Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet, Lorazepam en Uni Tranxene

Wiet, Lorazepam en Uni Tranxene

4 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#1
zou het maar beter NIET doen. Ik heb dezelfde medicatie. Blijkbaar ben je gevoelig voor psychische problemen en zo kan je dat versterken. Wees verstandig. :wave:
j
jupiler32Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste Mensen,

Ik gebruik 5 tot 7 mg Lorazepam, en 30 mg Uni Tranxene per dag.
Dit gebruik ik onder begeleiding arts voor CHV ( chronische hyperventilatie )


Mijn vraag is of je een joint met weed mag roken met die medicijnen van mij?




Al vast bedankt



Met vriendelijke groet,

Alex
N
NoorderLid
01-01-2024, 00:00
#3
Chronische hyperventilatie komt waarschijnlijk door paniekaanvallen? Cannabis kan dit soort klachten juist opwekken. Die medicatie trouwens ook... misschien moet je eens op zoek gaan naar welke soortjes goed voor jou werken, indica of sativa... als dat goed werkt kan je misschien stoppen met die medicactie. Beter elke dag wiet roken dan elke dan benzodiazepines slikken, want dan ga je heel hard achteruit en word het uiteindelijk steeds erger.
w
wendy1973Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi Ik raad het je echt af om erbij te gaan blowen.
En dit van een mede-paniek-angst-hyperventilatie lotgenoot :cry:
(ik gebruik 30 mg fluoxetine (prozac))
Ik heb ook altijd geblowed (ben nu 38 begonnen op mn 15e) ben een paar keer gestopt geweest, 1x zelfs 5 jaar!
Maar domme ikke was toch weer begonnen :angry:
Op dit moment ben ik weer eens gestopt( wel al 2 dagen...) en dat hoop ik te blijven, en sinds ik ben gestopt heb ik hevige zweet aanvallen (vooral snachts in bed) kan niet slapen (draai draai draai) en beginnen mijn angsten weer op te spelen, ook mijn ademhaling gaat daardoor alle kanten op.
Ik weet dat dit moet komen door het stoppen, want het is begonnen op de dag dat ik gestopt ben.
Dus ik hoop dat ik je een goeie uitleg heb gegeven waarom juist iemand met hyperventilatie,angst en paniek beter niet zou kunnen blowen.....
Duim voor me dat de verschijnselen snel afgaan nemen...
2
24h24k24ohk2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
wendy1973 zei:
Hoi Ik raad het je echt af om erbij te gaan blowen.
En dit van een mede-paniek-angst-hyperventilatie lotgenoot :cry:
(ik gebruik 30 mg fluoxetine (prozac))
Ik heb ook altijd geblowed (ben nu 38 begonnen op mn 15e) ben een paar keer gestopt geweest, 1x zelfs 5 jaar!
Maar domme ikke was toch weer begonnen :angry:
Op dit moment ben ik weer eens gestopt( wel al 2 dagen...) en dat hoop ik te blijven, en sinds ik ben gestopt heb ik hevige zweet aanvallen (vooral snachts in bed) kan niet slapen (draai draai draai) en beginnen mijn angsten weer op te spelen, ook mijn ademhaling gaat daardoor alle kanten op.
Ik weet dat dit moet komen door het stoppen, want het is begonnen op de dag dat ik gestopt ben.
Dus ik hoop dat ik je een goeie uitleg heb gegeven waarom juist iemand met hyperventilatie,angst en paniek beter niet zou kunnen blowen.....
Duim voor me dat de verschijnselen snel afgaan nemen...
Klik om te vergroten...

Maar ik heb precies hetzelfde! Heb van mn 14e tot mijn 19e veel geblowed, veel. Ik ben gestopt omdat ik een keer 'goed wou leren' voor een examen op school, dit heb ik geweten. Nadat ik 2 dagen gestopt was kreeg ik mijn eerste paniekaanval, ik wist niet wat mij overkwam en ik ging snel naar de shop om een grammetje hasj te roken en tot rust te komen. Dit maakte het alleen maar erger, ik had toen nog geen flauw idee wat er aan de hand was en heb zelfs de ambulance gebeld omdat ik dacht dat ik een hartaanval kreeg. Vanaf dit moment heb ik last van chronische hyperventilatie, ik weet dus bijna zeker dat dit komt door het acuut stoppen met blowen. Toch als ik een jointje rook, al is het een paar hijsjes, wek ik keer op keer een paniekaanval op?! Dit heb ik dus al 2 jaar niet gedaan, ben nu 21 en heb 2 studies en relaties verneukt, slik seroquel en fluoxetine tegen angstaanvallen en depressie, word er namelijk helemaal gek van en besef steeds meer dat ik met deze constante 'duizeligheid' zal moeten leren leven. Voor mijzelf is het dus vrij duidelijk dat blowen onderschat wordt, puur gebaseerd op eigen ervaring. Tip voor iemand met chronische hyperventilatie, wat voor mij wel werkt: snuif een gram cocaïne en zuip jezelf helemaal van de kaart, dit helpt! Maar of je daar beter van wordt..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."