#1
Hallo Hallo,
Beste mede(forum)gebruikers. Zo vaak plaats ik niet een bericht op dit forum. Hoop dat jullie toch even aandacht eraan willen besteden.
Een aantal jaren geleden ben ik met drugs begonnen. Eigenlijk wel heel veel spul uitgeprobeerd. Van Lsd tot ghb, paddo's, coke, speed, xtc. Flink expirementeren met deze middelen. Je leert als ware de drug dan ook steeds beter kennen. Het is een zoektocht naar een ultieme bewustzijnsverandering. Die heb ik zo af en toe zeker kunnen ervaren. Al komen er na verloop van tijd ook de negatieve kanten naar boven. Je wordt al gewaarschuwd, maar de euforie is zo overheersend dat het nauwelijks tot je doordringt.
Inmiddels ben ik met bijna alle drugs gestopt. De amfetamine is echter een drug waar ik mij sterk voel tot aangetrokken. Om het maar heel direct te zeggen daar ben ik verslaafd aan. Een aantal jaar geleden heb ik hier een heftige periode mee gehad. Dagelijks gebruikte ik deze chemische upper. Dat is natuurlijk achteraf gezien vreselijk stom geweest. Je takelt in rap tempo af. Na drie maanden elke dag gebruiken ben ik dan ook op de 1ste hulp terecht gekomen. Een hele heftige ervaring die mij wel toen heeft wakker geschud. Maar ja je bent in feite nog steeds verslaafd. Dus de hunkering naar het middel blijft bestaan. Na deze periode ben ik minder frequent gaan gebruiken. Gemiddeld 1 keer per maand. Toen begon ik ook geestelijk weer snel aan te sterken. Je hebt meer energie, veel minder angst, paranoia is weg etc.....
Tot vorig jaar gebruikte ik ongeveer 1 keer per twee maanden. Soms ook wel eens maandelijks. Ieder geval wel veel minder dan het ooit geweest is. De grote valkuil is dan wel dat je je zo goed voelt na het gebruik dat je referentiekader wordt veranderd. Sinds november vorig jaar ben ik weer wekelijks gaan gebruiken. De eerste paar keer was ik de volgende dag heel fit en helder van geest. Op één of andere manier ga je jezelf dan wijsmaken dat je er goed tegen kunt. Heel objectief gezien heeft het uiteraard te maken met mijn gezonde leefstijl en matige gebruik voor lange periode voorafgaand.
Maar ik ben eerlijk nog steeds ben ik iemand die verslaafd is aan speed. Daarom haal ik nooit meer dan voor één avond. Hierdoor zorg ik ervoor dat ik niet meerdere dagen doorga. Dat ik nu alweer 3 maanden wekelijks gebruik ben ik niet heel blij mee. Begin nu ook steeds meer geestelijke klachten weer te ontwikkelen. Het gaat dan vooral om angst en achterdochtige gevoelens. Deze worden langzaam steeds sterker. Gelukkig besef ik mij nu wel dat dit aan het toenemen is. Voor mijzelf betekent dat dan ook dat ik nu direct voor langere tijd moet stoppen. Heb dan ook besloten tot Koninginnedag (of de huldigingsdag) mijzelf te onthouden van speed. Toch weet ik ook dat dit niet een simpele opgave is. Als ik eenmaal aan speed denk dan heb ik een zeer sterke drang om hieraan te komen. Dat is dus de verslaafde ik. Dat is geen excuus maar wel een valkuil voor mij. Speed maakt mij rustig en ik kan mij heel goed concentreren. Een creatieve chaoot zou ik mijzelf dan ook als omschrijving willen geven. Daar heb ik veel voordeel van. Toch is de rust die speed mij geeft heel ontspannend en kalmerend.
Geen enkele andere drug kan mij zo aantrekken. Sigaretten, alcohol kan ik makkelijk vanaf blijven. Toch heb ik in mijn rustige periodes gemerkt dat als je een paar weekenden er niet aan hebt gezeten de drang gaat afnemen. Hier ga ik dan de komende tijd ook voor vechten. Het is mooi geweest. Heb teveel en tevaak gebruikt. Dit is niet slim geweest maar ik moet nu vooruit kijken.
Excuses voor mijn lange verhaal. Het is ook een manier om mijn gedachten wat te ordenen. Wellicht dat mensen hier er wat in herkennen. Vind het leuk om hier met elkaar over te praten.
