Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCannabis wet in Nepal?

Cannabis wet in Nepal?

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal.
Ik mag mij gelukkig prijzen dat ik 4 maanden vrijwilligerswerk ga doen in Nepal. Dat is al jaren een droom van mij. Nepal is mijn droomland en nu kan ik reizen EN het helpen van mensen combineren.
Nou weet ik dat de wietplanten daar gewoon "in het wild" groeien. De Hindoe priesters (pandiet?) mogen of moeten bijna zelfs dagelijks blowen om in trance te raken voor hun gebed. Ze hebben geen huis of bezittingen en wonen rond tempels.
Nou zou ik willen weten hoe het in Nepal zit als je als toerist wiet zou roken daar? Ik ben al een poosje er van af maar nou had ik bij BNN gezien dat de wiet daar heel goed en puur is. Goed smaakt en de juiste hoeveelheid THC. Geen chemische middelen of niets. Ook niet moedwillig gekweekt. Eerlijk gezegd zou ik dat gewoon een keertje willen proeven en proberen. Is dat verstandig of ga je als buitenlander liniarecta de bak in voor 20 jaar ofzo? En in dat soort landen wil je niet eens een dag zitten... Hoe link is het?
Vroeger was de hoofdstad Kathmandu een walhalla voor kunstenaars en hippies en werd er overal gerookt. Maar volgens mij is dat nu niet meer.
Weet iemand er van?
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vier maanden vrijwilligerswerk in Nepal! :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Dit jaar ben ik nog twee maanden in Nepal geweest. Zelf blow ik niet meer maar je kan daar gerust een joint roken en er zal je niks gebeuren. Als buitenlander wordt het je om de haverklap aangeboden en het wordt ook als normaal beschouwd om te blowen, ze doen het zelfs op het terras waar iedereen bij zit. Dus geen zorgen en blow er lekker op los!

Heel veel plezier!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maar Svali, weet je ook hoe het wettelijk precies zit met cannabis en drugsgebruik in Nepal? De officiële wet?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ow wat leuk Svali dat je daar geweest bent. Waar in Nepal zat je? En was je een het hiken?
Ik zit eerst 3 maanden in Kathmandu en daarna 1 maand in het Anapurna gebied bij Pokhara. Het is altijd mijn droom geweest maar ja, het is echt duur dus ik moest even een "paar" jaartjes sparen... :wink:
Weet jij toevallig ook dan hoe het daar zit met homo en lesbiennes? Ik weet dat homofilie niet verboden is maar is het geaccepteerd? Je weet nooit of ik een leuke vrijwilligster tegen kom heheh. :sunglasses:
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#5
Check je pb's even... :sunglasses:
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#6
Officieel is het verboden en kan je ervoor opgepakt worden. Het is dus niet geheel zonder risico meer, als je dus echt zeker wil zijn moet je het niet doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."