Leuk report weer! Maar pas op (en ik zeg dit niet alleen voor jou, maar ook voor de misschien nog onwetende en mogelijk wat naĂŻeve lezers) dat je niet te licht denkt of gaat denken over een echte bad trip. Bijna iedereen die veel ervaring met psychedelica heeft zal namelijk vroeg of laat te weten komen dat een bad trip niet perse ontstaat door wat je letterlijk ziet of meemaakt, maar doordat wat je voĂ©lt alle kanten opvliegt - met name wanneer je volledig de controle kwijtraakt over gevoelens, gedachten, en/of doordat je de (tot dan toe) meest fundamentele aspecten van de realiteit ineens compleet kwijtraakt en je (nog) helemaal niet weet hoe je daarmee kunt dealen. Dat kan hem dus in heel andere zaken zitten dan in âduistere hallucinatiesâ. Ik heb objectief enge dingen gezien of ervaren tijdens trips die ik verder totaal niet als bad trips zou omschrijven. Een bad trip is meer een psychologische spiraal de diepte in dan dat het perse heel direct gerelateerd is aan wat je ziet of hoort. Uiteraard kan dit wel samen gaan en beĂŻnvloeden ze elkaar.
Ik leg het slecht uit, het is laat en ik ben niet op mân best. Onze
@Mindless zal dit bijvoorbeeld vast veel beter verwoorden. Wat ik probeer te zeggen: onderschat de Ă©chte full-blown bad trip niet. Ik zeg niet dat je dat doet, en misschien ben jij er van nature wat minder vatbaar voor omdat je luchtig met de veranderingen in perceptie en sensatie/ervaring kunt omgaan. Misschien. Want ik kan je zeggen dat echt intense mindfucks (en dan bedoel ik vast komen te zitten in serieuze (time)loops, tijd die zowat stil komt te staan waardoor een moment letterlijk eeuwen lijkt te duren, angsten die 100000x uitvergroot binnenkomenâŠ) wel Ă©cht scary kunnen worden, voor sommigen zelfs traumatisch.
âWees vooral niet bangâ vind ik opzich een okĂ© advies, maar met een nuance: heb vertrouwen in jezelf en in het middel, maar wees ook altijd ergens toch ietwat op je hoede. Weet wat je doet, dus ook wat eventuele risicoâs kĂșnnen zijn. Dat is een realistische houding. Een bepaalde nederigheid is wel key bij psychedelica, anders ga je vanzelf op je bek. Te snel teveel willen/denken aan te kunnen en vanuit die naĂŻviteit te hoogmoedig omgaan met deze middelen (âmij kan niet veel overkomen, ik ben toch niet bangâ) blijft niet zelden onbestraft. Het kan je mentaal duur komen te staan wanneer je dan een keer onverwacht met bruut geweld, zonder enige vorm van genade, op je plek wordt gezet en in de hel wordt gesmeten. Zoân intense horrorervaring wil je je onervaren geest besparen.
Neem gewoon maar effe niet meteen die vijf zegels in één keer. đ
Overigens best bijzonder dat je zo realistisch hallucineert (als in figuren die meekijken, naast je zitten etc.) van LSD, de meeste mensen zien vooral patronen en vervormingen qua visuals. Ik herken dat echte figuren/mensen denken te zien meer van stim-/slaaptekorthallucinaties, vroeger soms na teveel MDMA, maar slechts zeer zelden bij psychedelica.
Benieuwd naar de rest van je reports!
En die a-PiHP: watch out, dat staat zacht gezegd niet bekend als een lieverdje. Ik meende in je andere topic te lezen dat-ie op was, ik hoop dat je het niet opnieuw bestelt. Gaat je een hoop ellende besparen. Sommige shit is zo ongezond en riskant dat je het beter helemaal niet kan toelaten in je leven.