Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshasj melk maken

hasj melk maken

12 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
m
maartenLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik rook ongeveer 4 joints per dag al een jaar lang.
ik wil graag hasj melk proberen en heb al een aantal dingen opgezocht maar heb nog een paar vragen.
hoeveel hasj moet ik gebruiken met deze ervaring?

en hoe weet ik dat de melk op goede temperatuur is dus niet te warm en niet te koud?
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Door "hasj melk maken" in te typen op Google vond ik op de eerste 3 sites je antwoorden al op hoeveel er in moet..
maarten zei:
en hoe weet ik dat de melk op goede temperatuur is dus niet te warm en niet te koud?
Klik om te vergroten...
Die link geef ik je cado :wink:
www.bol.com

Digitale Thermometer voor Keuken – Keukenthermometer – Tot 300 graden | bol

Digitale Thermometer voor Keuken – Keukenthermometer – Tot 300 graden. Deze veelzijdige digitale thermometer voor zowel binnen (keuken) als buiten is...
www.bol.com www.bol.com

Fijne avond en welkom op het forum.😊
m
maartenLid
01-01-2024, 00:00
#3
inner_search zei:
Door "hasj melk maken" in te typen op Google vond ik op de eerste 3 sites je antwoorden al op hoeveel er in moet..
Klik om te vergroten...
ja ik zie dat de ene zegt dat je er een halve gram in moet pleuren en de ander zegt 0.25 maar ik doe wel gewoon een halve gram zodat ik zeker weet dat ik genoeg heb.

inner_search zei:
Die link geef ik je cado :wink:
www.bol.com

Digitale Thermometer voor Keuken – Keukenthermometer – Tot 300 graden | bol

Digitale Thermometer voor Keuken – Keukenthermometer – Tot 300 graden. Deze veelzijdige digitale thermometer voor zowel binnen (keuken) als buiten is...
www.bol.com www.bol.com
Klik om te vergroten...

ik ga dit waarschijnlijk 1 keer doen dus was niet echt van plan zo’n thermometer te kopen. Maar toch bedankt
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#4
je gaat er echt kneiter stoned van worden als je een halve gram doet
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
maarten zei:
ik ga dit waarschijnlijk 1 keer doen dus was niet echt
Klik om te vergroten...
GoldenGrow zei:
je gaat er echt kneiter stoned van worden als je een halve gram doet
Klik om te vergroten...
Valt wel mee , hij blow al een jaar dagenlijks.
Het enige wat kan gebeuren is dat hij denkt dat het effect hetzelfde is als blowen.
Ik hoop dat hij hem heeft ingelezen (Maar betwijfel het).
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
GoldenGrow zei:
je gaat er echt kneiter stoned van worden als je een halve gram doet
Klik om te vergroten...
Of doodziek zoals ik toen...

inner_search zei:
Valt wel mee , hij blow al een jaar dagenlijks.
Het enige wat kan gebeuren is dat hij denkt dat het effect hetzelfde is als blowen.
Ik hoop dat hij hem heeft ingelezen (Maar betwijfel het).
Klik om te vergroten...
Nee hoor! Ik blow al veel langer als TO en werd van cannabis oraal nemen doodziek! Hasjmelk of spacecake maakt mij ook bij lage dosering beroerd. Het is erg persoonlijk en compleet anders als cannabis roken. Ik doe het nooit meer...

@maarten , begin met weinig, wacht minimaal 2 uren om bij te nemen. Teveel is echt kut en duurt uren vergeleken roken.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#7
@De Dunne
inner_search zei:
Het enige wat kan gebeuren is dat hij denkt dat het effect hetzelfde is als blowen.
Ik hoop dat hij hem heeft ingelezen (Maar betwijfel het).
Klik om te vergroten...

De Dunne zei:
Hasjmelk of spacecake maakt mij ook bij lage dosering beroerd. Het is erg persoonlijk en compleet anders als cannabis roken.
Klik om te vergroten...
Dat bedoel ik er dus mee eh :)

Je moet jezelf toch wel inlezen.
En moet toch niet Vanaf Je eerste post direct alles te vragen wat ja op de eerste Google pagina vind ?
Beetje zelf moeite doen mag ook eh :wink: :grin:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je niet teveel in 1 keer neemt is de kans dat het goed gaat groter dan dat je beroerd wordt. Helemaal als je genoeg tolerantie hebt. Het enige wat dan mis kan gaan is dat je maag er absoluut niet tegen kan, maar dat komt niet zo vaak voor.

De meeste mensen die slecht gaan op edibles hebben weinig tot geen tolerantie en vinden het effect te heftig of nemen in 1 x veel te veel.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang💯 zei:
Als je niet teveel in 1 keer neemt is de kans dat het goed gaat groter dan dat je beroerd wordt. Helemaal als je genoeg tolerantie hebt. Het enige wat dan mis kan gaan is dat je maag er absoluut niet tegen kan, maar dat komt niet zo vaak voor.

