Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaag gevoel, paniekaanvallen na blowen

Vaag gevoel, paniekaanvallen na blowen

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je klachten klinken als depersonalisatie of derealisatie. Waarschijnlijk gaat het gewoon weer over en is het niks om je zorgen over te maken. Maar mocht je last blijven houden kun je altijd even langs de huisarts gaan natuurlijk.
T
TelepaloesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal!

Ik heb even een account gemaakt om wat vragen te stellen. Ik kon niet vinden hoe ik mezelf precies voel, via andere topics oid.

Ik heb eergisteren een flinke hazejoint gerookt, 3 op die avond eigenlijk, gedeeld met vrienden. Ik blow vaak; 1-4x in de week en per avond verschilt dat van 1-4 joints, ook gewoon sterke.

Dit was andere haze. Ik kreeg de nacht nadat ik ze had gerookt een paniekaanval; ik was bang om gek te worden, ik voelde me compleet flippen en in paniek raken. Ik durfde m’n ogen niet meer dicht te doen... ik ben in slaap gevallen door een spelletje te spelen totdat ik moe was.


Nu was ik gister op het werk, en ik voelde me al “vaag”. Alsof ik niet meer de keuzes maakte, bijvoorbeeld in tandenpoetsen, spullen pakken. Alsof iemand dat al gewoon voor me deed, en ik toekeek vanuit mijn lichaam. Dit gevoel heb ik nu nog steeds. Gisteren heb ik een paniekaanval gehad op het werk, ook weer totale paniek in een keer, hartkloppingen, zweten etc.

Ik voel me nog steeds vaag... en heb het gevoel dat dit altijd blijft. Heeft iemand dit vaker meegemaakt? Wat is het?

Alvast bedankt voor de reacties.
T
TelepaloesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Niemand?
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat klote telepaloes. Klinkt helemaal niet fijn. Zeker niet als je het idee hebt dat het aanhoudt.
Ik moet beetje denken aan vriend die 2 x psychose heeft gekregen na blowen. Hij blowde vaker ( niet heel frequent), maar juist die twee keer was het de trigger voor een psychose.
Hoeft bij jou natuurlijk niet het geval te zijn, dat kan ik vanaf hier natuurlijk helemaal niet beoordelen. Maar als het echt aan blijft houden, zou ik in jouw geval wel hulp inschakelen. Het is eergisteren dat je voor het laatst geblowd hebt toch?
Bel morgen even met je huisarts.

Hoop dat je een wat rustigere nacht in gaat!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey Telepaloes,

Klinkt erg vervelend, die paniekaanvallen. Ik had je topic wel gelezen maar heb weinig ervaring met (en dus ook verstand van) wiet dus vind het lastig je te adviseren. Wel staat wiet erom bekend dat het angst en paniek kan veroorzaken. En als er eenmaal angst/paniek ontstaat houdt dat zichzelf vaak ook min of meer in stand, doordat je angst krijgt voor de angst.

Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat dit voor altijd zo blijft, het gaat wel over. Maar ik zou als ik jou was zĂ©ker een flinke wietpauze inlassen. Angstklachten kunnen hardnekkig zijn, gun jezelf de nodige tijd voor een ‘reset’. En als je je zorgen blijft maken, zou ik inderdaad even bij de huisarts aankloppen. Die kan je concretere tips geven.

Sterkte!
T
TelepaloesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dank jullie wel!

Ik denk niet dat het een psychose is. Bij een psychose heb je niet het gevoel dat de gevoelens etc die je hebt “raar” zijn maar ga je er volledig in op.

Het is al wel afgenomen, maar ik heb ook al niet meer gewerkt sinds afgelopen vrijdag. Toevallig paar dagen vrij, morgen weer aan het werk, even kijken hoe dat dan gaat.

Ik ben benieuwd. Hoop dat t helemaal weggaat, want bah, het is een rotgevoel.

Ik heb zelf nog gezocht op internet en daar kwam ik uit op depersonalisatie. Dit sloot wel aan bij mijn klachten, maar dit zou dan ook alleen maar “getriggerd” worden door het blowen en niet ontstaan erdoor.
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fijn dat het wat afneemt!
En je hebt gelijk; feit dat jezelf benoemt dat er iets aan de hand is, spreekt niet voor een psychose.
Hoop dat de laatste restjes snel verdwijnen, en je snel weer lekker in je vel zit! En een wietpauze is na zo'n ervaring nooit verkeerd lijkt me. Succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."