Of de speed toen beter was of dat je toen minder bijwerkingen had omdat je jonger was is moeilijk te zeggen. Het kan best zijn dat cafeïne in je huidige speed de bijwerkingen deels verklaart, de kans op hartkloppingen wordt aanzienlijk groter wanneer speed versneden is met cafeïne namelijk. Als je daar zekerheid over wil, zou ik je speed laten testen, en eventueel zelf wassen, kost wat moeite maar is opzich geen hogere wiskunde (
@SanneBanne plaatste een tijdje terug een handleiding op het forum:
https://drugsforum.nl/threads/speed-wassen-met-aceton.61955/).
Maar ook zuivere speed gaat met grote waarschijnlijkheid op bepaalde momenten een snellere hartslag geven, ik denk niet dat er mogelijkheden zijn om dit uit te sluiten. De enige tip die ik kan geven is: blijf rustig zitten of liggen. In rust blijft de hartslag - logisch - het meest stabiel. En schiet-ie toch omhoog: keep calm en zoek positieve afleiding. Bedenk dat dit normale effecten van speed zijn, effecten waar praktisch iederéén die speed gebruikt mee te maken krijgt.
...en om effe over die artikelen te beginnen die ik gelezen heb ivm hartstilstand door speed, ik persoonlijk heb nog nooit gehoord dat er iemand ALLEEN van speed is gestorven wel met combo's maar van speed alleen niet.... dus ik weet niet of ik die artikelen 100% moet geloven.
Het zal vast wel voorkomen dat iemand overlijdt na speedgebruik, maar zoals je zelf al zegt, de kans dat dit dan 'zomaar' gebeurt is heel klein. Combinaties inderdaad, zwaar misbruik en/of overdosering of een onderliggende hartafwijking. Dit geldt voor speed niet meer of minder dan voor andere drugs. Ga jezelf nou niet gek maken door artikelen hierover op te zoeken. Dikke kans dat die artikelen sowieso de werkelijkheid totaal niet betrouwbaar weergeven. Drugsincidenten worden vaak enorm opgeblazen in de media.
Snuiven met gebroken neus lijkt me inderdaad niet handig nee.
![:wink:]()
Denk er inderdaad nog even rustig over na, maar als het je nu al zo'n onrust geeft is mijn advies: niet doen.