Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe 10 meest hardnekkige geruchten over wiet en hasj.

De 10 meest hardnekkige geruchten over wiet en hasj.

8 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hier een website over de 10 meest hardnekkige geruchten over wiet en hasj.

http://sensiseeds.com/nl/blog/de-10-mee ... hten-wiet/
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Grappig om te lezen!
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#3
We hebben er weer 1 nieuw cannabis gerucht bij. 15-1-2016 hoorde ik dat er 6 mensen ernstig ziek waren geworden in Frankrijk door een medicijn met als hoofdbestandsdeel: cannabis!

Ik vond het maar vreemd nieuws, en vroeg me af: om wat voor een soort cannabis het zou gaan? Misschien ging het om een synthetische cannabinoide?

Maar nee, Vandaag 16-1-2016 wordt er totaal iets anders beweerd. Het ging om het medicijn met de naam: Bia 10-2474. Het medicijn zou overigens wel op de cannabinoide-receptoren werken, en was bedoeld voor het behandelen van angsten bij parkison, chronische pijn, MS, hoge bloeddruk, en kanker.

Bron: NRC.nl
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja om een of andere reden hebben de meeste mensen iets tegen drugs dus ook wiet. Maar gelukkig wordt er tegenwoordig meer onderzoek gedaan naar cannabis. Ik hoor/lees steeds meer positieve dingen over cannabis.

Helaas schuiven ze snel de schuld af op drugs. Zo is het nu eenmaal.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou moet ik er wel even bij vermelden dat de polm hasj die vaak in de Nederlande coffeeshops wordt verkocht niet bepaald van superkwaliteit is.

Smaak is prima. Werking is matig.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
volgens mij zijn het ook de 10 meest achterhaalde geruchten.

bij hasj kun je vaak bijna trichlomeren tellen, de beste hasj gebruiken ze natuurlijk zelf, schimmel op hasj is een teken dat er veel vocht in heeft gezeten op een bepaald moment, enzovoorts...

de beste nederlandse producten verkopen we ook niet snel, zo is de kwaliteit van pillen en speed en wiet die naar het buitenland gaat gemiddeld een stuk slechter als wat we zelf houden. pollum, of hoe je die zooi noemt houdt iedereen toch ook lekker zelf. de coke in zuid amerika is waarschijnlijk ook gemiddeld beter is als hier verkocht wordt.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik heb geen idee hoe dat bij jou gebeurt, maar hier mag je gewoon kijken, ruiken en soms zelfs roken wat je wilt kopen. je hebt toch ook geen microscoop nodig om te zien wanneer je moet oogsten? bij wiet en hasj kun je zo makkelijk de kwaliteit vaststellen, das vast geen probleem.

de polm hash die mensen maken kun je erg makkelijk op waarde schatten toch?
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou niet weten welke hasj ze onder polm verkopen in die paar shops dat ik kom? Hasj haal ik meestal bij Marokkaanse coffeeshops , en wat ze mij als polm bieden vind ik niks vergeleken met de primero en caramelo die ze verkopen. (wel wat duurder dan de polm)

Verders vind ik sommige krystal toch wel beter als wat ze mij als polm aanbieden.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik rook zelf alleen maar geimporteerde midden-oosten hasj, door bekenden in de regio en van mij dan wel. je ziet echt zwaar veel verschil tussen een 9 euro maroc in de shop en een 2e zeving die iemand zelf gehaald heeft. de hoeveelheid "hout" in de coffeeshops is enorm, en warm rollen om dat te verbloemen is zo doorgeprikt.

ik ben zelf ongeveer 8 maanden door marrocco getrokken, en heb daar enorm veel nieuwe dingen gezien en geleerd over hasj. ik neem aan dat diezelfde kennis geld in pakistan en libanon, maar ik kan echt veel zien aan een top wiet of een stuk hasj, en ik blow zeer onregelmatig.

ik heb zelf hasj gemaakt met de ice-olator en dergelijke, maar ook zo simpel als een grinder met apart vakje. het is net zo goed in te schatten als de smaak van een appel aan de kleur en maat ervan... geen enkel probleem dus.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."