Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJoint/stickie afbreekbaar of 7 maal schadelijker :evil:???

Joint/stickie afbreekbaar of 7 maal schadelijker :evil:???

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
m
maxrelax07Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Graag haak ik even in.

Ik blow al gedurende 17 jaar per dag elke dag structureel één jointz zoals nu na het eten.
Daarbij rook ik 'super silver haze' en dat is ongeveer de sterkste weed die men kan kopen.

Ik zal een lijstje opnoemen van waar ik last van heb

1. Yoga: ik doe aktief aan Yoga en het valt mij op dat mijn ademhaling het stilste is van de hele groep, hoe kan dat?
2. Overdag zonder cannabis voel ik me prima en nuchter en daar is ook niets mis mee, ik heb geen craving, nooit.
3. Op de fiets ben ik niet de langzaamste en ik kan nog prima prestaties leveren op de fiets.
4. In mijn werk als IT manager/analyticus moet je veel dingen onthouden en dat gaat me makkelijk af.

Dus hoeveel schade geeft wiet dus op het individue en dus niet op de mens?

Voor de mens is wiet over het algemeen bijster gevaarlijk, maar als je geluk hebt zoals ik verdraag je het heel goed en heb je nooit, echt nooit een bad-trip of een out.

Bij mensen met schizofrenie/psychose en/of een aanleg daarvoor is blowen niet aan te raden, maar eerder verboden in het GGZ. Ik werk in het GGZ en ik kom het tegen dat ze 500 meter buiten het terrein een snaak staan te heisen. Ik meld dit niet want dat moet ieder voor zich weten, maar het geeft wel aan dat vooral de zwakkere het meeste gevoelig zijn voor verslaving. Ik kom daar aan op mijn elektrische scooter te huize Padua en de lucht komt van een uit de straatjes me recht tegemoed en ik zie ... staan. Die schrok zich wild daar. Ziet ze ineens de IT manager langsbrommen, oeps..
Ik kan dit melden, maar daar ben ik te humaan voor. Ik doe het zelf dus ook en ik mag 'vind ik ' al helemaal niets zeggen. Ik doe het welliswaar alleen thuis en betrek mijn werk er niet mee, maar na een praatje met de dame in kwestie bleek dat ze er heel erg van opknapte. jonge knappe griet, 20 jaar en dan al aan de zware jongen.
Deze griet heeft aanleg voor psychose en heeft er nog geen last van gehad door het blowen dus ik sta tussen 2 kampen in om het zo maar te zeggen.

Ik blow in de avond 'n joint en daarmee is het af, maar deze dame rookt er ook maar een per dag en dan denk ik van "je zit in dezelfde situatie als ik, alleen heb jij een psychose indicatie en ik niet". Dat maakt me wel weemoedig.

Ik zou bijna zeggen "zei de arts maar dat ik moest kappen", maar ik ben afgelopen jaar volledig gezond verklaard en dat na 17 jaar elke dag een joint en snapt U dat deze onderzoeken me dan bombaars overkomen?
Maar zoals ik al zei in het begin is dit mijn individu die daar tegen kan, maar wie weet gaat die griet er wel harstikke aan kapot. Zolang je dat niet kunt uitsluiten kies ik voor wijsheid en zeg ik niets tegen haar groepsleiding.

Dat is dus het gevaar van blowen. Zolang je niet zeker weet dat het slecht is voor dát individu kun je het mensen niet verbieden omdat wiet nog steeds gedoogt wordt in Nederland.

Mijn super silver haze bevat 27% THC en 29% Cannabidiölen. Nederwiet bevat 8-12% THC en 3-7% Cannabidiölen en in 1960 bevatte de buitenlandse killerqueen 5% THC en 18% Cannabidiölen.

Dus waarom is het roken van wiet nu ineens een issue?
De THC waarde is hoger en men klapt harder bij dezelfde dosering. De waarde van de killerqueen weet ik van mijn vader die het altijd rookte in zijn dienst.

Je kunt super silver haze op 2 manieren gebruiken en dat is een heel groot punt ter discussie:
1. Je kunt een gram verdelen over 5 porties (een topje, net een slagje kleiner als een knikker)
2. Je kunt je joint voldouwen net zoals met skunkmix en dan merken dat je boven de plee hangt of dat toeristen in de gracht staan te kotsen (waar gebeurt).

Ze doen hunzelf het imago aan van herziening der wet. Wie er goed mee omgaat en zijn dosis aanpast gaat prima, maar zo schep je een verkeerd imago.

Discussie 2

Het roken van een joint staat gelijk aan 20 sigaretten roken met filter of 6 gram shag. dat klinkt extreem en het lijkt alsof je teer kotst, maar de longen breken dit razendsnel af door de THC want THC is een etherische olie en die nemen de teer mee het bloed in. lijkt gevaarlijk, maar de lever breekt dit af met het cytochroom IID2A3.

Voorkoming longschade:

Door wiet te eten, drinken of te verdampen breng je de longen geen schade toe en ben je ook nog eens zuiniger uit met je groengoed. Het plan ligt er al lang en dit jaar gaat het gebeuren; Rogresalor kapt met roken nu alles nóg in orde is met mijn lichaam. Ik koop dan een verdamper en dat gaat geld besparen. de helft aan wiet en geen 2 balen shag meer in de week





Blijkt hieruit dat (in mijn geval) 1 joint per 2 weken afbreekbaar zou zijn?
Is zo'n vaporiser volledig onschadelijk?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#2
wiet zal nooit volledig onschadelijk zijn
M
Marten!Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Joint/stickie afbreekbaar of 7 maal schadelijker :smilingimp:?

maxrelax07 zei:
dat klinkt extreem en het lijkt alsof je teer kotst, maar de longen breken dit razendsnel af door de THC want THC is een etherische olie en die nemen de teer mee het bloed in. lijkt gevaarlijk, maar de lever breekt dit af met het cytochroom IID2A3.
[/size]
Klik om te vergroten...
Is hier een link naar?

Ik zou voor 1 joint in 2 weken echt geen vaporizer aan gaan schaffen, ondanks dat het minder slecht is voor je. Als je het vaporized zullen je longen idd minder schade ondervinden. De troep die in tabak en wiet zit en vrij komt bij de verbranding komen immers niet in je longen. Vaporizen is dus 'gezonder' voor je longen, maar kan even schadelijk zijn voor de psyche imho
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."