Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTHC als anti depressie en stress middel.

THC als anti depressie en stress middel.

5 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik met mate blow dan werkt THC voor mij wel enigsinds als anti depressie middel en anti stress middel. Ik merk ook dat ik te druk in me hoofd ben en me te veel zorgen ga maken als ik een tijd niet blow.

De grens tussen precies genoeg blowen om dit effect te bereiken en te veel en te vaak blowen zodat ik deze voordelen niet heb maar juist negatieve effecten ondervind, is voor mij snel overschreden. Als ik een tijd te veel heb geblowd merk ik dat goed en stop ik een tijdje. Toch vanwege de voordelen die het voor mij kan hebben begin ik er toch elke keer weer aan.

Ik weet wel dat er ook andere manieren zijn om die positieve effecten te ervaren zonder iets te gebruiken. Maar dit is wel de makkelijkste manier. En daarom toch ook wel een soort van verslavend. Het is niet dat ik er afhankelijk van ben of het moet hebben. Ik kan ook stoppen wanneer ik wil. Maar het verslavende voor mij is dat ik er na verloop van tijd toch altijd naar toe terug grijp.

Al heb ik wel het idee dat het steeds beter gaat met die grens te vinden en daar niet overheen te gaan.

Wie ervaart dit nog meer op deze manier? Ben wel benieuwd wat anderen hier over denken en hoe anderen er mee omgaan om niet te vaak te blowen.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat voor jou 'rustig in het hoofd' worden is, geldt voor mij ook, maar met meditatie.
Altijd heb ik de drang om na te denken en te filosoferen over vanallesennogwat en op die manier is het voor mij ook verslavend, maar ik kan er ook zo afblijven...

Een tijdje geen psychedelica geeft mij een te mainstream gevoel.. :)

Zonder psychedelica kneed de media mij (een beetje) tot waar ik altijd zo over klaag... (media-commercialiteit-materialisme-hypocrisie)

Snapje? Ben zelf vrij baked dus ik hoop dat het straks nog steeds steek houdt. :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
DrippTone zei:
Als ik met mate blow dan werkt THC voor mij wel enigsinds als anti depressie middel en anti stress middel.
Klik om te vergroten...
Je leven leuk maken en ellende relativeren ook wel.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Amen brother!
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Exceptional Insight zei:
DrippTone zei:
Als ik met mate blow dan werkt THC voor mij wel enigsinds als anti depressie middel en anti stress middel.
Klik om te vergroten...
Je leven leuk maken en ellende relativeren ook wel.
Klik om te vergroten...

Maar heb jij nooit een moment dat het even niet meer lukt om te relativeren en dat de leuke dingen even op zich moeten laten wachten? Nooit een punt waarop je eigenlijk even een makkelijke oplossing zou willen zodat je morgen weer jezelf van je sterke kant kan laten zien?

Het is ook echt alleen op de momenten dat ik veel te veel aan me hoofd heb, dat ik even een momentje rust wil.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
DrippTone zei:
Maar heb jij nooit een moment dat het even niet meer lukt om te relativeren en dat de leuke dingen even op zich moeten laten wachten?
Klik om te vergroten...
Nooit. Mijn leven is uitzonderlijk volmaakt.

DrippTone zei:
Nooit een punt waarop je eigenlijk even een makkelijke oplossing zou willen zodat je morgen weer jezelf van je sterke kant kan laten zien?
Klik om te vergroten...
Welke kant is dat? En wat is er morgen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."