Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeklemmend gevoel op de borst na het smoken

Beklemmend gevoel op de borst na het smoken

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
DoYoThangLid
01-01-2024, 00:00
#1
Halloo iedereen,

Ik heb twee maanden geleden na het blowen een paniekaanval gehad door een steek op mijn borstbeen die uitstraalde naar mijn armen, trillen door het hele lichaam, harkloppingen, noem het maar op. Ik dacht dat er iets mis was met mijn hart, dus ben de volgende dag gelijk gestopt met blowen en het roken van sigaretten.
Daarnaast heb ik een bloedtest laten doen en een hartfilmpje laten maken, daar was alles prima, behalve dat ik een lichte geleidingstoornis heb.
De cardioloog wou daarom een echo laten maken, hier bleek alles perfect op te zijn, dit heb ik twee dagen geleden te horen gekregen en mag van de cardioloog gewoon een biertje doen, een jointje roken, intensief sporten, in principe alles dus, geen rede tot terughoudenheid.

Dus ik dacht gister weer eens met vrienden een paar trekjes te nemen van een joint (5 trekjes), waarna ik heerlijk stoned werd, want ik ben twee maanden gestopt geweest.
dat heerlijke euforische gevoel, sloeg na een half uur om in ineens een erg beklemmend gevoel op de borst met lichte steken af en toe, alsof mijn ribbenkast heel erg strak stond, moeite met ademhalen (dat gevoel had ik tenminste), hart ging ook super snel. Nadat ik besloot naar huis te gaan op de fiets, werd ik rustig en verdween het beklemmende gevoel ook. Als het mijn hart niet kan zijn geweest, zou het kunnen dat ik onbewust heb zitten hyperventileren? Herkent iemand deze klachten na het roken?
Ik heb mij heel erg druk gemaakt om mijn hart en vaak gedacht dat ik dood zou gaan de afgelopen twee maanden (terwijl ik nuchter was), kan dit mee spelen en zomaar naar voren komen na het roken, ondanks ik het gevoel had lekker in mijn vel te zitten?
Ik vind het zo gek want ik heb echt anderhalf jaar lang elke dag 3/4 jointjes gerookt, zonder problemen, ik genoot er altijd heel erg van, Naast het feit dat het ongezond is ofcourse.
Maar sinds die ene paniekaanval van twee maanden geleden is mijn hele wereld op zijn kop gezet.
Ik ben benieuwd of er meerdere mensen zijn met deze ervaringen voor eventuele tips om het weer te proberen of juist helemaal niet.
Want ik vond het wel heerlijk om weer even stoned te zijn, totdat dat beklemmende gevoel kwam. toen werd ik spontaan nuchter en werd mijn high zo goed als verpest, helaas.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wiet versterkt datgene wat er al in je koppie afspeelt , ook het roken van tabak bij de wiet of te sterke cannabis kan een paniekaanval aanslingeren. Mischien ff een tijdje stoppen ? Of andere manier van toedienen? Beetje cbd olie erbij kan ook angsten wat tegen gaan. Ik heb vroeger bij het blowen ook wel paniek effecten gehad en sensaties rond de ribben , vooral na het roken van sterke haze.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die paniekaanval klinkt niet verwerkt. Onderbewust zal het telkens blijven terugkomen totdat je hiermee aan de slag gaat. In de tussentijd verstandig om het blowen te laten. Daarmee versterk je het gevoel alleen maar.
D
DoYoThangLid
01-01-2024, 00:00
#4
MaddMonkey zei:
Die paniekaanval klinkt niet verwerkt. Onderbewust zal het telkens blijven terugkomen totdat je hiermee aan de slag gaat. In de tussentijd verstandig om het blowen te laten. Daarmee versterk je het gevoel alleen maar.
Klik om te vergroten...
Thanks voor je snelle reactie. Goed om dan inderdaad daarmee aan de slag te gaan. Ik merkte onbewust al een lichte spanning tijdens het roken en ik twijfelde aan het begin ook. Dus heb dan denk ik mentaal toch nog werk te doen. Dat beklemmende gevoel zou dus heel goed kunnen komen door een eventuele paniekaanval?
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wil beamen wat MaddMonkey heeft gezegd. Heb het zelf ook gehad.

