Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsrespiridon effecten als je wiet rookt

respiridon effecten als je wiet rookt

3 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
h
hetjochLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hee ik heb een vraagje, wat kan er gebeuren als ik wiet smoked terwijl ik respiridon gebruikt( weet niet zeker hoe je het precies schrijft )
Alvast bedankt!
h
henkdevriesLid
01-01-2024, 00:00
#2
risperidon, is dat niet voor schizofrenie?
Ik weet niet waar je last van hebt maar dat lijkt me in dat geval in ieder geval geen goed idee.
h
hetjochLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou het probleem is dat ik rust nodig heb. Dus daarom slik ik ze. Maar ik heb voor het laatst ook nog wiet gerookt maar toen gebeurde er ook niks.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#4
hetjoch zei:
Nou het probleem is dat ik rust nodig heb. Dus daarom slik ik ze. Maar ik heb voor het laatst ook nog wiet gerookt maar toen gebeurde er ook niks.
Klik om te vergroten...

Antipsychotica (risperidon) wordt ook voor rust voorgeschreven. Het wordt voor veel meer redenen voorgeschreven dan alleen psychose en schizofrenie. Als een huisarts vind dat hij/zij bepaalde gedragsproblemen waarneemt, dan kunnen ze je al antipsychotica voorschrijven. (voor gedragsproblemen dus) Toen ik nog alleen maar wiet rookte, en geen risperidon gebruikte, was ik altijd al rustig en chill van het blowen zelf. Bij mij heeft Risperidon juist voor onrust gezorgd. De dosis waarin je het met elkaar combineert zal ook een zekere factor spelen. Als je 1 mg slikt en je rookt af en toe eens een jointje, dan kan dat heel anders uitpakken, dan wanneer je fulltime blower bent zoals ik en je slikt 2 tot 4 mg van dat spul. Mij heeft het totaal geen goed gedaan, en ik zou graag willen dat zo spoedig mogelijk voorkomen wordt dat antipsychotica aan cannabisgebruikers voorgeschreven mag worden. Als je in een psychose komt of schizofreen raakt van een blowtje, dan is het een ander verhaal. Dan is antipsychotica soms nodig. Mijn advies is om het niet te combineren. Huisartsen en psychiaters weten niet waar ze mee bezig zijn! In feite zijn het elkaars tegenhangers, daar cannabis dopamine stimuleert, en risperidon dopamine remt. Dus als je wat gunstige effecten van de cannabis wilt behouden, slik dan nooit geen antipsychotica. Tenzij je gewoon niet tegen wiet kunt. Lees anders eens mijn verhaal op dit forum over antipsychotica en cannabis. Het kost wat moeite om de hele tekst te lezen, maar daarna begrijp je het achterliggende verhaal misschien beter? Verslavingskliniek Jellinek vermeld interacties tussen antipsychotica en cannabis: Gelijktijdig gebruik van cannabis en antipsychotica oefent dus een tegengestelde invloed uit op dopamine. Beide hebben echter ook een dempend effect op de hersenen [9,13]. Wat dit betreft zullen zij elkaars werking versterken [2]. Het gevolg hiervan is dat er oriëntatieproblemen, moeheid en ernstige ademhalingsproblemen kunnen ontstaan.

Op de langere termijn vergroot het de kans op geheugenverlies, coma, tolerantie en afhankelijkheid.

Dat je trouwens psychotisch raakt of schizofrenie van een jointje komt niet zozeer door de wiet of hasj zelf, maar ik vermoed dat het genetisch bepaald is of je er wel of niet tegen kunt?

Toen ik alleen cannabis rookte waren de gunstige effecten voor mij:
Anti depressief.
Angstremmend.
Euforisch.
Sedatief.
Afrodisiac.
Opgewekt/vrolijk.
Filosofisch.
lacherig/prettig gestoord.
Plezier.
Creatief.
Zorgeloos.
Ruimdenkend.
Minder behoefte aan andere soorten drugs.
Rust.
Weinig agressie.
Lichtelijk pijnstillend, maar hielp niet voldoende tegen de hevige rugpijn die ik had.

Bij mij heeft Risperidon dit alles afgenomen. Als gevolg van het afbouwen van de Risperidon ben ik chronisch kalmeringspillen gaan gebruiken, en antidepressiva. Daar waar een jointje mij rust gaf, heb ik nu soms 3 mg Alprazolam nodig, en zelfs dan voel ik me nog onrustig. :cry:

P.S. Ik moet er wel bij vermelden dat het ziektebeeld van mijn zus ook een grote rol hierin speelt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."