Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRijden en blowen

Rijden en blowen

5 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik ben Iemand die elke dag blowt.
Alleen heb ik vandaag me eerste autorijles.
Wel nuchter natuurlijk niet Stoned.
Maar dus als ik me rijbewijs heb en me auto wil ik Natuurlijk gaan rijden.
Alleen heb ik gehoord dat als je de vorige dag geblowt hebt het nog in je bloed zit.
En dat de politie daar moeilijk over doet?
Of valt dat wel mee? Als je maar niet Stoned achter het stuur gaat?
K
KikemoesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja heel veel succes met het halen van je rijbewijs,
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je hebt gelijk. Als je dagelijks blowt mag je eigenlijk helemaal niet autorijden. Het blijft, zeker als je dus dagelijks blowt, dagen lang aantoonbaar in speeksel en urine. Dus ja, als je dagelijks blowt ben je echt de Sjaak als je een speekseltest krijgt van de politie. Rijden onder invloed van wat dan ook is niet goed. Succes met jeeerste les zo!


https://nos.nl/op3/artikel/2180870-zo-lang-mag-je-niet-autorijden-na-drugsgebruik.html?
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Je hebt gelijk. Als je dagelijks blowt mag je eigenlijk helemaal niet autorijden. Het blijft, zeker als je dus dagelijks blowt, dagen lang aantoonbaar in speeksel en urine. Dus ja, als je dagelijks blowt ben je echt de Sjaak als je een speekseltest krijgt van de politie. Rijden onder invloed van wat dan ook is niet goed. Succes met jeeerste les zo!


https://nos.nl/op3/artikel/2180870-zo-lang-mag-je-niet-autorijden-na-drugsgebruik.html?
Klik om te vergroten...


Thanks man!!
Me eerste les was geweldig eerst wel spannend eerste Les meteen al op de snelweg geweest :)
Als ik me rijbewijs en me auto heb ga ik wel beter met dagelijks gebruik stoppen want wil niet de sjaak zijn voor niks terwijl ik niet eens stoned meer ben.
Gewoon in het weekend + je voelt er dan ook meer van :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hardcorestoner zei:
Thanks man!!
Me eerste les was geweldig eerst wel spannend eerste Les meteen al op de snelweg geweest :)
Als ik me rijbewijs en me auto heb ga ik wel beter met dagelijks gebruik stoppen want wil niet de sjaak zijn voor niks terwijl ik niet eens stoned meer ben.
Gewoon in het weekend + je voelt er dan ook meer van :wink:
Klik om te vergroten...

Misschien al beter direct daarmee beginnen dan? Want zoals je zelf en De Dunne al zegt blijft bij dagelijkse blowers het THC-gehalte in het bloed langdurig hoog dus kun je ook dagenlang positief uit de speekseltest komen. Nu is de kans dat je zo'n test krijgt als lesser denk ik niet heel groot maar toch. Je bent gewoon verkeersdeelnemer. Goede reden te stoppen met dagelijks blowen toch. :wink:

Succes!
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Misschien ga ik nu wat foute dingen zeggen haha.
Ik ben een dagelijkse blower en ik rijd ook. Alleen in de avond steek ik een joint op als ik niks meer hoef te doen of als er vrienden over de vloer zijn ofzo.
Blaastest is iets wat ze makkelijk kunnen doen en wat weinig tijd in beslag neemt. Ik heb het vermoeden dat voordat je een speekseltest of urine test moet doen, je je ook als een mongool hebt gedragen op de weg.
Dus, geef ze geen reden, houd je netjes aan de regels en ga niet stoned de auto in. Dan kan er weinig misgaan lijkt me. Heb je voor weed niet ook een percentage wat oke is, en boven het percentage niet oke? Geen idee eigenlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."