Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke wiet bij pijn en spierspanning...

Welke wiet bij pijn en spierspanning...

4 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#1
moontje86 zei:
Bedankt voor je reactie en uitleg!

Onder welke namen worden de wiet-soorten met de meeste CBD verkocht?
Heb hier op internet helaas niks over kunnen vinden en ik ben bij een coffeeshop geweest maar die snapte er niks van en konden me niet helpen.
Klik om te vergroten...

Tja, het is jammer dat veel mensen die werken in de coffeeshops weinig begrijpen over het verhaal achter de cannabis. Het is ook zo dat de namen van de hasj en wiet niet altijd iets zeggen over de herkomst.

De hasj die ik bedoel, is meestal donker/zwart. Dus als je vraagt naar de donkerste hasj, dan is de kans groot dat je een hasjsoort hebt met veel cbd. De naam van hasj uit dat gebied waarover ik het had, heeft vaak iets met de streek te maken. Bijvoorbeeld Kashmir, Afghaan, Tempel, Nepal. Maar er zijn ook verschillende soorten buitenlandse hasjsoorten met een redelijke hoeveelheid CBD (zoals de soorten uit Marokko, met namen als Ketama/Maroc) . Zolang je maar geen Nederlandse Hasj koopt, want die wordt gemaakt van Nederwiet (veel thc, maar weinig CBD). Die is vaak het duurst. De meeste hasjsoorten in de coffeeshop komen echter gewoon uit het buitenland.

Nogmaals veel succes! Ik weet niet of er meerdere shops zijn waar je woont, maar je kunt het natuurlijk ook bij een andere shop proberen. Misschien weten ze er daar wel meer over :wink:
N
NoorderLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cooper zei:
Bij pijn en spierspanning is een wiet of hasj soort met veel CBD de beste keuze. In wiet zit, naast en paar andere stoffen, CBD en THC. Wiet met veel THC maakt mentaal high, terwijl je lichaam nog grotendeels hetzelfde voelt. Wiet met THC maar ook veel CBD maakt de gebruiker rustiger, en de spieren ontspannen. Het risico op paranoia is kleiner, het is minder trippy en lichamelijk wordt je meer ontspannen van CBD.

In nederlandse wiet zit over het algemeen veel thc en weinig CBD. In buitenlandse hasj zit vaak meer CBD, vooral in de hasj afkomstig uit Azie (Nepal, Afghanistan, India - die hoek) Die hasj is meestal donker van kleur. Ik raad je aan daarmee te beginnen, en kijk hoe het werkt :)

veel succes!
Klik om te vergroten...

Dit zijn de indica soortjes. Die moet de topicstarter hebben. Vraag maar bij je shop, dan kom je er wel uit.

Ook kan je het dan beter oraal nemen in de vorm van bijvoorbeeld cake. Althans als je bekent bent met roken. Wel oppassen met doseren, dezelde dosering oraal is heftiger als wanneer je het rookt. Ook duurt het veel langer voordat het werkt dan wanneer je het rookt.
Op internet is hier genoeg informatie over te vinden. Succes!
m
moontje86Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo Allemaal,

Ik heb Fibromyalgie (reumatische aandoening) waardoor ik vaak veel pijn heb en kramp in mijn spieren. Omdat pijnstillers niet helpen heeft iemand me aangeraden om eens een joint te roken om te kijken of dit mijn klachten verminderd.

Aangezien er zoveel soorten zijn weet ik niet welke ik het beste kan nemen.
Dus vandaar mijn vraag aan jullie, Welk soort moet ik nemen dat voornamelijk een pijnstillend en ontspannend effect heeft zonder dat je echt high wordt of extreem stoned?
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bij pijn en spierspanning is een wiet of hasj soort met veel CBD de beste keuze. In wiet zit, naast en paar andere stoffen, CBD en THC. Wiet met veel THC maakt mentaal high, terwijl je lichaam nog grotendeels hetzelfde voelt. Wiet met THC maar ook veel CBD maakt de gebruiker rustiger, en de spieren ontspannen. Het risico op paranoia is kleiner, het is minder trippy en lichamelijk wordt je meer ontspannen van CBD.

In nederlandse wiet zit over het algemeen veel thc en weinig CBD. In buitenlandse hasj zit vaak meer CBD, vooral in de hasj afkomstig uit Azie (Nepal, Afghanistan, India - die hoek) Die hasj is meestal donker van kleur. Ik raad je aan daarmee te beginnen, en kijk hoe het werkt :)

veel succes!
m
moontje86Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor je reactie en uitleg!

Onder welke namen worden de wiet-soorten met de meeste CBD verkocht?
Heb hier op internet helaas niks over kunnen vinden en ik ben bij een coffeeshop geweest maar die snapte er niks van en konden me niet helpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."