Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHele sterke reactie op wiet

Hele sterke reactie op wiet

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
k
kasplantjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat het met LSD besprayd is lijkt me erg sterk. Zowel gezien het effect als wegens het feit dat LSD niet gerookt wordt.
k
kasplantjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik reken wiet tot de psychedelica btw. Geen idee of dat officieel ook in die categorie valt.
k
kasplantjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo allemaal,

Vanaf dat ik 13 tot ongeveer 18 was heb ik altijd redelijk veel geblowd. Ik heb daar, uitgezonderd van een paar keer, in de meeste gevallen goed op gereageerd (positieve effecten, relaxed, lacherig etc.). Nadat ik 18 was en een lange tijd gestopt te zijn heb ik nog een aantal keer geprobeerd te blowen maar heb me daar altijd slecht door gevoeld. In bijna alle gevallen toen last gehad van angstgevoelens en een (voor mij) te grote 'high' (moeilijk nadenken, rare gedachtes, te intense headspace).

Ik (nu 23 jaar oud) heb in de afgelopen 6 maanden nog twee keer geblowd (waarvan 1 keer een uurtje geleden). Hierbij kreeg ik bij beide keren alle signalen van erg stoned zijn: erg hoge hartslag, grote fantasie, droge mond, hangende ledematen etc.) In beide gevallen heb ik echter heel erg weinig genomen. Net heb ik bijvoorbeeld maar 3 trekjes gehad van een niet te sterk gedraaide joint met niet te sterke wiet (zou buitenwiet moeten zijn). Echt een hele kleine hoeveelheid dus voor het effect wat ik voel. Opzich kan het chill zijn zou je zeggen (weinig wiet nodig, lekker goedkoop :tonguewink:) maar ik vind het momenteel ook wel irritant omdat het wel heel heftig kan zijn (tot het bijna niet chill is) en het ook daardoor soms lastig te doseren is.

Zou het zo kunnen zijn dat wiet op mij gewoonweg een hele sterke werking heeft? Het enige andere wat ik ooit gebruikt heb is MDMA, en ook daardoor had ik bij een relatief kleine dosis al veel effecten (in het begin een beetje hallucineren met mijn ogen dicht). Zou het kunnen dat ik misschien in zijn algemeen erg gevoelig ben voor bewustzijnsverruimende middelen? En zo ja, denken jullie dat het voor mij nog een (relatief) goed idee zou zijn om hiermee te blijven experimenteren? Ben namelijk wel nog steeds geïnteresseerd in psychedelica.

Misschien een lang lulverhaal, maar ben erg benieuwd hoe dit kan en wat jullie ervan denken. In ieder geval op dit moment gelukkig wel lekker stoned, dus tijd om even lekker te gaan slapen :)
P
Psychotica SoberlieLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik zelf denk dat wiet besprayd wordt me dingen zoals lsd en shizz.
want als ik zelf een plantje wiet kweek, en dit rook,
is dit gewoon lekker stoned worden,
nmaar als ik in de shop wiet koop is het echt trippie shizzle
k
kasplantjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kan wel sterker zijn natuurlijk though
P
Psychotica SoberlieLid
01-01-2024, 00:00
#6
kasplantje zei:
Dat het met LSD besprayd is lijkt me erg sterk. Zowel gezien het effect als wegens het feit dat LSD niet gerookt wordt.
Klik om te vergroten...
LSD wordt ookwel gerookt,, alleen dit wordt niet besproken....



ookgoed,,, of besprayd met heroine... maarja wiet , naar mijn ervaring heeft een sterker effect dan heroine,....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarom zou een shop in godsnaam lsd op hun wiet spuiten. Die mensen willen geld verdienen, niet verliezen. Daarnaast zal lsd door de hitte niet werkzaam zijn.

OT:

Sommige mensen zijn gewoon gevoelig voor wiet. Bij mij werkt het ook al goed na 1 teug van mijn vaporizer. Verhoogde fantasie, droge mond, zware oogleden, etc. Geen hoge hartslag btw. Maar wat je omschrijft is niet heel uitzonderlijk volgens mij.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychotica Soberlie zei:
LSD wordt ookwel gerookt,, alleen dit wordt niet besproken....



ookgoed,,, of besprayd met heroine... maarja wiet , naar mijn ervaring heeft een sterker effect dan heroine,....
Klik om te vergroten...

Zie jij ze vliegen?
k
kasplantjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
OT:

Sommige mensen zijn gewoon gevoelig voor wiet. Bij mij werkt het ook al goed na 1 teug van mijn vaporizer. Verhoogde fantasie, droge mond, zware oogleden, etc. Geen hoge hartslag btw. Maar wat je omschrijft is niet heel uitzonderlijk volgens mij.
Klik om te vergroten...

