Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat als wiet legaal was?

Wat als wiet legaal was?

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MadsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een vraag over de prijzen van wiet als het legaal was, eigenlijk is het heel simpel.
Als wiet legaal was en ook geen taxatie had (ik weet het onrealistisch) hoeveel zou ik dan per gram voor een goed wietje betalen?

Denk dan aan een wietje zoals powerplant, amnesia haze of critical kush. (voor de mensen uit utrecht, ik bedoel die van culture boat)

Ik vraag me dit heel erg af omdat ik veel liever wiet rook dan alcohol drink alleen soms het idee heb dat het gewoon te duur is.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verbouw lekker zelf wat planten dan je tijd verspillen met een vage hypothese. Dat kan je prima uitrekenen hoeveel het je dan uiteindelijk gekost heeft per gram. Vooral veel tijd (en stinkende vingers op het einde haha)
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
MaddMonkey zei:
Verbouw lekker zelf wat planten dan je tijd verspillen met een vage hypothese. Dat kan je prima uitrekenen hoeveel het je dan uiteindelijk gekost heeft per gram. Vooral veel tijd (en stinkende vingers op het einde haha)
Klik om te vergroten...

Je moet je vingers ook niet in je anus stoppen

@MaddMonkey

smelly-monkey-faint.gif
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
MaddMonkey zei:
Verbouw lekker zelf wat planten dan je tijd verspillen met een vage hypothese. Dat kan je prima uitrekenen hoeveel het je dan uiteindelijk gekost heeft per gram. Vooral veel tijd (en stinkende vingers op het einde haha)
Klik om te vergroten...
Niet zo zuur doen aapje.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Niet zo zuur doen aapje.
Klik om te vergroten...
Komt door de acid? Wat een leuk mopje he
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Madsmoker zei:
Ik heb een vraag over de prijzen van wiet als het legaal was, eigenlijk is het heel simpel.
Als wiet legaal was en ook geen taxatie had (ik weet het onrealistisch) hoeveel zou ik dan per gram voor een goed wietje betalen?

Denk dan aan een wietje zoals powerplant, amnesia haze of critical kush. (voor de mensen uit utrecht, ik bedoel die van culture boat)

Ik vraag me dit heel erg af omdat ik veel liever wiet rook dan alcohol drink alleen soms het idee heb dat het gewoon te duur is.
Klik om te vergroten...

Hai Madsmoker,

Ik begrijp je interesse, maar je maakt een paar denkfouten.

Op dit moment, met het gedoogbeleid op coffeeshops, betaal je geen btw of accijns over wiet. Zou ook raar zijn: btw over de handel in wettelijk illegale middelen. Een coffeeshop betaalt nu alleen belasting over gemaakte winst. Belastingtechnisch is dit dus een topsituatie!

Wanneer wiet gelegaliseerd wordt komt er btw en accijns (60%) bij. Plus dat dan ook de wietteelt gereguleerd kan worden, met bijbehorende vergunningen (en die kosten ook geld), regelgeving, kwaliteitseisen etc.

Legalisering van wiet zou de staatskas ongeveer 405 miljoen euro opleveren. Drie keer raden waar dat dan vandaan moet komen... :wink:

Een eigen plantje is een optie, maar dat is ook gewoon wel echt veel werk en de oogst kan tegenvallen. Wat dat betreft heeft Maddmonkey wel gelijk. Probeer het eens, en dan kom je erachter dat de huidige prijzen echt niet zo idioot zijn.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Niet zo zuur doen aapje.
Klik om te vergroten...
Niet zuur, geen zin te typen wat jij minstens typte :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."