow
Na T+4:30 merkte ik wel echt dat het was uitgewerkt en ik nu in de afterglow zat. Gek genoeg voelde het niet alsof ik iets had gebruikt die avond. Ik denk omdat heel de avond eigenlijk een soort droomachtige ambiance heeft gehad. Op weg naar huis nog even wat broodjes gescoord bij de AH en na afloop wou ik eigenlijk nog meer eten kopen. Met je appetite is dus niks mis, net als plassen, dat ging zonder probleem.
Eenmaal in de trein richting huis voelde ik me echt ENORM brak en kon m’n ogen gewoon niet meer open houden. Ik had een gevoel alsof ik in een hele diepe droom zal belanden als ik eenmaal zal gaan slapen. Om T+7:30 eindelijk in bed beland en zonder problemen in slaap gevallen, hoewel ik zeker niet diep heb geslapen, wat best wel als een teleurstelling aanvoelde toen ik wakker werd.
Ik voelde me enigszins negatief toen ik opstond, maar ik denk dat meer met mijn mindset te maken heeft omdat ik weet dat er iets moeilijks te wachten staat volgende week.
Conclusie
Ik ben er nu wel uit over 2C-B. Mijn ervaring met een lage dosis is dat wel enigszins stimulerend werkt zoals een lage dosis MDMA, het geeft je zeker wel wat extra energie voor 3-4 uur. Maar ik merkte wel echt dat het een psychedelisch middel is en geen empathogeen als MDMA. Hoe ik dat heb ervaren is dat de hele avond eigenlijk alsof een soort droom aanvoelde waar ik ging clubben met high spirits, maar het hem toch niet helemaal is.
Mijn sense of logic vertelt mij dat 2C-B in de club niet klopt qua feeling, omdat ik eigenlijk best wel een lone wolf werd. Misschien omdat m’n mind eigenlijk meer richting de psychedelische/introspection kant op wil maar de club setting dit niet toeliet.
Hierdoor had ik dus eigenlijk een halve ervaring van MDMA en een halve ervaring van 2C-B in een thuissetting (hoewel ik dit niet met zekerheid kan zeggen uiteraard). En als je 0.5+0.5 optelt komt dat niet op 1 uit. Dat is een beetje mijn gevoel over deze nacht.
Het duistere aspect van 2C-B in dat ik me afzonderde en vooral in m’n eigen wereld lekker ging is niet iets waar ik persoonlijk naar op zoek ben in een club, dus denk ik niet dat ik dit nog veel vaker zal doen. De volgende keer zal lekker thuis plaatsvinden!
Wel is 10mg een goede clubdosis om te verkennen hoe jij dit persoonlijk ervaart, want misschien vind jij het super chill en heb je minder/geen last van dat duistere. Wiet erbij roken is wel echt een aanrader, maar telkens maar een paar hijsjes per keer
.
Hieronder zal ik nog even de plussen en minnen van zowel 2C-B als een dosis 80-100mg MDMA neerzetten zoals ik deze persoonlijk ervaar.
2C-B vs. MDMA
+ Minder lichamelijke klachten: goede appetite, kunnen plassen, redelijk scherp zicht, niet kaken
+ Tast je serotoninereserves niet aan (2C-B molecuul wordt gelezen als serotonine molecuul door hersenen en zorgt niet voor extra afgifte serotonine als MDMA doet, correct me if I’m wrong).
+ Betere CEV’s
+/- Erg golvend karakter (maakt je erg wispelturig, persoonlijk vind ik dat niet chill, maar kan ook juist leuk zijn kan ik me voorstellen)
- Lone wolf // duister tintje
MDMA vs. 2C-B
+ veeeeeel meer empathogeen en verbondenheid met anderen
+ Constanter karakter (altijd vrolijk en blij)
+ Echt het gevoel van een volledige ervaring
- Slechter voor serotoninevoorraad / receptoren (en meer kans op comedown)
- Licht kaken en meer strak staan
PS: Tip van mij; stop je 2C-B poeder niet in een zakje waar eerder hasj/wiet in zat
. Zo'n 15 mg verloren dat nu vastgeplakt is aan het zakje.
Verder zal ik met het afwegen eerder X mg van het totaal afhalen, i.p.v. proberen 10mg te gaan wegen. Ik merkte dat mijn weegschaal toch niet helemaal registreerde ook al zou hij tot 1mg nauwkeurig moeten kunnen wegen.
Wie: groep van 10 mensen (1x XTC, 1x Concerta, rest wiet en alcohol)
Waar: Transportbedrijf, Rotterdam
Lengte/gewicht 22 jaar, 180cm, 63kg (M).