Ja klopt, kan ook niet anders concluderen dan dat het de normale effecten van wiet zijn en dat de een sneller iets voelt dan de ander klinkt ook wel aannemelijk. Vond het alleen opvallend omdat ik veel vrienden heb die joint na joint weg roken en bij wijze van spreken daarna nog een vergadering kunnen leiden, terwijl ik na 3 trekjes al compleet in mijn eigen wereld zit :tongueout: maar goed, kan natuurlijk ook aan het feit liggen dat zij heel vaak blowen en ik bijna nooit.

Hoge/harde hartslag heb ik wel vaak last van en ervaar dat ook als enigszins irritant. Heb verder op het forum gelezen dat dit kan komen door gevoelens van paniek, maar dat is bij mij niet (meer) het geval aangezien ik heel goed weet dat ik stoned ben op zo'n moment en verder ook geen gevoelens van bangheid ervaar. Meer alleen een fysieke sensatie dat mijn hart ineens heel hard en snel gaat kloppen. Geen idee hoe dat komt :thinking:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
kasplantje zei:
Ja klopt, kan ook niet anders concluderen dan dat het de normale effecten van wiet zijn en dat de een sneller iets voelt dan de ander klinkt ook wel aannemelijk. Vond het alleen opvallend omdat ik veel vrienden heb die joint na joint weg roken en bij wijze van spreken daarna nog een vergadering kunnen leiden, terwijl ik na 3 trekjes al compleet in mijn eigen wereld zit :tongueout: maar goed, kan natuurlijk ook aan het feit liggen dat zij heel vaak blowen en ik bijna nooit.
Klik om te vergroten...
Er zijn er echt wel meer hoor die er erg gevoelig voor zijn en er op die manier op reageren.

Maar ik verbaas me er ook weleens over hoe sommigen zo nuchter lijken te blijven terwijl ze maar door blijven smoken de hele avond. Elke dag blowen zorgt natuurlijk wel voor een dikke tolerantie, maar alsnog lijkt de ene er van zichzelf veel gevoeliger voor te zijn dan de ander.

kasplantje zei:
Hoge/harde hartslag heb ik wel vaak last van en ervaar dat ook als enigszins irritant. Heb verder op het forum gelezen dat dit kan komen door gevoelens van paniek, maar dat is bij mij niet (meer) het geval aangezien ik heel goed weet dat ik stoned ben op zo'n moment en verder ook geen gevoelens van bangheid ervaar. Meer alleen een fysieke sensatie dat mijn hart ineens heel hard en snel gaat kloppen. Geen idee hoe dat komt :thinking:
Klik om te vergroten...
Een verhoogde hartslag is een normaal (bij)effect van wiet. Weet je ook hoe hoog? Het kan natuurlijk ook zijn dat je je er een keer bewust van bent geworden en er nu heel erg op gaat letten als je het begint te merken en het daardoor nu heel erg bewust ervaart. Of misschien een combinatie van dat en daadwerkelijk een vrij hoge hartslag.
k
kasplantjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Een verhoogde hartslag is een normaal (bij)effect van wiet. Weet je ook hoe hoog? Het kan natuurlijk ook zijn dat je je er een keer bewust van bent geworden en er nu heel erg op gaat letten als je het begint te merken en het daardoor nu heel erg bewust ervaart. Of misschien een combinatie van dat en daadwerkelijk een vrij hoge hartslag.
Klik om te vergroten...

Ja heb het wel eens eerder gehad dus het is ook een verwachting waarschijnlijk. Maar het is ook zo dat ik het fysiek meteen merk door het bonzen zelf.

Had het de laatste keer gemeten en toen was het 120 bpm tegenover mijn normale hartslag van zo ongeveer 70 bpm. Echt een flinke stijging wel dus. Wat ik na een rondje googlen wel begreep is dat je na het roken van wiet je bloeddruk vaak daalt en dat het heftiger kloppen van je hart vooral een mechanisme is van het lichaam is om daar op in te spelen (d.w.z. hiervoor te compenseren door je hart sneller te laten werken). Maar goed, verder dat ik weet nog geen gevallen bekend waarbij iemand echt cardiovasculaire problemen overhield na het roken van een jointje, dus voorsalsnog geen heel groot probleem :) (maar wel irritant). Binnenkort maar even proberen en de dosis laag houden en kijken of dit zich nog steeds voordoet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."