Misschien komt het ooit goed. Anders is dit het maar zo. En dat is rot maar drugs (want dat is wiet ook!) is niet alleen maar de positieve kanten. Dit hoort er ook bij.
D
DoYoThangLid
01-01-2024, 00:00
#6
Don Draper zei:
Wil beamen wat MaddMonkey heeft gezegd. Heb het zelf ook gehad.

Misschien komt het ooit goed. Anders is dit het maar zo. En dat is rot maar drugs (want dat is wiet ook!) is niet alleen maar de positieve kanten. Dit hoort er ook bij.
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad wel zo. Als het mij niet meer dat gevoel geeft dat het me gaf, heb ik er ook niks meer aan. Maar dat is misschien dus ook wel het mentale gedeelte, dat het mij nu zo paniekerig maakt. Heb jij zelf ook last gehad van dat beklemmende gevoel op je borst? Ik ben erg benieuwd of dit door paniek of hyperventileren kan komen. Thanks voor je reactie.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ook steken in mijn borst die onverklaarbaar waren, heb ernaar gecheckt maar mijn waardes konden niet beter zeggen de artsen die mij regelmatig en op verzoek hebben gecheckt, dit ondanks een zeer slechte leefstijl.

Wat er toen veel speelde was weinig slaap en mentaal misschien ook niet helemaal goed. Laatste jaren geen last meer gehad van het gevoel in mijn borst. (zelf noemde ik het toendertijd mijn hart)

Wiet gebruik is ook flink verminderd in blowen en ook in sigaretten roken (sigaretten zat ik toen aan de 30-40 sigaretten per dag). Qua wiet zit ik sinds een jaar meer aan de olie dan blowend. Maar dat laatste is geen advies. Als iets niet goed voelt, niet doen. Kan ik je wel tips gaan geven zoals hoe het beter kan gaan worden maar het komt dan, wanneer dat uiteindelijk niet meer werkt, toch weer net zo hard terug.

Dus beter kan je het zo laten. Misschien in de toekomst dat het weer gaat. Verder heb ik niet echt een idee hoe het bij mij is opgelost. En niet dat blowen altijd bij mij nog een feestje is hoor.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat met CBD heb ik zelf ook gedaan en is ook een goede tip. Maar uiteindelijk, op de langere termijn, is het dweilen met de kraan open. Je stopt jezelf alleen maar meer in de wiet valkuil.

Wat je wel kan doen is blowen vervangen met CBD olie. En dan af en toe een blowtje. Maar op (zeer) regelmatige basis je blowen ermee oplossen raad ik af. Ik zit nu op het punt dat ik er meer doorheen zat dan dat ik voor medicinaal wiet gebruik was.
D
DoYoThangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Don Draper zei:
Ook steken in mijn borst die onverklaarbaar waren, heb ernaar gecheckt maar mijn waardes konden niet beter zeggen de artsen die mij regelmatig en op verzoek hebben gecheckt, dit ondanks een zeer slechte leefstijl.

Wat er toen veel speelde was weinig slaap en mentaal misschien ook niet helemaal goed. Laatste jaren geen last meer gehad van het gevoel in mijn borst. (zelf noemde ik het toendertijd mijn hart)

Wiet gebruik is ook flink verminderd in blowen en ook in sigaretten roken (sigaretten zat ik toen aan de 30-40 sigaretten per dag). Qua wiet zit ik sinds een jaar meer aan de olie dan blowend. Maar dat laatste is geen advies. Als iets niet goed voelt, niet doen. Kan ik je wel tips gaan geven zoals hoe het beter kan gaan worden maar het komt dan, wanneer dat uiteindelijk niet meer werkt, toch weer net zo hard terug.

