Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLocked in body door joint icm medicatie?

Locked in body door joint icm medicatie?

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Of het aan de combinatie lag is moeilijk te zeggen. Maar de reden waarom je de medicatie krijgt kan wel een voor de hand liggende aanleiding zijn voor deze reactie.

Kun je/wil je vertellen waar je precies voor behandeld wordt?
P
Purple-RainLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi allemaal,

Dit is m'n eerste post op dit forum en meteen een vraag haha.

ik heb een hele rare enge ervaring met het roken van een joint gehad vorige week en ik heb wat gegoogled naar vergelijkbare situaties maar kon eigenlijk niets vinden. Vandaar dat ik dit topic open.

het was in de late ochtend (rond 10:30) toen we besloten een joint te roken. Na de tweede hit voelde ik gelijk dat het niet goed zat. M'n bloedsuiker zakte erg snel en ik voelde me dieper en dieper wegzinken. Snel wat suikerwater gedronken en ik voelde me iets beter. Het is over, dacht ik.
Maar na een paar minuten verloor ik weer al m'n kracht. Ik deed m'n best om te blijven zitten, maar ik viel om. M'n vrienden hebben me op de bank gelegd. Ik had geen controle over m'n lichaam meer. Ik kon m'n vingers met veel moeite bewegen en meer dan een paar woorden kon ik niet zeggen. Het voelde alsof m'n lichaam sliep, maar ik zelf was wakker. Mijn hersenen stuurde signalen naar m'n lichaam om te bewegen en praten, maar m'n lichaam reageerde niet. Ondertussen had ik stuiptrekkingen over m'n hele lichaam.
Ondertussen kwam mijn ziel los van m'n lichaam. Maar in plaats van een Out of body experience had ik het gevoel alsof m'n ziel opgesloten was in m'n lichaam. Ik voelde me claustrofobisch terwijl ik dat normaal gesproken niet ben. M'n ziel zonk dieper en dieper weg in m'n lichaam en ik verloor steeds meer het contact met m'n lichaam en de wereld. Ik dacht letterlijk dat ik dood aan het gaan was.

Na ongeveer 2 uur kwam het contact terug en niet veel later was er niets meer aan de hand en voelde ik me weer 100% normaal.

Nu slik in prozac (fluoxetine) en seroquel (quetiapine) ik heb wat gezocht op internet mast geen vergelijkbare reacties tussen wiet en deze medicatie gevonden.

Verder ben ik een vrouw van 19 en weeg ik ongeveer 58 kg (162 cm)

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt of een mogelijke verklaring hoe deze reactie is gekomen en of het überhaupt met de medicatie te maken heeft?

Thankyou!
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Purple-Rain zei:
Hoi allemaal,

Dit is m'n eerste post op dit forum en meteen een vraag haha.

ik heb een hele rare enge ervaring met het roken van een joint gehad vorige week en ik heb wat gegoogled naar vergelijkbare situaties maar kon eigenlijk niets vinden. Vandaar dat ik dit topic open.

het was in de late ochtend (rond 10:30) toen we besloten een joint te roken. Na de tweede hit voelde ik gelijk dat het niet goed zat. M'n bloedsuiker zakte erg snel en ik voelde me dieper en dieper wegzinken. Snel wat suikerwater gedronken en ik voelde me iets beter. Het is over, dacht ik.
Maar na een paar minuten verloor ik weer al m'n kracht. Ik deed m'n best om te blijven zitten, maar ik viel om. M'n vrienden hebben me op de bank gelegd. Ik had geen controle over m'n lichaam meer. Ik kon m'n vingers met veel moeite bewegen en meer dan een paar woorden kon ik niet zeggen. Het voelde alsof m'n lichaam sliep, maar ik zelf was wakker. Mijn hersenen stuurde signalen naar m'n lichaam om te bewegen en praten, maar m'n lichaam reageerde niet. Ondertussen had ik stuiptrekkingen over m'n hele lichaam.
Ondertussen kwam mijn ziel los van m'n lichaam. Maar in plaats van een Out of body experience had ik het gevoel alsof m'n ziel opgesloten was in m'n lichaam. Ik voelde me claustrofobisch terwijl ik dat normaal gesproken niet ben. M'n ziel zonk dieper en dieper weg in m'n lichaam en ik verloor steeds meer het contact met m'n lichaam en de wereld. Ik dacht letterlijk dat ik dood aan het gaan was.