Beste mede(forum)gebruikers. Zo vaak plaats ik niet een bericht op dit forum. Hoop dat jullie toch even aandacht eraan willen besteden.
Een aantal jaren geleden ben ik met drugs begonnen. Eigenlijk wel heel veel spul uitgeprobeerd. Van Lsd tot ghb, paddo's, coke, speed, xtc. Flink expirementeren met deze middelen. Je leert als ware de drug dan ook steeds beter kennen. Het is een zoektocht naar een ultieme bewustzijnsverandering. Die heb ik zo af en toe zeker kunnen ervaren. Al komen er na verloop van tijd ook de negatieve kanten naar boven. Je wordt al gewaarschuwd, maar de euforie is zo overheersend dat het nauwelijks tot je doordringt.
Inmiddels ben ik met bijna alle drugs gestopt. De amfetamine is echter een drug waar ik mij sterk voel tot aangetrokken. Om het maar heel direct te zeggen daar ben ik verslaafd aan. Een aantal jaar geleden heb ik hier een heftige periode mee gehad. Dagelijks gebruikte ik deze chemische upper. Dat is natuurlijk achteraf gezien vreselijk stom geweest. Je takelt in rap tempo af. Na drie maanden elke dag gebruiken ben ik dan ook op de 1ste hulp terecht gekomen. Een hele heftige ervaring die mij wel toen heeft wakker geschud. Maar ja je bent in feite nog steeds verslaafd. Dus de hunkering naar het middel blijft bestaan. Na deze periode ben ik minder frequent gaan gebruiken. Gemiddeld 1 keer per maand. Toen begon ik ook geestelijk weer snel aan te sterken. Je hebt meer energie, veel minder angst, paranoia is weg etc.....
Tot vorig jaar gebruikte ik ongeveer 1 keer per twee maanden. Soms ook wel eens maandelijks. Ieder geval wel veel minder dan het ooit geweest is. De grote valkuil is dan wel dat je je zo goed voelt na het gebruik dat je referentiekader wordt veranderd. Sinds november vorig jaar ben ik weer wekelijks gaan gebruiken. De eerste paar keer was ik de volgende dag heel fit en helder van geest. Op één of andere manier ga je jezelf dan wijsmaken dat je er goed tegen kunt. Heel objectief gezien heeft het uiteraard te maken met mijn gezonde leefstijl en matige gebruik voor lange periode voorafgaand.
Maar ik ben eerlijk nog steeds ben ik iemand die verslaafd is aan speed. Daarom haal ik nooit meer dan voor één avond. Hierdoor zorg ik ervoor dat ik niet meerdere dagen doorga. Dat ik nu alweer 3 maanden wekelijks gebruik ben ik niet heel blij mee. Begin nu ook steeds meer geestelijke klachten weer te ontwikkelen. Het gaat dan vooral om angst en achterdochtige gevoelens. Deze worden langzaam steeds sterker. Gelukkig besef ik mij nu wel dat dit aan het toenemen is. Voor mijzelf betekent dat dan ook dat ik nu direct voor langere tijd moet stoppen. Heb dan ook besloten tot Koninginnedag (of de huldigingsdag) mijzelf te onthouden van speed. Toch weet ik ook dat dit niet een simpele opgave is. Als ik eenmaal aan speed denk dan heb ik een zeer sterke drang om hieraan te komen. Dat is dus de verslaafde ik. Dat is geen excuus maar wel een valkuil voor mij. Speed maakt mij rustig en ik kan mij heel goed concentreren. Een creatieve chaoot zou ik mijzelf dan ook als omschrijving willen geven. Daar heb ik veel voordeel van. Toch is de rust die speed mij geeft heel ontspannend en kalmerend.
Geen enkele andere drug kan mij zo aantrekken. Sigaretten, alcohol kan ik makkelijk vanaf blijven. Toch heb ik in mijn rustige periodes gemerkt dat als je een paar weekenden er niet aan hebt gezeten de drang gaat afnemen. Hier ga ik dan de komende tijd ook voor vechten. Het is mooi geweest. Heb teveel en tevaak gebruikt. Dit is niet slim geweest maar ik moet nu vooruit kijken.
Excuses voor mijn lange verhaal. Het is ook een manier om mijn gedachten wat te ordenen. Wellicht dat mensen hier er wat in herkennen. Vind het leuk om hier met elkaar over te praten.