Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeer vragen gekregen over speed na speed gebruik.

Meer vragen gekregen over speed na speed gebruik.

23 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yaizer zei:
Als je net mdma hebt gedaan kun je prima speed gebruiken, zo ook andersom. Speed werkt zo ver ik weet niet of de serotonine-receptoren en put deze niet uit. Daarom moet je namelijk "wachten" met mdma. Kijk wel uit met speed. Sommige mensen hebben er minder last van maar het niet slapen / slecht eten is gewoon een grote aanslag op mijn lichaam. Ik beperk het dan ook tot max. eens in de 3 maanden.
Klik om te vergroten...

Speed heeft wel effect op de serotonine-receptoren, alleen in veel mindere mate dan MDMA. Het werkt vooral op noradrenaline en dopamine. Maar inderdaad, dat betekent niet dat frequent gebruik geen kwaad kan.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze olifant zei:
Speed is bij mijn weten inderdaad vooral slecht voor je tanden omdat je a) je tanden op elkaar klemt (wat chronisch kan worden bij speedverslaving, dus ook nuchter), waardoor tanden eerder afslijten, en b) je minder speeksel aanmaakt waardoor je tanden slecht gereinigd worden en je eerder gaatjes krijgt. Heb wel eens gelezen dat regelmatige speedgebruikers eigenlijk iedere dag preventief met mondwater dat fluoride bevat zouden moeten spoelen. Waarschijnlijk ga je gebitsproblemen dus niet voorkomen door te bommen.
Klik om te vergroten...
Ik spoel mijn mond elke dag met mondwater..daarom dat ik nog mooi gebit heb na jaren dagelijks dpeed gebruik..
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze olifant zei:
Speed heeft wel effect op de serotonine-receptoren, alleen in veel mindere mate dan MDMA. Het werkt vooral op noradrenaline en dopamine. Maar inderdaad, dat betekent niet dat frequent gebruik geen kwaad kan.
Klik om te vergroten...

Denk dat het herstel daarvan dan wel minimaal is. Heb in alle drugsjaren nooit geleerd dat speed beter niet te gebruiken valt de maanden na mdma omdat speed een aanslag is op de serotonine-receptoren .maar...ik kan het fout hebben.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Yaizer zei:
Denk dat het herstel daarvan dan wel minimaal is. Heb in alle drugsjaren nooit geleerd dat speed beter niet te gebruiken valt de maanden na mdma omdat speed een aanslag is op de serotonine-receptoren .maar...ik kan het fout hebben.
Klik om te vergroten...

Nee dat kan ook gewoon, bij mijn weten. Het werkt maar in beperkte mate op het serotonine-systeem dus het heeft inderdaad niet die herstelperiode nodig zoals bij MDMA.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."