Set: Beetje nerveus over negatieve uitwerking i.v.m. gebeurtenis afgelopen week
Setting: ondergrondse techno club, wel druk maar genoeg mogelijkheden voor afzondering
Relevante ervaring: 6x XTC/MDMA, wiet en Spices
Aanleiding
Dus 2C-B stond al meer dan een jaar op mijn lijstje vanwege de verhalen van Chris, een vriend van mij. Ik ben hier eindelijk aan kunnen komen en heb 100mg in poedervorm ingekocht. Ik had mij toen al goed ingelezen over de ervaringen van anderen op het forum met 2C-B en kreeg wel de indruk dat het goed te handelen was. Na wat laatste raad van de dealer besloot ik dus 10mg te nemen (in capsule), maar wel in de club ook al raadden veel in mijn kring dat af.
Aangezien ik nog geen trip report ben tegengekomen waar men zijn/haar ervaring deelt over 2C-B als stimulans/ “vervanger” van MDMA in de club, wilde ik deze graag delen met jullie. Wel moet ik zeggen dat er zo’n 0.4gram wiet bij is gerookt.
Ervaring
T+0:00 (01:00) Het was mijn eerste keer in deze club en was nog niet helemaal zeker of ik het echt zal doen. Ik had voor het clubben al wat wiet gerookt en in de club zelf ook nog twee hijsjes. Na een uur de boel te hebben verkend en de atmosfeer in me op te nemen besloot ik toch de capsule in te nemen om 01:00. 2C-B smaakte een beetje als paracetamol viel me op, lang niet zo vies als MDMA.
T+0:35 (1:35) Mijn eerste momentje dat ik echt even engaged was in de muziek. Ook heb ik het gevoel alsof er iets naderende is en merk ik dat m’n zicht iets meer dizzy is. Even later merk ik ook dat mijn hoofd duizelig aanvoelt en mijn benen soms tintelingen hebben. Echter voelt het niet alsof ik kan zeggen dat dit de 2C-B al is, want dat lijkt vrij vroeg.
T+0:50 (1:50) Ik ben nu wel meer zeker van dat de 2C-B al effetjes aan het inwerken is. Het voelt heel golvend, het ene moment net alsof met MDMA dat je hem net voelt, maar het andere moment is het weer helemaal weg. Op dat moment zelf vroeg ik me al af of dit is wat mensen bedoelen met de controleerbaarheid van 2C-B. Dat als ik me even richtte op iets anders dan mezelf, het gevoel juist afneemt.
T+1:00 (2:00) Ik voel me nu wel zeker meer chill en heb even lopen praten met een dude die ik verder nog niet kende. Verder verlopen de effecten nog steeds in golven.
T+1:10 (2:10) Ik sta even bij één van mijn vrienden, Theo, en nam drie hijsjes wiet om het meer op gang te zetten. Met Theo is het altijd dat ik hem zo droog vind als hij zo’n joke maakt, dat de effecten van wat voor drug er opeens inklappen. Theo stelde ook dit keer niet teleur en pullde me nu écht in m’n 2C-B high.
Het golvende karakter van 2C-B bleef voor de rest wel, maar de piek was wel aan het opkomen merkte ik. Ik zag een soort gloed over mensen hun gezichten, van die typische patroontjes als op cadeaupapier of dergelijk.
T+1:20 (2:20) Ik merk dat ik helemaal in de hoek sta van de club en als ik naar voren kijk zie ik de grote menigte in het center staan met allemaal strobe lights. “Wat fucking vaag joh”, dacht ik. Het voelde een beetje aan alsof ik in een duistere realm omgeving zat of iets dergelijks. Ik voelde me wel lekker licht en dansen ging vrij moeiteloos.
Als ik een tijdje met m’n ogen dicht had gedanst en ze weer opende voelde ik mee heel dromerig. Een beetje magische ambiance hing er dan, maar wel met een donker randje. Ik kon het nog niet helemaal plaatsen wat het onderliggende duistere was.
T+1:35 (2:35) “Wat ben ik aan het doen?”. Ik was wel helder en chill enzo, maar toch ook een beetje onrustig. Ik liep heel makkelijk van de ene groep vrienden naar de andere groep vrienden, vaak bleef ik maar 5 minuten daar en dan ging ik weer rondjes lopen. Ik liep heel makkelijk weg van vrienden, wat op zich niet erg was, maar wel opmerkelijk is want met MDMA loop ik zeker niet makkelijk weg van vrienden. Tijdens het lopen zwenkte ik heel erg naar rechts voelde het.