Na ongeveer 2 uur kwam het contact terug en niet veel later was er niets meer aan de hand en voelde ik me weer 100% normaal.

Nu slik in prozac (fluoxetine) en seroquel (quetiapine) ik heb wat gezocht op internet mast geen vergelijkbare reacties tussen wiet en deze medicatie gevonden.

Verder ben ik een vrouw van 19 en weeg ik ongeveer 58 kg (162 cm)

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt of een mogelijke verklaring hoe deze reactie is gekomen en of het überhaupt met de medicatie te maken heeft?

Thankyou!
Klik om te vergroten...

Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of quetiapine net zoals risperidon interacties met cannabis heeft? Aangezien van sommige antipsychotica bekend is dat er geen interacties zijn met cannabis. Er zijn zeker wel interacties vermeld tussen antipsychotica en antidepressiva in combinatie met cannabis. Wat ik me eigenlijk afvraag is of je wel echt stoned kan worden als je antipsychotica slikt?
Ik namelijk zelf met risperidon niet zo.

Is jouw bloedsuiker spiegel sowieso al niet aan de lage kant dat jij weet? Heb je wel eens eerder hypo's gehad zonder te blowen?

Ik slik zelf andere medicatie dan jou, maar wel ook antidepressiva (Sertraline) en antipsychotica (Risperidon). Maar ik heb zoiets gelijknamig's nog niet meegemaakt.

https://www.jellinek.nl/informatie-over ... -cannabis/

https://www.jellinek.nl/informatie-over ... sychotica/ (interacties gelden ook voor mensen die het niet voor psychose voorgeschreven krijgen) Afhankelijk van de dosis waarin je het met elkaar combineert.
P
Purple-RainLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thanks voor de reacties!

Ik heb nooit last gehad van lage bloedsuiker of hypo's, en ik word behandeld voor depressie/borderline.

hmm, het blijft raar haha
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wow, krijg je Quetiapine voor borderline voorgeschreven? Hoeveel moet je daarvan slikken?
P
Purple-RainLid
01-01-2024, 00:00
#6
200 Mg s avonds, tegen stemmingswisselingen zeggen ze haha
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
toch wel knap hoeveel topic je een zwaai weet te geven om te klagen over je risperidon, en je cannabisgebruik. ben je ondertussen al gestopt met 1 van de twee?
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Er bestaat geen medicijn voor borderline. Hooguit om wat symptomen eromheen aan te pakken.

Vertel je arts of psychiater a.u.b. dat je cannabis erbij gebruikt. Maar kijk uit dat hij/zij niet meteen de dosis antipsychotica wilt verhogen. Is de arts of psychiater dit wel van plan, houdt dan in het achterhoofd dat de werking van cannabis geheel opgeheven kan worden. Als de arts adviseert om de dosis te verhogen, vertel de arts dan hoeveel cannabis je gebruikt , en vraag de arts of dit kwaad kan. Mijn advies is dan sowieso om helemaal te stoppen met blowen. Waarschijnlijk is dit ook het advies wat je van je arts of psychiater gaat krijgen.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#9
MeejheM zei:
toch wel knap hoeveel topic je een zwaai weet te geven om te klagen over je risperidon, en je cannabisgebruik. ben je ondertussen al gestopt met 1 van de twee?
Klik om te vergroten...

Met wiet wil ik helemaal niet stoppen. Met risperidon wel. Maar ik heb ontiegelijke afbouwangst gekregen van eerdere stoppogingen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
ehm... Sertraline?
Je verandert zomaar even het onderwerp van iemands topic.

Met(nu) 300mg Quitiapine per dag (3x50, 1x150) kan ik prima genieten van wat goeie hash. misschien dat het wat minder of anders werkt dan bij een ander, maar ik heb geen nare of gevaarlijke interacties ervaren. blowen doe ik al 16 jaar, de laatste 10 bijna nooit meer. en gebruik al zeker 10 Quetiapine, daarvoor Risperidon.

Hoe weet je trouwens hoe het met je bloedsuiker staat, Paarseregen? heb je op je 19e al reden om dat bij te houden?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."