Jah, pep bestaat ook meestal uit 3 fases..
- De rush, dus het lekkere positieve gevoel, de overload aan energie en de drang om HEEL VEEL dingen te doen. Tijdens deze periode wil het nog wel eens zijn dat je strak staat en hard gaat.
- Na de rush, dit is meestal tegen t einde van de avond na een uur of 3 geknald te hebben. Er wordt een knop omgedraaid in je hersenen waarbij dwaasheid veelal de controle over je neemt. Je bent lekker high en zit in een lekkere roes. De energie heb je nog wel, maar steeds meer merk je dat je lichaam er allemaal niet zo vrolijk van wordt. Op een gegeven moment merk je, na toch al lang wakker te zijn, dat het steeds moeilijker wordt om de meest simpele handelingen uit te voeren. Ook de paranoia die op bezoek komt, en pas weggaat als jij ook gaat kan zeer onaangenaam en vervelend zijn. Onthoud echter wel dat jij vanaf dit moment constant jezelf zult tegenkomen, en uiteindelijk jezelf niet meer bent. En dat kan voor mensen moeilijk zijn om te accepteren en zeer onaangenaam voelen met dank aan de paranoia die jou enorm veel onzin kan laten geloven. Kan je hier echter wel goed mee omgaan en accepteer je dat het erbij hoort dan kan deze status van zoals wij het noemen "vaagheid en gekke dingen" enorm leuke situaties opleveren. Maargoed je moet het leren waarderen en dit is niet voor iedereen weggelegd. Onthoud wel dat dit een hele slopende periode is, dus juist in deze periode zvm eten en drinken. Nu wil het nog wel eens voorkomen dat eten absoluut geen optie is. Echter zal je lichaam dan wel de rekening eerder en harder uitserveren, en dan is dat ene broodje proppen echt zo erg nog niet.
Maargoed dan heb je nog een laatste status in mijn ogen en dit is een soort van trance. Ik heb zelf weinig tot geen ervaring hier mee, maar ik denk dat het in deze discussie ook vrij irrelevant is, aangezien deze periode begint na veel wakker geweest te zijn (4+ dagen) en de paranoia de touwtjes in handen heeft genomen. Blijvende geestelijke schade en complete verwaarlozing van je lichaam zijn ook geen onbekenden, om maar te zwijgen over het gevaar van een psychose.
Maargoed waarom deze leuke uitgebreidere uitleg dan nodig was? Geen idee.
Maar om het even te koppelen aan je vraag. Wanneer jij sochtends begint met een snuifje, zal de 1e fase geactiveert worden. Deze fase heeft een soort van acu genaamd dopamine, het stofje dat je altijd wel weet te motiveren! Je hebt een overload van deze stof getriggered met je snuif en de tijd begint te lopen.. en lopen.. en lopen.. en TRING! De accu is leeg en je wordt heel gastvrij doorgesluist naar Fase 2. Dit is meestal dus na een uur of 2-4 afhankelijk van de hoeveelheid, tolerantie en tussenpozen. En er is helaas geen weg meer terug, Fase 1 is een glijbaan die uitkomt in een grote woestijn die je kan waarderen, of die je liever niet verkent en negeert door in ieder geval op tijd te stoppen. Deze fase is de fase die jij savonds bereikt. En hoe graag je ook wil, er is geen weg terug, you either take it or leave it, je accu moet opladen en dat heeft tijd nodig, en dat is maar goed ook. Dit proces is echter wel te versnellen door een goede voeding en een goede nachtrust. Dus het is aan jou te accepteren dat de eigenlijk rush, dus de recreatieve eigenschap, maar van relatief korte duur is. Snap je het nog?
Maargoed geen idee waarom ik dit toch vrij eenvoudige antwoord zo moeilijk weet te brengen. Had gewoon zin in eens een keer iets anders. Ik hoop iig dat je er wat mee kan
![:grin:]()