De lichten begonnen ook in te werken op mijn perceptie, alle mensen kregen een soort kleurafdruk door al die lichten. Verder heb ik niet echt OEV’s gehad.
T+1:50 (2:50) Ik sta alweer een tijdje achteraan in een hoekje. Een vriend kwam naar me toe en vroeg of ik nog wel goed ging. Opeens had ik door wat dat duistere gevoel van 2C-B was en ik zei dat ik heerlijk ging, maar merkte dat ik mezelf juist graag afzonderde van anderen.
Daarom ging ik de hele tijd rondjes lopen en juist in hoekjes alleen dansen. Ook voelt heel de club en ervaring aan alsof ik aan het dromen ben. Misschien juist omdat ik me nogal afzonder van anderen en wanneer ik echt droom over dat ik in een club sta, het ook vaak voelt alsof ik meer afgezonderd ben van de menigte.
Ik ging wel regelmatig zitten wanneer ik meer richting een dal ging. Dan kon ik wel gewoon sociaal zijn, maar zodra de piek weer omhoog ging stond ik op om m’n eigen ding te doen.
T+2:30 (3:30) Een kwartier terug wat wiet bij gerookt omdat ik merkte dat het dal nu iets langer deed. Maar het voelt alsof de piek er al weer op zit want er zijn momenten dat ik de vermoeidheid in m’n benen/voeten voel.
T+2:35 (3:35) Oké misschien toch niet over mijn piek heen, jezus de muziek gaat opeens zo hard. Ik sta nu ook te dansen richting de muren en kijk niet meer uit op de menigte of lichten. Het is zo donker in deze hoek dat ik niet weet hoever ik van de muur sta. Er is geen verschil tussen m’n ogen dichtdoen of open.
“Bizar joh”, dacht ik bij mezelf. Het was alsof je in die realm zat waarin je inzit tussen het in slaap vallen en gaan dromen. Ik deed m’n ogen dicht en merkte dat de CEV’s veel kleurrijker, scherper en op realiteit gebaseerd waren dan ik normaal heb met gewoon wiet of MDMA.
Des te harder ik ging dansen, des te intenser de CEV’s werden. “Over mijn piek heen?”, nog effe niet. Ik heb daar een halfuur spontaan snoeihard staan dansen in de hoek totdat ik werd aangetikt. Het was gewoon een gast die mij effe een peukje aanbood en respect gaf dat ik zo lekker ging, haha.
Even later tikte mijn vriend Jochem me ook nog aan. Hij zei dat die al een tijdje stond in deze hoek maar me helemaal niet gezien had omdat het zo kapot donker was daar en vond het ook wel grappig omdat ik in m’n eentje zo hard ging ver weg van de menigte.
T+3:20 (4:20) Mijn momentje hardgaan was net zo spontaan weer voorbij toen ik besloot rondjes te lopen. Ik had nog een paar hijsjes genomen maar merkte dat erbij roken niet meer echt hielp. Ik ging weer effe zitten op de tafels waar Theo en Chan zaten. Een klein deel van de groep was iets daarvoor al vertrokken en merkte dat ik me toch beetje downer voelde daardoor, ook al zonderde ik me telkens af.
T+3:30 (4:30) Ik zit nog steeds op de tafel en we besloten wat foto’s te nemen en dat vrolijkte me eigenlijk helemaal op, wel merkte ik dat ik nu vlekjes zag als ik naar de foto’s keek. De 10 minuten daarna heb ik me echt MDMA-achtig vrolijk gevoeld, wat daarmee ook het enigst moment van de avond was dat ik écht vrolijk was zoals je met MDMA bent.
T+3:40 (4:40) Nog meer mensen gaan weg en we blijven over met z’n 4’en. Het vrolijke verdwijnt en duistere neemt weer toe, dus zonder ik me weer af in de hoek waar ik eerder zo hard ging. Ik ging nadenken en vroeg me af of de 2C-B deze donkere uitwerking had omdat het me op deze manier eigenlijk wou vertellen dat ik liever alleen was om iets te verwerken?
Ik dacht er eigenlijk niet verder over na omdat de club setting mij toch niet in staat zal stellen om echt serieus na te denken erover. Ik besloot dus nog maar even los te gaan met mijn laatste krachten, hoewel de verzuring in de benen nu wel te voelen was.
Opeens had ik het: DE SCHADUWDANSER! Dat was Ăk! Haha. Ik kon desondanks het duistere nog best wel melig zijn over mezelf en hoe ik als schaduw in de hoek de hele tijd zat te dansen. Dit was mĂjn hoek vanavond.
