Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels, een paar van mijn eerste trips.

Truffels, een paar van mijn eerste trips.

0 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#1
Toen ik een goed jaar geleden de wondere wereld van psychedelica ging ontdekken, ben ik begonnen met trippen op truffels. Na een paar trips heb ik besloten om mijn ervaringen op te schrijven, vandaar dat ik er een paar tegelijk doe.
Ik heb deze reports ook op een ander forum geplaatst, dus de actief internettende psychonaut zou ze al kunnen kennen.
Ik ben een redelijk zweverige mafkees dus zo ook mijn reports.
Met psilocybine heb ik (globaal) elke trip de dosis iets opgeschroefd. Langzaam toewerkend naar die heroïsche dosis.
Helaas blijkt ik vrij resistent (of toch een enorme controlfreak) want mijn meest recente trip was op 3 gram copelandia droog (het equivalent van 10-15 gram cubensis droog). Bij die dosis heb ik nog altijd een redelijk cognitief functioneren.
Neem mijn doseringen dus niet als advies startdosis.
Mijn eerste keer truffels was 7,5 gram (vers), die voelde voor mij als een goede joint.
De visuals die ik omschrijf zijn dus uitsluitend closed eyes. De werkelijkheid vervormde wel wat, maar was nog goed herkenbaar.

Trip 2:
17 gr double vision.(thee)
Op een paar plaspauzes na heb ik de hele tijd op de bank gelegen met m'n koptelefoon op. Muziek: Mindsurfer @ Drachenstampf.
Ik heb vooral veel lol om het gordijn, ik zie cev's van patronen zoals vaak bij psy trance filmpjes gebruikt wordt. Later ook nog andere beelden zoals een buitenaardse beschaving. De wezens zien er wat monsterachtig uit, maar ik concludeer dat dat niets hoeft te zeggen, denken ze misschien van mij ook wel.
Bij het nummer "these walls are melting" zie ik blauwe paddenstoelen, ik vind het een prachtig nummer.
Nog cev's gehad in de vorm van beelden reeksen, daken van gebouwen, kerken ed. Sprookjesachtig. Ook de woonkamer ziet eruit als Efteling huisje.
Gevoel dat er door een hogere macht voor me gezorgd wordt.
Ook toen ik op een gegeven moment opging in de beats van de muziek, zag ik een tafereel met een jeugdvriend, toen luisterde ik ook naar house, vriendje werd er een beetje stoeierig van, ik had daar eigenlijk geen zin in, wilde gewoon muziek luisteren, maar stoeide uit verdediging maar terug, toen zag ik hoe de "persona" ontstond, doordat de pure "ik" werd omgeven door een witte lotus, als bescherming, je leert gaandeweg om niet zomaar je ware "ik" te laten zien, en op een gegeven moment vergeet je zelfs dat die er is, de truffels kunnen mij dus mijn ware zijn weer laten bovenkomen.
Tussendoor had ik af en toe contact met de aanwezigen (m'n vrouw (tripsitter) en m'n oudste dochter) Op een gegeven moment voelde de werkelijkheid wat dromerig aan en wist ik nog dat ik iets genomen had, maar niet meer wat. "Was dit nu wiet? In welke toestand ben ik als ik ga werken?" Uiteindelijk wist ik het wel weer. De verwarring vond ik ook wel amusant.

Trip 3:
15 gram Qubit en ongeveer 8 gram double vision gedroogd. (Thee)
Wat meer naar binnen kerend, gefilosofeerd dat angst overwinnen belangrijk is voor stammen om te overleven, maar ook in ons dagelijks leven kan angst overwinnen grote beloningen geven. Ook weer monsters gezien waar ik niet bang voor was, vaak bestonden ze ook weer uit lichtjes waar ik dan weer op inzoomde en dus weer heel wat anders zag.
Ook veel candyland achtige visuals en cartoons. Ik vraag me af of de indianen in Zuid Amerika ook dit soort dingen zien, of toch meer jungle en goden of zo. Ik kan me voorstellen dat de visuals afhangen van je referentiekader, toch lijken sommige dingen zoals de fractals en neon vormen wel redelijk universeel.
Zowel deze als de vorige trip waren de beelden te warrig om er veel samenhang in te zien .