Dus beter kan je het zo laten. Misschien in de toekomst dat het weer gaat. Verder heb ik niet echt een idee hoe het bij mij is opgelost. En niet dat blowen altijd bij mij nog een feestje is hoor.
Klik om te vergroten...
Goed om te horen dat je er geen last meer van hebt gehad. Ook dat je geminderd bent, alles in moderation, dat is 1 ding dat ik wel geleerd heb de afgelopen maanden. Mijn slaapritme is inderdaad ook nogal wisselend inderdaad, er zijn genoeg dingen waar ik nog aan kan werken heb ik al gemerkt haha, thanks voor je tijd man.
D
DoYoThangLid
01-01-2024, 00:00
#10
ChefCurry zei:
Wiet versterkt datgene wat er al in je koppie afspeelt , ook het roken van tabak bij de wiet of te sterke cannabis kan een paniekaanval aanslingeren. Mischien ff een tijdje stoppen ? Of andere manier van toedienen? Beetje cbd olie erbij kan ook angsten wat tegen gaan. Ik heb vroeger bij het blowen ook wel paniek effecten gehad en sensaties rond de ribben , vooral na het roken van sterke haze.
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad een goede. Ik ben met wiet begonnen doordat CBD mij in het verleden geholpen heeft om van anxiety af te komen. Ben ik ook mee gestopt omdat mevrouw van de spoedeisende hulp, toen ik dus een paniekaanval kreeg, vertelde dat er nog niet genoeg onderzoek naar is gedaan, maar mocht vervolgens wel aan de alprezolam, beetje tegenstrijdig niet? Maar goed, thanks voor de tip, heb nog een flesje staan, dus dat is het proberen waard om eerst wat rust in mijn lichaam te krijgen.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je ondanks de CBD olie toch op de spoedeisende hulp kwam vanwege paniek lijkt het me zo diep te zitten dat je niet wat met THC moet doen. Het lijkt me niet zo tegenstrijdig als de alprezplam je wel helpt.

Kijk anders eens naar CBD wiet om te blowen. Misschien dat dat is wat je zoekt. Liefst zo min mogelijk THC erin.
D
DoYoThangLid
01-01-2024, 00:00
#12
Don Draper zei:
Als je ondanks de CBD olie toch op de spoedeisende hulp kwam vanwege paniek lijkt het me zo diep te zitten dat je niet wat met THC moet doen. Het lijkt me niet zo tegenstrijdig als de alprezplam je wel helpt.

Kijk anders eens naar CBD wiet om te blowen. Misschien dat dat is wat je zoekt. Liefst zo min mogelijk THC erin.
Klik om te vergroten...
Ja de paniek ontstond doordat mijn hartslag omhoog ging en door te kijken naar mijn hartslag op de apple watch, waar mijn hartslag erg schommelde en ik paniekerig werd, schoot hij naar 165 en dat maakte de paniek nog erger en dus ook mijn hartslag hoger, toen de speodeisende hulp gebeld.
Het lijkt me tegenstrijdig, omdat CBD natuurlijk is en ik niet echt fan ben van het zo snel voorschrijven van medicijnen, vanwege de side effects en afhankelijkheid die je eraan over kan houden. CBD lijkt mij een veiligere alternatief dan alprazolam qua afhankelijkheid en wat het met je lichaam zelf doet.

Ik zal eens checken naar CBD wiet en die olie eens uit proberen, kijken of dat werkt voor mij. Ik ben wel van plan, als ik weer ga roken om dan een vaporizer aan te schaffen, omdat er dan geen verbanding plaats vind en je geen teer en al die troep binnen krijgt, wellicht heeft dat ook effect op de high itself. maar goed, voorlopig eerst maar even mentaal fris worden haha.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#13
Precies je laatste zin. Gebruik de Alprezolam om mentaal beter te worden en erna als dat het geval is, kan je kijken naar CBD olie. :)
D
DoYoThangLid
01-01-2024, 00:00
#14
Don Draper zei:
Precies je laatste zin. Gebruik de Alprezolam om mentaal beter te worden en erna als dat het geval is, kan je kijken naar CBD olie. :)
Klik om te vergroten...
Ik heb Alperazolam nu al weken niet meer gebruikt, dus ga daar ook niet meer aan beginnen. Zal andere manieren moeten vinden om die paniekaanval te verwerken. Als ik nuchter ben, heb ik weinig last van paniek, heel af en toe. het ging mij vooral om de paniek die ik gister voelde na het smoken en die werd veroorzaakt door die hevige druk op mijn borst en ribben. :(
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#15
Persoonlijk zou ik het laten.
Als je eenmaal in deze spiraal zit ga je niet op korte termijn genieten meer van wiet.
Misschien heb je baat bij meditatie of ademhalingsoefeningen zo dat je de paniek een beetje onder controle kunt krijgen en meer zelf vertrouwen in je lichaam.
Zelf ook angsten en paniek gehad met wiet is flink vervelend en heb toen paar jaar niks gebruikt.
Nu doe ik het maximaal 1x per maand in een chille setting.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."