Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDisscosiatief effect bij hoge dosis

Disscosiatief effect bij hoge dosis

0 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik heb een kleine vraag die mij al sinds de eerste keer dat ik wiet heb gebruikt heeft beziggehouden. Zoals iedereen weet is wiet moeililijk te categoriseren. Het is geen upper, geen downer maar ook geen pscychedelica. Handig om te melden is dat ik mijn wiet altijd puur rook. Tabak komt er bij mij niet meer in.

Het effect wat mij altijd is bijgebleven is het volgende.

Soms als ik veel wiet heb gerookt, en dan met name een grote dosis pure sterke wiet in bijvoorbeeld een bong of een puurpijp, is dat het lijkt alsof mijn brein lijkt te slapen. Ik zal het proberen uit te leggen.

In een normale toestand werkt mijn brein normaal. Ik bestuur mijn lichaam en weet wat ik doe, wanneer ik het doe en waarom ik het doe. Ik ben mijn brein. Mijn lichaam is slechts het gereedschap.

Wanneer ik heel erg stoned ben lijkt het soms alsof mijn brein in slaap valt. Ik zie dan nog wel wat ik doe, ik weet nog wel wat ik doe, maar het lijkt alsof ik in een film speel. Ik kijk met mijn ogen naar een film, namelijk datgene wat mijn ogen zien, maar ik kan niet meer reageren. Ik blijf doen wat ik doe, maar mijn brein valt een soort "in slaap". Ik heb dit door. Dit zorgt voor een soort van "wakker-schrik" reactie waardoor mijn brein plotseling wakker schrikt en ik mijn lichaam weer kan besturen. Dit effect duur ongeveer 5 seconden. Het is een soort dissociatief effect. Het is verre van plezierig. Een beetje alsof je de controle kwijtraakt over je lichaam, wakker schrikt, en dan denkt "oh thank god ik ben er nog".

Ik hoop dat iemand dit begrijpt. Zo niet, zal ik het verder proberen uit te leggen.

Vriendelijke groet,

Bas.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."