Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met blowen en dromen

Stoppen met blowen en dromen

9 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#1
In het verlengde van vraag van de week 2 en naar aanleiding van andere topics (zoals viewtopic.php?f=1&t=22813) vraag ik me af hoe het zit met dromen en het stoppen met blowen.
Mijn eigen ervaring geeft me het idee dat je dromen beter onthoud, waardoor het lijkt dat je meer/heftiger droomt. Kunnen jullie hier een meer wetenschappelijk oordeel over geven?
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#2
Herkenbaar! Benieuwd naar de uitleg.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kan geen precieze uitleg geven, dat kunnen die trimbos lui wel, maar ik weet wel dat je sowieso "beter" gaat dromen.

Wiet zorgt er als het goed is voor dat je niet volledig in de rem-slaap komt en je dus ook veel minder droomt. Meeste mensen die stoppen met (heftig) blowen beginnen in een keer heel heftig te dromen.

Maar ik ben benieuwd naar een volledige uitleg.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oom Klaas zei:
Ik kan geen precieze uitleg geven, dat kunnen die trimbos lui wel, maar ik weet wel dat je sowieso "beter" gaat dromen.

Wiet zorgt er als het goed is voor dat je niet volledig in de rem-slaap komt en je dus ook veel minder droomt. Meeste mensen die stoppen met (heftig) blowen beginnen in een keer heel heftig te dromen.

Maar ik ben benieuwd naar een volledige uitleg.
Klik om te vergroten...


Ik ook eigenlijk! Als ik op bijvoorbeeld vakantie, of ergens anders ben en een paar weken niet blow droom ik een stuk intenser(en onthoud ineens een stuk meer dromen, en soms meerdere van 1 nacht wat ik normaal nooit doe als ik wel blow). Maar slaap wel heerlijk daarentegen, en word inderdaad dan uitgeruster wakker met meer energie.

Ben ook benieuwd naar een meer gedetailleerde uitleg. Voor benzos zal het vast een ander verhaal zijn of komt dat ook op hetzelfde neer praktisch gezien? Ben gewoon nieuwsgierig
Groetjes
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Petrovic zei:
Drugsenuitgaan zei:
Er is al weken geen nieuwe vraag gesteld
Klik om te vergroten...
Bij deze schop ik deze omhoog bovenaan de pagina.
Klik om te vergroten...

Als dit trucje voor Petrovic werkt, moet ik het ook maar proberen.... :wink:
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het antwoord op deze vraag vind je hier.
K
Kevin van VlaanderenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kleur en spieren

Als je dagelijks blowt zie je er als blanke meestal maar erg bleek en ziekelijk uit, als een echte junk.. ook de spiermassa is niet enorm omdat je meestal niet veel doet en zware inspanningen probeert te vermijden. Nu is mijn vraag:

Als je stopt met blowen, hoelang duurt het eer je terug wat kleur op je huid krijgt en kan dit eventueel helpen met zonnebank of is het net moeilijker om terug kleur te krijgen in het begin door de afkickverschijnselen ?

Net dezelfde vraag over de spiermassa, als je stopt met blowen begin je eerst sterk te vermageren en strak te staan.. hoeveel je ook eet en traint, alles blijft precies hetzelfde.. hoelang duurt het eer je terug spiermassa kunt opbouwen en met meer gewicht kunt trainen ?
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je dagelijks blowt zie je er als blanke meestal maar erg bleek en ziekelijk uit, als een echte junk.. ook de spiermassa is niet enorm omdat je meestal niet veel doet en zware inspanningen probeert te vermijden. Nu is mijn vraag:

Als je stopt met blowen, hoelang duurt het eer je terug wat kleur op je huid krijgt en kan dit eventueel helpen met zonnebank of is het net moeilijker om terug kleur te krijgen in het begin door de afkickverschijnselen ?
Klik om te vergroten...

Niet iedereen die dagelijks blowt ziet er bleek en ziekelijk uit. Bij jou zou het door blowen kunnen komen, maar waarschijnlijk komt het door een combinatie van factoren. Denk aan weinig buitenlucht, slecht eten, slecht slapen. In het algemeen geldt dat wanneer mensen hun leefstijl in een gezonde richting veranderen, ze vanzelf een gezonder uiterlijk krijgen.

Net dezelfde vraag over de spiermassa, als je stopt met blowen begin je eerst sterk te vermageren en strak te staan.. hoeveel je ook eet en traint, alles blijft precies hetzelfde.. hoelang duurt het eer je terug spiermassa kunt opbouwen en met meer gewicht kunt trainen ?
Klik om te vergroten...

Hiervoor geldt eigenlijk precies hetzelfde. Niet iedereen die stopt met blowen vermagert sterk en gaat strak staan. Maar als je geen spiermassa opbouwt doordat je weinig traint en beweging krijgt zal dit veranderen wanneer je je levenstijl verandert.
K
Kevin van VlaanderenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit zal dan wel aan mij zelf liggen, want ben al een jaar gestopt met blowen.. ik eet groenten, vlees, gevogelte, vis, fruit.. vanalles, vul dit nog wat aan met vitaminen & mineralen en maak dagelijks een wandeling van 1 uur, soms doe ik ook nog andere zaken buiten.. ik train nu ook dagelijks 4 uur en heb in de zomerperiode regelmatig in de zon geweest..

Kan ik na 1 jaar dat ik gestopt ben met druggebruik en 3 maanden na het gebruik van morfine (door een ongeval) BLOED DONEREN ?
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Of je bloed mag doneren hangt af van wat je allemaal gebrukt hebt, hoe je gebruikt hebt en hoe lang geleden het is. Je leest er hier alles over.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."