Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Speed en Zolpidem

Afkicken van Speed en Zolpidem

2 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
I
IcecreamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen, ik heb een vraagje ivm het afkicken van speed. Mijn man en ik nemen al 15 jaren lang speed en dit op geregelde basis, in het begin was het alleen maar tijdens het weekend, maar dat ging al vlug over naar elke dag.
Wij zijn dus ook al ontelbare keren afgekickt, maar toch vervallen wij er wel iedere keer weer terug aan. Typisch.. haha.
En natuurlijk als men speed gebruikt kan je ook moeilijk slapen, dus ga je al vlug naar een slaapmiddel grijpen om toch wat te kunnen slapen. Vroeger nam ik Sanex daarvoor, maar ben over gestapt na een gesprek met mijn huisarts, naar Zolpidem. Dat is een inslaper en minder schadelijk zijn, zei hij. Mijn man neemt dat niet.
Mijn man ziet er lichamelijk en geestelijk dus niks vanaf tijdens zijn afkick, hij kan dat zelfs doen als hij blijft werken gaan, hij gaat dan twee dagen wat vroeger slapen als hij thuis komt van werken, maar dan heeft hij het gehad. Hij blijft altijd even optimistisch en goed gezind, hij is vrachtwagen chauffeur en moet dus elke dag vroeg opstaan om 04u, maar dat heeft precies geen inslag op zijn lichaam, hij blijft ijzersterk!!!
Maar ik zie iedere keer verschrikkelijk af ervan, ik slaap dan bijna een ganse week lang, enfin in het begin van mijn afkick heb ik geen probleem om te slapen, slaap dan zelfs teveel, maar als ik dan een paar dagen verder ben, krijg ik de verschrikkelijkste nachtmerries en begin ik hard op te roepen in mijn slaap en word daardoor wakker. Of mijn man maakt mij dan wakker en zeg dat ik aan het dromen ben. Ik ga dan terug slapen, maar vanaf het moment als ik mijn ogen dicht doe en slaap, krijg ik weer die verschrikkelijke nachtmerries. Dus doe ik het licht aan en probeer mij wakker te houden tot als het daglicht word, en dan val ik zonder nachtmerrie in slaap.
Ik heb er dan met mijn huisarts over gesproken en hij zei dat komt misschien door die Sanex, dus schreef hij mij Zolpidem voor, dat is een inslaper en daar zal je die nachtmerries nietmeer van krijgen.
Nu wil ik toch ook even zeggen dat als ik speed neem, ik ook sigaretten rook. En men heeft mij eens gezegd dat als men afkickt van roken men de verschrikkelijkste nachtmerries krijgt, klopt dat??

Maar nu heb ik een ander probleem, ik val nu nietmeer in slaap zonder dat pilletje zolpidem, ben echt wel moe als ik ga slapen, maar zodra ik in bed kom en probeer te slapen gaat dat niet!!Wat ik ook doe, of neem bv warme melk met honing of homeopatische druppels om te kunnen slapen, niks helpt, tis precies ofdat mijn lichaam nietmeer weet hoedat moet in slaap vallen!! En dan grijp ik dus terug naar mijn pilletje zolpidem, maar ik wil daarvan af geraken, want ik ben nu steeds moe overdags en volledig futloos, ook zeer down en depri.
Kan er mij iemand misschien een paar goede tips geven aub
Hooploze :flushed: :cry: Icy
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#2
hallo, ik lees uw forum en wil als eerste even melden dat ik het echt waar erg knap vind wat jullie doen na 15 jaar frecuent speed. eindeljk eens mensen die niet meteen naar de klinieks rennen!! maargoed ik denk eerlijk gezecht dat je al die vervelende medicaties beter nooit had moeten proberen aangezien elk middel veranderingen aan brengt in je hersenen soms tijdelijk en soms voor altijd, soms bekend bij huisarts, en soms niet. ik denk persoonlijk dat dit bij u een tijdelijke werking heeft dus daar zul je dus van herstellen als je er een (onbekende) periode mee stopt, maar die speed heeft waarscheinlijk na 15 jaar wel wat achtergelaten wat voor altijd kan zijn, namenlijk de geestelijke drang naar het middel. en in uw geval denk ik ook dat uw dromen te maken hebben met een verwerkings proces en herstel procedure wat lang kan duren. mijn tip is daarom ook kap met alle medicijnen en als je nachtmerries hebt niks te ondernemen gewoon kijken hoelang di blijft aanhouden. als het echt jaren uurt natuurlijk wel even mogenlijke oplossingen bekijken. veel succes verder met het stoppen en afkicken keep it on like this !! :rock:
laat even weten hoe het verloopt :smoke:
I
IcecreamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor uw lieve en aanmoedigende reactie, echt waar, dank u. En na 15j heeft dat idd wel sporen achter gelaten, bv ivm je persoonlijkheid en eigen gevoel, maar gelukkig komt dat vind ik dan, wel terug als je ff ben gestopt. Maar tis zoals u zegt, die drang naar dat ene lijntje blijft toch steeds opkomen, en ook al weet ik goed genoeg dat ik er mij toch niet beter bij ga voelen, toch neem ik ze dan. Dat heeft zo heb ik gelezen in dit forum dan ook veel te maken omdat speed je dopimine systeem aantast, en daar dat gevoel of drang word aangemaakt. En spijtig genoeg zijn daar geen hulpmiddeltjes voor, om dat proces van herstel vlugger te laten gaan. Wat ik wel doe is veel vitaminen slikken en dat helpt toch ook wel goed hoor, en heb pas een kuur gedaan met Ozon in je bloed te laten vermengen en dan terug in je bloedbaan doen. Das enorm versterkend voor je immuunsysteem.
En ja ik denk dat ik gewoon moet volhouden en volledig stoppen met die medicijnen, hoop dat dat toch gaat stoppen na twee weken ofzo en dan eindelijk terug eens wat rust in mijn leven ga vinden.
Mvg Icy :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."