Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdrenaline ?

Adrenaline ?

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik lekker ga op de pep heb ik altijd een ontzettend opgejaagd, haastig gevoel wat toch ook wel weer lekker is. Het is een beetje een adrenaline gevoel wat je krijgt, maar nu vroeg ik me af of er met amfetamine in je mik ook adrenaline vrijkomt ?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#2
buzzy zei:
Als ik lekker ga op de pep heb ik altijd een ontzettend opgejaagd, haastig gevoel wat toch ook wel weer lekker is. Het is een beetje een adrenaline gevoel wat je krijgt, maar nu vroeg ik me af of er met amfetamine in je mik ook adrenaline vrijkomt ?
Klik om te vergroten...

ja, dopamine en noradrenaline, hetgeen zorgt of hetzelfde werkt als/voor adrenaline. Daardoor krijg je idd zon opgejaagd, nerveus gevoel. De dopamine zorgt er tevens ook voor om je wakker te houden. zelfde bij x en coke trouwens.
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Adrenaline wordt in je hele lichaam afgegeven en brengt je lichaam in een actieve toestand. Je hart gaat sneller kloppen en je bloeddruk stijgt.

Dopamine wordt afgegeven in het beloningscentrum. Dit systeem koppelt gevoelens van plezier aan bepaalde gedragingen zoals eten, drinken en seks.

Dopamine prikkelt het beloningscentrum waardoor het gelukzalige gevoel ontstaat.
Noradrenaline zorgt ervoor dat je je energiek voelt. Het prikkelt dat gedeelte van het zenuwstelsel waardoor je lichaam in een actieve toestand terechtkomt en in staat is tot een grotere fysieke prestatie.
De hartslag, bloeddruk en lichaamstemperatuur nemen toe.

Op de speed dus he :P
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
TimeKiller zei:
Op de speed dus he :P
Klik om te vergroten...

Ja dat begrijp ik :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."