#1
Ga anders misschien een keer naar de huisarts met deze klachten? Dat kan namelijk nooit kwaad.
Ja, goud advies natuurlijk,voor dat bedankt! waar ik vooral schrok en me ertoe deed deze post te poosteneren kwam nadat ik in de spiegel zag dat mijn neuspuntje wederom wel ontstoken lijkt(rood en duidelijk een slag groter dan normaal)maar omdat dit terugkomend probleem is ben ik niet onder de veronderstelling dat dit ook zo is want er is geen progressie in te zien,.als ik me neus afveeg of vastpak (puntje) voel ik scherpe pijntjes alsof ik paar naalden daar bewaar..misschien kan ik morgen ofzo wat begrijpbaarder typen want om uit te leggen wat ik wil begrijpen moet ik in juiste context mijn vraagstelling brengen en nu word het al moeilijker voorover gehangen over me toetsebord (antismartphone) en eerst maar ff me stick moet draaien voordat ik op de knop Bewerk druk en dit allemaal op gebruiksvriendelijker formuleer supertof dat je tijd nam me topic te lezen!Goed voor jezelf zorgen, minder speed gebruiken, vaker sporten, gezicht goed wassen en reinigen, vitamines eten, ander gezond eten/drinken naar binnen werken, je eetpatroon keer op keer veranderen en zoeken naar het beste eetpatroon. Bepaalde producten zorgen standaard voor lichaamspuistjes of andere kwaaltjes op je lichaam. Dus zoek naar het juiste patroon dat dit niet veroorzaakt. (Hopelijk is dit een antwoord op je vraag)(Je precieze vraag is voor mij een beetje onduidelijk eigenlijk)
kan geen kwaad maar ze maken me wel kwaad want aangeven dat Dexamf. bij me zou passen word ik aagekeken alsof ik ff drugsverzoek kom indienen,.dat kan uiteraard komen doordat ik mijn methylfen. MISbruikte °van 2008 tot 2013 (snoof ´t) en het opbiechtte toen ik mijn huidige huisarts leerde kennen en open boek wilde zijn,.ik ben ook wel open boek en wil alles waarheidsgetrouw zeggen,vertellen en uitstralen maar ik wil mezelf ook niet tekortdoen door bescheiden of overdreven uit te drukkenGa anders misschien een keer naar de huisarts met deze klachten? Dat kan namelijk nooit kwaad.
kan geen kwaad maar ze maken me wel kwaad want aangeven dat Dexamf. bij me zou passen word ik aagekeken alsof ik ff drugsverzoek kom indienen,.dat kan uiteraard komen doordat ik mijn methylfen. MISbruik (snoof ´t) opbiechtte toen ik mijn huidige huisarts leerde kennen en open boek wilde zijn,.ik ben ook wel open boek en wil alles waarheidsgetrouw zeggen,vertellen en uitstralen maar ik wil mezelf ook niet tekortdoen
Wanneer ik je berichten zo lees heb jij hulp nodig van iemand die naar jou en je situatie kijkt. Begrijpt waar je mee te dealen hebt en dat kan ondersteunen.kan geen kwaad maar ze maken me wel kwaad want aangeven dat Dexamf. bij me zou passen word ik aagekeken alsof ik ff drugsverzoek kom indienen,.dat kan uiteraard komen doordat ik mijn methylfen. MISbruikte °van 2008 tot 2013 (snoof ´t) en het opbiechtte toen ik mijn huidige huisarts leerde kennen en open boek wilde zijn,.ik ben ook wel open boek en wil alles waarheidsgetrouw zeggen,vertellen en uitstralen maar ik wil mezelf ook niet tekortdoen door bescheiden of overdreven uit te drukken
Ik zag deze reactie eerder al in me mailoverzicht maar wou toch even bedanken voor deze wijsheden! ik was ff online om te kijken of lorazepam nasaal misbruikt kan worden....Ontstekingen in de neus bij pep zijn vaak een combinatie van een aantal dingen:
1. snuiven met buisjes die een scherprandje hebben zoals gerolde buisjes van hard/scherp papier (vierkante notitie velletjes, briefgeld, treinkaartjes, flyers, etc) en van die hardplastic frisdrankrietjes.
2. herhaaldelijk contact met vuil vanonder de nagels of een buisje dat te vaak wordt gebruikt. De ergste is echter toch wel wanneer je snuift met opgerold briefgeld.
3. neuspeuteren (ook het met de rug van je hand en vingers steeds maar opwrijven van de neus reken ik hier toe).
De oplossing is een niet scherp buisje gebruiken die dik genoeg is, om niet makkelijk je neusgat in te schieten (en daarmee bij wat ruig gebruik niet opeens hard tegen de binnenkant van je neusrand/wand te stoten). Denk aan een dikke pen of een RVS wcrolhouder-staafje (het deel dat je door de rol schuift).
Vervang je buisjes geregeld of maak deze in ieder geval zo nu en dan eens schoon.
Leer af om te neuspeuteren, voor de grap eens wat zwarte stift op je vingers aanbrengen, je zal zien hoe snel je een zwarte neus blijkt te hebben als je een spiegel pakt.
Vingers zijn te dik om doeltreffend te peuteren, dus als er echt iets dwars zit, pak dan een kleine spiegel zoals een scheerspiegel en gebruik een pincet voor het weghalen van hinderlijke ingedroogde obstructies.
Als je bij een lange snuifsessie ineens opmerkt dat de buitenkant van je neus (bovenkant neusvleugel en het gebied waar dit overgaat in de zijkant van de neus zelf) lijkt te zijn ingevallen? Dan ik het vermoedelijk een gevolg van te frequent hard je neus te snuiten en dan een tel later er weer een lijn pep door naarbinnen te halen.
Daar weet ik op het ontzien van je neus en minder hard snuiten eigenlijk geen oplossing voor. Vroeger wel mijn frustratie geuit over niet meer dan 1 neus te hebben.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."