Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswietplantjes

wietplantjes

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
Roper207Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hey ik heb veel gehoord over legaal plantjes hebben etc. maar heel veel verschillende info en wou weten wat nou waar is en niet

als je minder dan 5 plantjes hebt is het legaal

hoewel als de politie erachter komt word het wel in beslag genomen en krijg je een waarschuwing

als het daarna nog een keer gebeurt kan je een boete krijgen en kan het op je strafblad komen?

reden dat ik vraag ik zit aan een wajong uitkering verbonden en als ze zien dat ik boetes krijg voor wietplantages dat ze dan uitkering intrekken
R
Roper207Lid
01-01-2024, 00:00
#2
is dit forum een beetje leeg of ismijn vraag moeilijk?
M
MDMCLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roper207 zei:
hey ik heb veel gehoord over legaal plantjes hebben etc. maar heel veel verschillende info en wou weten wat nou waar is en niet

als je minder dan 5 plantjes hebt is het legaal

hoewel als de politie erachter komt word het wel in beslag genomen en krijg je een waarschuwing

als het daarna nog een keer gebeurt kan je een boete krijgen en kan het op je strafblad komen?
Klik om te vergroten...
Het hebben van wietplanten is niet legaal, maar wordt in Nederland gedoogd. Onder dit gedoogbeleid hoort het feit dat deze niet onder een lamp mogen staan, dan is dit gelijk toe te rekenen aan professioneel kweken. Als jou buren bijv. vinden dat de planten in jou tuin storend zijn, en zij bellen daarom de politie, dan hebben zij het recht om deze in beslag te nemen. Of je dan gedagvaard wordt is een andere vraag, als je het mij vraagt, ik denk het wel! En ja,dit kan op je strafblad komen, permanent als je boven de 18 bent!

Roper207 zei:
reden dat ik vraag ik zit aan een wajong uitkering verbonden en als ze zien dat ik boetes krijg voor wietplantages dat ze dan uitkering intrekken
Klik om te vergroten...
Dan zou ik dit soort zaken lekker uit je hoofd laten! Ga lekker naar de shop, of probeer ergens een guerrilla kweek te houden.
M
MDMCLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roper207 zei:
is dit forum een beetje leeg of ismijn vraag moeilijk?
Klik om te vergroten...
Dit forum is een beetje leeg ja! :wink:
R
Roper207Lid
01-01-2024, 00:00
#5
dank jewel voor de reactie:)

ja is ook mijn idee:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."