Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmfetamine - Freebase (roken)

Amfetamine - Freebase (roken)

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
ahh op die manier.

Naja er zijn ook mensen die alcohol shotten het gaat mij ook meer om de ' wetenschap ' er achter.
Zelf zou ik het ook nooit basen. (als het al kon )
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk wel zeker dat het een sterkere rush zou zijn, sinds roken dat zo goed als altijd oplevert, bij crack, meth, ook bij DMT (Vergelijk de explosieve psy-rush van DMT maar met ayahuasca). Of vergelijk chinezen met snuiven bij bruin.. Roken is over het algemeen de heftigste manier van gebruiken behalve shotten.
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Moet alleszins een fucking gore rooksmaak zijn volgens mij :kots:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
plantenbak zei:
Pwn3D zei:
Te veel moeite voor een niet per se sterkere rush naar mijn mening.
Klik om te vergroten...
jij hebt het dus gedaan ?
Klik om te vergroten...

zo bedoelt hij het niet, wie zegt dat dat hele proces iets oplevert?

waarom al die moeite doen als je niet eens zeker weet of je er iets aan hebt?
F
FronskeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alles voor de wetenschap !!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zat te denken, zou je amfetamine los kunnen maken van z'n zwavelzuurcomponent (normaal is speed namelijk amfetaminesulfaat), door een base te gebruiken (bijv. NaOH)? Voor zover ik weet is amfetamine als base een soort olie, dit zou je in principe kunnen opwarmen en chinezen (of in een lepeltje verhitten en daar de dampen van oproken)?

Voor de duidelijkheid, ik ben dit niet van plan, het is meer dat ik in de theorie erachter geintereseerd ben. Ik heb het nu niet over meth of dat soort onzin, maar gewoon onze huis tuin en keuken pep.

Het idee is dan om amfetaminesulfaat op te lossen in water, hier NaOH (natronloog) bij toe te voegen, en de olie (freebase-amfetamine) weg te pipeteren, en op te roken.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#7
als het kon hadden de junks het allang gedaan denk ik ...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
'k Denk dat "ze" liever met zo weinig mogelijk moeite 't naar binnen werken,
dit gaat toch alweer iets verder dan het "straat denken" .
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als ik het goed versta ga je het zo doen:

(amfetamine-NH3+)2SO4 + 2NaOH

2amfetamine-NH3+ + SO4-- + 2Na+ + 2-OH (oplossing)

Na2SO4 + 2amfetamine-NH2 + 2H2O

Hierbij is amfetamine-NH2 niet geladen en dus van het water gescheiden.

----------
Dit klinkt zeer mooi, maar er zijn enkele belangrijke factoren waar je geen rekening mee houdt.
- Hoe zit het met de Gibbs vrije energie? Deze moet negatief zijn. (indien dit niet zo is zou je het nog kunnen verwarmen of koppelen aan een andere reactie met een zeer negatieve vrije energie)
- Hoe zit het met de reactiekinetiek ? Als de reactie al doorgaat, verloopt ze dan tegen een redelijk tempo?


Mijn eerste gedacht hierbij is dus dat het niet mogelijk is tenzij je over een fatsoenlijk labo beschikt.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar goed ook, anders zou NL al helemaal vol zitten met peppers
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb het misschien verkeerd geformuleerd, maar ik bedoelde dat het me zou verwonderen dat men een sterkere rush zou krijgen door het te roken. Het lijkt me dan ook te veel moeite.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Drecks heads .....
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Te veel moeite voor een niet per se sterkere rush naar mijn mening.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pwn3D zei:
Te veel moeite voor een niet per se sterkere rush naar mijn mening.
Klik om te vergroten...
jij hebt het dus gedaan ?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
cropp zei:
zo bedoelt hij het niet, wie zegt dat dat hele proces iets oplevert?

waarom al die moeite doen als je niet eens zeker weet of je er iets aan hebt?
Klik om te vergroten...

plantenbak zei:
Naja er zijn ook mensen die alcohol shotten het gaat mij ook meer om de ' wetenschap ' er achter.
Klik om te vergroten...


:wink:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#16
plantenbak zei:
cropp zei:
zo bedoelt hij het niet, wie zegt dat dat hele proces iets oplevert?

waarom al die moeite doen als je niet eens zeker weet of je er iets aan hebt?
Klik om te vergroten...

plantenbak zei:
Naja er zijn ook mensen die alcohol shotten het gaat mij ook meer om de ' wetenschap ' er achter.
Klik om te vergroten...


:wink:
Klik om te vergroten...
misschien word je er wel kk wazig van :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."