Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVanuit Amsterdam nar België

Vanuit Amsterdam nar België

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
W
Wittekop95Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik ga binnen enkele weken een weekendje naar naar Amsterdam met mijn vriendin.
In de coffeeshop daar gebruiken mag, maar kan ik problemen krijgen als ik wat meeneem vanuit daar terug naar België?

Alvast bedankt,
Niels
W
Wittekop95Lid
01-01-2024, 00:00
#2
En zolang ik op Nederlands grondgebied ben, kunnen ze me toch niet bestraffen?
Ondanks de belgische nummerplaat?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Uiteraard, in België wordt wiet niet gedoogd. Je kunt het wel meenemen maar als de politie het bij je vind ben je gewoon strafbaar.
W
Wittekop95Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zijn er dan zoveel controles of is de pakkans klein?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee hoor de controles zijn niet zo groot. Je kunt in principe altijd gewoon doorrijden want we hebben natuurlijk open grenzen in de EU, maar ja er bestaat natuurlijk altijd een kleine kans dat je een controle krijgt. In de trein wordt volgens mij al meer gecontroleerd dan in de auto.

Op Nederlands grondgebied ben je sowieso niet strafbaar. Hier geldt het gedoogbeleid, met minder dan 5 gram op zak word je niet bekeurd. In het zuiden van het land mag de shop niet aan je verkopen officieel maar ook dat doen ze wel. In Amsterdam is het absoluut geen probleem!
W
Wittekop95Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Die 5 gram geldt dan per persoon of in totaal?
En al bedankt voor de informatie!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Per persoon. Zorg wel dat iedereen het zelf bij zich heeft dan, een zakje van 10 gram kan de indruk wekken dat het van 1 persoon is maar twee zakjes van 5 gram minder snel.

Ik heb je bericht even aangepast. Quote is bedoeld om te reageren op een stukje uit een bericht. Als je gewoon op mijn bericht reageert hoef je niet te quoten, want dat bericht staat er al boven :)
W
Wittekop95Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ok, bedankt voor de informatie!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."