Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen jointje tegen geheugenverlies

Een jointje tegen geheugenverlies

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
Nou nog een manier vinden om cannabidiol te scheiden van de rest, roken we eerst de rest op, en gebruiken daarna de cannabidiol om ons geheugen weer op te lappen :wink:
p
pieter-bLid
New cannabis-based treatments could improve memory loss in Alzheimer's sufferers, scientists claim.

One of the 400 compounds in the drug can significantly slow memory problems caused by the disease, tests show.

Although there is growing evidence that cannabis can trigger harmful mind-altering effects in users, scientists say the medicinal compound in question, cannabidiol, is not a hallucinogenic ingredient.
Klik om te vergroten...
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1774
l
lysergine25Lid
pipoxyz zei:
Although there is growing evidence that cannabis can trigger harmful mind-altering effects in users !!
Klik om te vergroten...

Beter bewijs kan ik niet aanvoeren dat de wiet je goed verneukt !!

:hearteyes:
j
jcpLid
"harmful mind-altering effects" bedoelen ze denk ik eerder mee dat het psychoses kan triggeren en mensen soms psychologisch in de problemen komen door het gebruik van wiet.

Het is natuurlijk maar net waar je gevoelig voor bent :)
p
pieter-bLid
ook dat niet...als je de regel verder leest, zie je dat de schrijver er hallucinaties mee bedoelt..
Although there is growing evidence that cannabis can trigger harmful mind-altering effects in users, scientists say the medicinal compound in question, cannabidiol, is not a hallucinogenic ingredient.
Klik om te vergroten...
M
MayanLid
lysergine25 zei:
pipoxyz zei:
Although there is growing evidence that cannabis can trigger harmful mind-altering effects in users !!
Klik om te vergroten...

Beter bewijs kan ik niet aanvoeren dat de wiet je goed verneukt !!

:hearteyes:
Klik om te vergroten...

Jij bent daar al het lopend bewijs van Lys.
Mensen met verkeerde gedachtengangen zijn kwetsbaar voor THC.
Het doet hen nadenken, en als je verkeerd denkt denk je nog meer verkeerd na.

wat niet wegneemt, dat als mensen gezond denken en een joint roken, daar weinig tot geen last van krijgen.
Uiteraard geeft weed en hasj veel teer vrij, wat een enorme schadelijke impact op je longen heeft.
Maar again: dat is de gebruiker die besluit het in zijn longen te zuigen.
Er zijn ook ander alternatieven.

Overdaad schaadt, dat is bij alles zo. Zelfs bij water.
Drink je 5 tot 6 liter in één keer op dan heb je een watervergiftiging.
Moeten we nu water uit de rekken halen?

Ik blijf erbij: Vroeger was cannabis een welgekend medicijn tegen epilepsie, glaucoma, vaporizen zou helpen tegen een ingeklapte long, beperking van uitzaaien van kanker, ...

daarbovenop hebben we nog de roeswekkende werking doe je in slaap port.
Daarbovenop krijgen chemo en aids patienten terug eetlust na het blowen, en kunnen ze zo hun NODIGE vitaminen in voeding opnemen.

Alles behalve een stigmatisering waard me dunkt!
Zolang men het blijft stigmatiseren is er een "maffia" dat er rijker van wordt.
O
Osi`Lid
Helaas! Ik denk bv echt enorm fout over de maatschappij & de wereld. En de laatste tijd zijn m'n erge gedachten nog iets erger geworden door de wiet (echt zeer afwisselend, soms denk ik echt aangenaam, niets erg enzo maar soms denk ik echt zeer zwart-wit of pessimistisch en da's niet aangenaam)

zeer jammer, maar ik bijf van m'n wietje houden! 't is meer dat ik zorgen maakt over de prijzen van wiet dan de wiet zelf. Moest dat nu 1 euro kosten had ik veel minder zorgen omtrent dat! Dan deelde ik a volenté
M
MayanLid
Zou je het doen als je 10 ton moet optillen terwijl er 100man onder u loopt? Hopelijk niet!

En ja, wiet versterkt je denken.
Maar het controleert je denken niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."