Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoesten van een (zelfgemaakte) lightbulbvaporizer

Hoesten van een (zelfgemaakte) lightbulbvaporizer

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hebben meer mensen last van hoesten met een lightbulb vaporizer? Heb 'm juist gebouwd om m'n longen te sparen (en omdat ik niet meer rook) maar het voelt alsnog behoorlijk slecht voor je longen omdat je er zo van moet hoesten.

Ik had alleen al een weekje niet geblowed (en normaal ongeveer om de dag), wellicht dat het weer even wennen is of zo? Het voelde ook niet echt heet zoals bij een puurpijpje. Meer een intense kriebelhoest aanval. Duidt dit niet op schadelijkheid voor de longen?
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat dit te maken heeft me de rook die nog behoorlijk heet is, ik had hetzelfde toen ik de eerst keer met een bong wiet rookte.
s
spacebillyLid
01-01-2024, 00:00
#3
bij een bong is die rook echt wel genoeg afgekoeld hoor..

gr
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb je de lamp goed gespoeld/gewassen/schoon gemaakt?

Er schijnen nog wel eens 'chemische' stoffen aan de binnenkant van lampen te kunnen zitten..

Al eens met een echte vaporizer gerookt? Ik moest 'de intense kriebelhoest aanval' zoals jij hem beschrijft ook erg inhouden wilde ik niet in hoesten uitbarsten.
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nog nooit een normale vaporizer gebruikt. Maar ik ga er binnenkort wel eentje kopen want zo'n lamp is slecht schoon te maken na gebruik en ik vind het wel veel lekkerder dan een joint! En ik rook ook liever geen nicotine meer. Sterker nog, ik rook uberhaubt liever niets meer.

Overigens heb ik een beetje geexpirimenteerd maar het hoesten wordt wel een stuk minder als ik m'n vingers een tijdje op de gaatjes hou en de lamp enigzins laat afkoelen. De temperatuur van de lucht zal dus toch wel een grote rol spelen.

Bestaan er ook vaporizers waar de lucht sterk gekoeld wordt zonder dat het door water heen gaat (en je dus werkzame stoffen verliest)?
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je verliest geen werkzame stoffen in het water


Tenzij je teer beschouwt als een werkzame stof
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
SmokeMe zei:
Je verliest geen werkzame stoffen in het water


Tenzij je teer beschouwt als een werkzame stof
Klik om te vergroten...

Bron?


@ Roseta:

Je kunt een vaporizer kopen die de damp in zo'n zak blaast. In deze zak ( veel oppervlakte met 'de buitenlucht') zal het erg snel afkoelen. Ook kun je de lucht laten afkoelen via een ( lang) buizen netwerkje of spiraaltjes.

Dus hoe langer het duurt voordat de damp vanaf het punt van verdamping tot in je longen is des te meer koelt het af.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."