moontje86 zei:Bedankt voor je reactie en uitleg!
Onder welke namen worden de wiet-soorten met de meeste CBD verkocht?
Heb hier op internet helaas niks over kunnen vinden en ik ben bij een coffeeshop geweest maar die snapte er niks van en konden me niet helpen.
Tja, het is jammer dat veel mensen die werken in de coffeeshops weinig begrijpen over het verhaal achter de cannabis. Het is ook zo dat de namen van de hasj en wiet niet altijd iets zeggen over de herkomst.
De hasj die ik bedoel, is meestal donker/zwart. Dus als je vraagt naar de donkerste hasj, dan is de kans groot dat je een hasjsoort hebt met veel cbd. De naam van hasj uit dat gebied waarover ik het had, heeft vaak iets met de streek te maken. Bijvoorbeeld Kashmir, Afghaan, Tempel, Nepal. Maar er zijn ook verschillende soorten buitenlandse hasjsoorten met een redelijke hoeveelheid CBD (zoals de soorten uit Marokko, met namen als Ketama/Maroc) . Zolang je maar geen Nederlandse Hasj koopt, want die wordt gemaakt van Nederwiet (veel thc, maar weinig CBD). Die is vaak het duurst. De meeste hasjsoorten in de coffeeshop komen echter gewoon uit het buitenland.
Nogmaals veel succes! Ik weet niet of er meerdere shops zijn waar je woont, maar je kunt het natuurlijk ook bij een andere shop proberen. Misschien weten ze er daar wel meer over