Trip 4:
27,5 gram Maakali.(In aardbeien yoghurt
Deze trip wilde ik wat meer diepgang en hoopte op een egodood. Op zich kwam ik lekker in de trip maar niet dieper dan de voorgaande keren. Allemaal leuk en aardig, maar ik wil dieper. Tot nu toe is de beleving een beetje alsof ik tv kijk, ik zou graag in die wereld willen zijn. Cev's: Aan het begin twee demonen, ik had zoiets van, "doe je ding" toen gingen ze weg. Wat beeldenreeksen van lingerie gezien, makkelijk te herleiden want ik had die middag met m'n vrouw lingerie wezen shoppen. Ook veel circusachtige beelden en houten speelgoed. Ik moest ineens denken aan speelgoed wat ik "Kreketor had genoemd omdat ik niet wist hoe het heette, toen kwam er een reeks aan onzinwoorden voorbij waar ik hartelijk om moest lachen. Ook veel monsters gezien waar ik om moest lachen. Af en toe zag ik wel enge en mottige dingen, maar ik begreep dat zulke dingen ook kracht kunnen geven, het hoort erbij, ik wil the full experience: the Good, the Bad, the Ugly the Wacky.
Toen heeft m'n vrouw me nog wat geleid om dieper te gaan, met haar hulp en die van Mary Jane lukte dat. Een geluid pakte, toen zag ik slangen, het volgende moment was ik Medusa, dit was maar voor een split-second, maar ik vond het een mooie ervaring. Toen zag ik de kosmos, oerknal enzovoort terwijl mijn ego er gewoon nog was, belangrijke les dus dat je ook binnen je ego behoorlijk ver kan gaan. Ik besloot naar de diepste krochten van mijn brein te gaan, voelde goed. Wat ik gezien en ervaren heb beschouw ik als dingen uit m'n eigen brein/ bewustzijn. Ik concludeer dat ik houdt van m'n eigen Wacky wereld. Ik had ook nog een ontzettend grappig gedachtenloopje om iets te zien wat ik nog nooit heb gezien. Ik zag een soort gevlekte blauwe draak, toen ik nogmaals dacht om iets te zien wat ik nog nooit heb gezien, deed de draak ontzettend z'n best om te vervormen, toen ik het nog eens vroeg, kreeg ik iets compleet abstracts te zien, dit herhaalde zich nog een paar keer. Ik heb hier hartelijk om gelachen.
Ook nog kunnen inleven in eencellige organismen, die op hun manier met hun beperkte zintuigen zich zo goed en zo kwaad als het gaat door hun wereld navigeren. Soms zullen ze op andere cellen botsen zonder dat dat hun bedoeling is. Ik kon de overeenkomst zien met mensen, uiteindelijk zijn wij ook gewoon een verzameling cellen die hun best doen om zich door deze wereld te navigeren.
Voor mijn gevoel zat ik nog steeds in m'n eigen hoofd. Ik heb altijd geleerd dat het brein alleen kan herkennen wat het al kent, maar volgens mij is het brein prima in staat om collages te maken en zo compleet nieuwe dingen te construeren.
Dat gezegd hebbende geloof ik dat de binnenwereld ook de buitenwereld is, dus was ik ook weer buiten mijn brein.

Trip 5:
28,5 gram Maakali.(in kwark)
Een week later lonkt het toch om nog eens die egodood proberen te bereiken. Ik had de Maakali nog liggen en ik had nog vakantie, dus waarom niet. Ditmaal kies ik ervoor om op een kamer apart te trippen, in het donker. Omdat het toch een flinke mik truffels is, besluit ik kort na het nemen naar de kamer apart te gaan, ik weet dat ik trippend weinig zin heb om te bewegen en wie weet wordt dat nu nog moeilijker. Boven zet ik wat muziek op, ik besluit met trage muziek te beginnen, dan kan ik nog trance opzetten als het echt begint. Ik merk dat ik me een beetje ga vervelen, ik betrap mezelf erop dat ik bewust aan het wachten ben op het begin van de trip. Dan lijkt hij te beginnen maar vlakt gelijk weer af, dit houdt zo'n drie uur aan. Tussendoor nog naar toilet geweest, kijkend in de spiegel zag ik mijn gezicht vervormen, maar het zwakte ook snel weer af. Mezelf voorgenomen dit drie uur een kans te geven en anders maar naar beneden en erbij blowen.

Na drie uur was het dus nog steeds vrij lauw, dus naar beneden en blowen.
Mijn voornemen was om gewoon op de bank te relaxen en muziek te luisteren, trippend of niet. Na ongeveer een kwartier "pakte" een deuntje in de muziek me en ik was in de trip. Ik noemde het anders, weer zo'n onzinwoord. Ook nu weer met regelmaat onzinwoorden waar ik om kon lachen. Cev's bleven wat vaag, vervormde kastelen en snijtanden. Vooral een heel fijn, kinds gevoel gehad. Effecten duurden nog een uur of drie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."