Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressie na langdurig speedgebruik??

Depressie na langdurig speedgebruik??

2 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
s
slashLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen, ik ben nu 2 jaar verslaafd aan speed, gebruik iedere dag. Nu wil ik echt heel graag stoppen maar ben gewoon bang voor wat er komen gaat. Zijn er mensen die ook lange tijd gebruikt hebben en die nu gestopt zijn die mij kunnen vertellen wat ik kan verwachten? Wordt je echt zo depri als wat ze soms zeggen en hoe lang duurt dat dan?Natuurlijk verschilt dit per persoon maar ben gewoon erg benieuwd naar ervaringen. Alvast bedankt
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een vriend van mij is nu een halfjaar gestopt na 3 jaar dagelijks gebruik. Wat ik vooral aan hem merk is dat hij erg geprikkeld is (veel meer dan voorheen). Bits reageren op heel normale vragen en tja.. je kent het wel gewoon snel geïrriteerd etc.

Grommen als iets niet in een keer lukt en beetje chronisch ontevreden zegmaar ghehe.

Voor de rest tja op feestje is hij soms wat stilletjes. Dan komt hij met opmerkingen als, ja ik heb het nu echt naar mijn zin maar met pep had ik het nog net iets meer naar mijn zin gehad.

Ook is het zo dat na wat biertjes die behoefte dusdanig sterk wordt dat we hem soms echt moed moeten inpraten om niet te gaan rondvragen of die van iemand een sleutelpuntje kan bietsen.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Momenteel ben ik sinds juli/augustus bijna clean, na ruim twee jaar bijna dagelijks gebruik. Ik had het er in het begin best zwaar mee, maar was aan de andere kant ook wel goed gemotiveerd omdat ik door de pep allemaal vreemde gezondheidsklachten kreeg en in een zware depressie was beland. Toen ik stopte, was ik er in het begin wel continue mee bezig. Ik dacht de hele dag door aan speed, maar had gelukkig daarbij veel steun van mijn vriend die tegelijk met mij stopte. We propten onze agenda's zoveel mogelijk vol met leuke activiteiten waarbij we gewoon lekker nuchter bleven. Na een maand voelde ik me al zoveel beter! Ik moet wel toegeven dat ik het uitgaansleven en alcohol tegenwoordig een beetje links laat liggen, want we hebben in dronken toestand ook een paar flinke terugvallen gehad. Als je echt wilt stoppen of minderen, MOET je bepaalde dingen even (tijdelijk) opgeven anders is het heel moeilijk om te stoppen...
Tegenwoordig doen we het nog ongeveer 1x per maand, gewoon omdat we het nog steeds toch een lekkere drug vinden. Dit lukt ons heel goed. We kopen nog maar heel weinig in en als het op is, hebben we niet meer de drang om gelijk weer in te slaan. We hebben nu weer geleerd dat het leven zonder dagelijks speedgebruik zoveel beter is! Het is even lastig om door die eerste maand heen te komen, maar als je dat is gelukt, wil je niet anders meer!
Ik wens je heel veel succes en sterkte!!!!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."