Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWitte vlieg bestrijden.

Witte vlieg bestrijden.

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
Waterpijp-bong.nlLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kijk eens op https://www.biogroei.be/ of https://www.biogroei.nl/ voor ecologische en biologische bestrijding.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waterpijp-bong.nl zei:
Kijk eens op https://www.biogroei.be/ of https://www.biogroei.nl/ voor ecologische en biologische bestrijding.
Klik om te vergroten...
Thx!
www.biogroei.be

ENCARSIA | Sluipwespen tegen witte vlieg

Poppen van Encarsia formosa sluipwespen Sluipwespen komen uit en leggen eieren af in witte vlieg nimfen Gebruik bij de eerste tekenen van witte vlieg
www.biogroei.be www.biogroei.be
Per direct besteld!
Liever Biologisch en levende beestjes ter bestrijding dan insecticide.
Eindresultaat is eho dus liever geen chemicaliën.
Thx voor de tip !
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Calliweed zei:
Witte vlieg is ook te bestrijden met beestjes als je het bio wilt houden lieveheersbeestje maar dat heeft buiten natuurlijk geen zin.
Je kunt ook altijd preventief werken met neemolie dit maakt de planten een stuk onaangenamer voor allerlei beestjes maar het is geen wonder middel natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Heb de sluip wespen besteld , een kijken wat dat geeft..
Het is nu lekker weer voor auto's hier en Laat ze lekker buiten staan voorlopig.
Geef al effe rizotnic en deze week start ik met flores.
Groei geef ik nix bij auto's, heb nog wa bio top boost van kanna , begin ik binnen 2 weekjes mee.
Dan laatste 2 weken flushen.
C
CalliweedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Witte vlieg is ook te bestrijden met beestjes als je het bio wilt houden lieveheersbeestje maar dat heeft buiten natuurlijk geen zin.
Je kunt ook altijd preventief werken met neemolie dit maakt de planten een stuk onaangenamer voor allerlei beestjes maar het is geen wonder middel natuurlijk.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik wil je niet teleurstellen.. Maar als dit je autoflowers op dit moment zijn, gaat dat niks meer worden.

Te weinig zonkracht en teveel toprot.

Maar bestrijding van witte vlieg kun je goed doen met Spruzit-R van Ecostyle. Dit is een chemisch product, maar niet schadelijk voor mensen en geschikt voor onder andere fruitteelt etc.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Beste leden ik heb sinds gisteren kleinen aantal witte vlieg aan de onderkant van men nu nog kleine autoflowers gevonden.

Screenshot_20200909-232132_Gallery.jpgScreenshot_20200909-232137_Gallery.jpg
Hoe bestrijden jullie deze biologisch ?
En daarmee bedoel ik , voor spint kan ik andere kleine beestjes halen die de spint opeten en de plant nix doen.
Kan dat voor witte vlieg ook of zal ik moeten gaan besproeien met insecticide ?
Heb geen ervaring met witte vlieg ,is de eerst x
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#7
John Trap zei:
Ik wil je niet teleurstellen.. Maar als dit je autoflowers op dit moment zijn, gaat dat niks meer worden.

Te weinig zonkracht en teveel toprot.

Maar bestrijding van witte vlieg kun je goed doen met Spruzit-R van Ecostyle. Dit is een chemisch product, maar niet schadelijk voor mensen en geschikt voor onder andere fruitteelt etc.
Klik om te vergroten...
Je stelt me niet teleur hoor , je hebt ook geen weet wat ik er mee ga aanvangen , waarom ze zo laat buiten staan en wat toprot betreft kan je ja al helemaal niet uitspreken want een normale plant staat nog langer en heeft ook kans op toprot , heeft nix te maken of het autoflowers zijn of niet.

Bedankt voor de tip in ieder geval straks even in het tuincentra kijken.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#8
inner_search zei:
Je stelt me niet teleur hoor , je hebt ook geen weet wat ik er mee ga aanvangen , waarom ze zo laat buiten staan en wat toprot betreft kan je ja al helemaal niet uitspreken want een normale plant staat nog langer en heeft ook kans op toprot , heeft nix te maken of het autoflowers zijn of niet.

Bedankt voor de tip in ieder geval straks even in het tuincentra kijken.
Klik om te vergroten...
Gelukkig is het in België altijd lekker zonnig.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
John Trap zei:
Gelukkig is het in België altijd lekker zonnig.
Klik om te vergroten...
Ze hoeven niet altijd buiten eh :wink:
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#10
inner_search zei:
Ze hoeven niet altijd buiten eh :wink:
Klik om te vergroten...
Pas dan maar op met het in je hok halen van allerlei vervelende ziektes!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
John Trap zei:
Pas dan maar op met het in je hok halen van allerlei vervelende ziektes!
Klik om te vergroten...
Ruimte word elke kweek opgeruimd ontsmet en opnieuw klaargemaakt, dus daar heb ik geen schrik van :wink:
Het is gewoon de eerste keer dat ik witte vlieg had en was benieuw of er een biologisch Product was ter bestrijding

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."