Enig idee of trazadone als slaapmiddel hier ook goed voor is ongeveer 8-10 uur na de pep ? I.p.v. benzos
Ik dacht meteen dat het geen goede combinatie zou zijn dus heb gezocht, ik vind o.a dit:
(Drugslijn)
Amfetaminen(achtigen) (speed, cocaïne en xtc) ontregelen dezelfde neurotransmitters waar ook de antidepressiva op inwerken. Dit kan leiden tot te veel serotonine in de hersenen en tot een serotoninevergiftiging. Symptomen hiervan zijn onder meer oververhitting, hartritmestoornissen, bloedklontering, bewustzijnsstoornissen, toename van bloeddruk en hartslag, waardoor het risico op een hartaanval of een hartstilstand toeneemt.
Een antidepressivum gebruiken om depressieve klachten bij pepmiddelengebruik te voorkomen, is sterk af te raden! Sommige antidepressiva vertragen immers de afbraak van speed en xtc in de lever. Deze stoffen blijven dan veel langer dan gewoonlijk in het lichaam aanwezig. Iemand die op een avond veel speed, cocaïne of xtc gebruikt en daarnaast ook nog antidepressiva slikt, kan levensbedreigende dosissen van die drugs opstapelen in zijn lichaam. Wie antidepressiva voorgeschreven krijgt, gebruikt dus beter geen speed, cocaïne of xtc.
Ik weet echter niet of dat voor Trazadone ook zo is, vind er weinig over.
(Inmiddels gevonden, Trazadone valt hier ook onder)