T+4:00 (5:00) M’n high zakte nu af naar zo’n gevoel alsof je net wakker bent geworden van een droom. Misschien omdat ik m’n ogen teveel dicht had en de lichten daardoor eigenlijk te fel en irritant werden als ik m’n ogen weer open deed. Dat gevoel dat je wakker wordt terwijl je nog heerlijk in zo’n goede droom zat.
Afterglow
Na T+4:30 merkte ik wel echt dat het was uitgewerkt en ik nu in de afterglow zat. Gek genoeg voelde het niet alsof ik iets had gebruikt die avond. Ik denk omdat heel de avond eigenlijk een soort droomachtige ambiance heeft gehad. Op weg naar huis nog even wat broodjes gescoord bij de AH en na afloop wou ik eigenlijk nog meer eten kopen. Met je appetite is dus niks mis, net als plassen, dat ging zonder probleem.
Eenmaal in de trein richting huis voelde ik me echt ENORM brak en kon m’n ogen gewoon niet meer open houden. Ik had een gevoel alsof ik in een hele diepe droom zal belanden als ik eenmaal zal gaan slapen. Om T+7:30 eindelijk in bed beland en zonder problemen in slaap gevallen, hoewel ik zeker niet diep heb geslapen, wat best wel als een teleurstelling aanvoelde toen ik wakker werd.
Ik voelde me enigszins negatief toen ik opstond, maar ik denk dat meer met mijn mindset te maken heeft omdat ik weet dat er iets moeilijks te wachten staat volgende week.
Conclusie
Ik ben er nu wel uit over 2C-B. Mijn ervaring met een lage dosis is dat wel enigszins stimulerend werkt zoals een lage dosis MDMA, het geeft je zeker wel wat extra energie voor 3-4 uur. Maar ik merkte wel echt dat het een psychedelisch middel is en geen empathogeen als MDMA. Hoe ik dat heb ervaren is dat de hele avond eigenlijk alsof een soort droom aanvoelde waar ik ging clubben met high spirits, maar het hem toch niet helemaal is.
Mijn sense of logic vertelt mij dat 2C-B in de club niet klopt qua feeling, omdat ik eigenlijk best wel een lone wolf werd. Misschien omdat m’n mind eigenlijk meer richting de psychedelische/introspection kant op wil maar de club setting dit niet toeliet.
Hierdoor had ik dus eigenlijk een halve ervaring van MDMA en een halve ervaring van 2C-B in een thuissetting (hoewel ik dit niet met zekerheid kan zeggen uiteraard). En als je 0.5+0.5 optelt komt dat niet op 1 uit. Dat is een beetje mijn gevoel over deze nacht.
Het duistere aspect van 2C-B in dat ik me afzonderde en vooral in m’n eigen wereld lekker ging is niet iets waar ik persoonlijk naar op zoek ben in een club, dus denk ik niet dat ik dit nog veel vaker zal doen. De volgende keer zal lekker thuis plaatsvinden!
Wel is 10mg een goede clubdosis om te verkennen hoe jij dit persoonlijk ervaart, want misschien vind jij het super chill en heb je minder/geen last van dat duistere. Wiet erbij roken is wel echt een aanrader, maar telkens maar een paar hijsjes per keer
. Hieronder zal ik nog even de plussen en minnen van zowel 2C-B als een dosis 80-100mg MDMA neerzetten zoals ik deze persoonlijk ervaar.
2C-B vs. MDMA
+ Minder lichamelijke klachten: goede appetite, kunnen plassen, redelijk scherp zicht, niet kaken
+ Tast je serotoninereserves niet aan (2C-B molecuul wordt gelezen als serotonine molecuul door hersenen en zorgt niet voor extra afgifte serotonine als MDMA doet, correct me if I’m wrong).
+ Betere CEV’s
+/- Erg golvend karakter (maakt je erg wispelturig, persoonlijk vind ik dat niet chill, maar kan ook juist leuk zijn kan ik me voorstellen)
- Lone wolf // duister tintje
MDMA vs. 2C-B
+ veeeeeel meer empathogeen en verbondenheid met anderen
+ Constanter karakter (altijd vrolijk en blij)
+ Echt het gevoel van een volledige ervaring
- Slechter voor serotoninevoorraad / receptoren (en meer kans op comedown)
- Licht kaken en meer strak staan
PS: Tip van mij; stop je 2C-B poeder niet in een zakje waar eerder hasj/wiet in zat
Verder zal ik met het afwegen eerder X mg van het totaal afhalen, i.p.v. proberen 10mg te gaan wegen. Ik merkte dat mijn weegschaal toch niet helemaal registreerde ook al zou hij tot 1mg nauwkeurig moeten kunnen wegen.