De meeste mensen die slecht gaan op edibles hebben weinig tot geen tolerantie en vinden het effect te heftig of nemen in 1 x veel te veel.
Klik om te vergroten...
Da's gewoon common sense..
m
maartenLid
01-01-2024, 00:00
#10
inner_search zei:
@De Dunne
Dat bedoel ik er dus mee eh :)

Je moet jezelf toch wel inlezen.
En moet toch niet Vanaf Je eerste post direct alles te vragen wat ja op de eerste Google pagina vind ?
Beetje zelf moeite doen mag ook eh :wink: :grin:
Klik om te vergroten...

ik heb mij zeker wel ingelezen.
ik weet wat ik moet verwachten, maar dacht vraag het nog even wat blijkbaar wel handig is want anders had ik er een halve gram in gedaan (aangezien op internet staat 0.2 voor beginners en 0.6 voor gevorderden) en zie nu mensen andere dingen zeggen.

De Dunne zei:
Nee hoor! Ik blow al veel langer als TO en werd van cannabis oraal nemen doodziek! Hasjmelk of spacecake maakt mij ook bij lage dosering beroerd. Het is erg persoonlijk en compleet anders als cannabis roken. Ik doe het nooit meer...

@maarten , begin met weinig, wacht minimaal 2 uren om bij te nemen. Teveel is echt kut en duurt uren vergeleken roken.
Klik om te vergroten...
dan zal ik denk ik met 0.3 beginnen en dan kijken wat het doet. het is ook zo bijnemen kan altijd maar als je eenmaal een gram binnen hebt ben je te laat.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
maarten zei:
dan zal ik denk ik met 0.3 beginnen en dan kijken wat het doet. het is ook zo bijnemen kan altijd maar als je eenmaal een gram binnen hebt ben je te laat.
Klik om te vergroten...
Bijnemen kan idd , maar houd er rekening mee dat dit ook 2 tot 3 uur duurt vooraleer het opkomt eh :wink:
Daarom heb ik zelf persoonlijk iets te veel dan iets te weinig..
Ik word dan ook niet meer parra als ik teveel op heb , blijf gewoon rustig en eet En drinkt wat suiker.
Gevoel blijft niet duren..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
inner_search zei:
Da's gewoon common sense..
Klik om te vergroten...
Dat ontbreekt nog weleens :wink:
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb hier héél veel mee geëxperimenteerd de afgelopen maanden.

Als je een ervaren stoner bent (met 4 joints per dag lijkt het me wel dat je aan dat criterium voldoet) dan zou ik aanraden om te beginnen met 0,25 gram van een degelijke, niet al te dure hasj, bijvoorbeeld Super Polm. De meest eenvoudige bereidingswijze om het een keertje te proberen is om hasjkoffie te maken met behulp van je magnetron.

Verbrokkel de hasj in een GROTE mok, en schenk er zo'n 50 ml melk bij. Lijkt weinig, maar geloof me het is genoeg. Verwarm het 2 minuten op hoog vermogen in de magnetron. Als je geen GROTE mok hebt gekozen zul je al gauw zien waarom je dat wel had moeten doen: de melk kookt al gauw tot over de rand over en je mag het zooitje gaan schoonmaken en hebt kostbare hasj verspild :wink:

Doe je het wel goed, dan heb je een kopje gedecarbed hasj opgelost in bloedhete melk. De temperatuur is ver boven de 100 graden Celcius, maar dit maakt niet uit voor het omzetten van THC-A naar THC, dit proces kan makkelijk hogere temperaturen aan. Pak dus een ovenhandschoen zodat je jouw hand niet verbrandt, en haal de mok uit je magnetron. Doe er een paar schepjes oploskoffie en suiker bij, roer tot het opgelost is, en schenk er vervolgens koud water bij zodat het snel afkoelt. Nog even laten staan, de mok is gloeiend heet langs de rand, wees voorzichtig als je een slok wilt nemen!

Je kan er langzaam van genieten, of drink het in één keer op. Er wordt vaak gezegd dat het tot wel twee uur kan duren voordat je een effect voelt van spacecake, maar bij deze bereidingswijze van hasjkoffie komt het effect in mijn ervaring in alle gevallen al veel eerder, ruim binnen een halfuur. Het is meer psychedelic dan je gewend bent van joints, en houdt langer aan, makkelijk 6-8 uur.

Ik heb met deze bereidingswijze tot wel 1 gram "top quality" hasj geprobeerd en werd er knetterstoned van (wel een toffe ervaring!). Mijn "sweet spot" is zo'n 0,3 gram.

Succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."