Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa 20 jaar hasj, 2 maanden gestopt

Na 20 jaar hasj, 2 maanden gestopt

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
ThejackalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste allemaal,
Na 20 jaar elke dag hasj, ( 4 5 jointjes per dag en geen enkel nacht gemist ) ben ik nu 2 maanden gestopt ( ook met sigaretten ). Ik kan wel slapen maar heel slecht, en elke nacht nachtmerries en word elke dag moe wakker. Ii merk dat ik geniet van niks meer, ben onrustig geworden, en heel chargrijnig en prikkelbaar. Heeft iemand een idee of dat ooit houdt op?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Thejackal zei:
Beste allemaal,
Na 20 jaar elke dag hasj, ( 4 5 jointjes per dag en geen enkel nacht gemist ) ben ik nu 2 maanden gestopt ( ook met sigaretten ). Ik kan wel slapen maar heel slecht, en elke nacht nachtmerries en word elke dag moe wakker. Ii merk dat ik geniet van niks meer, ben onrustig geworden, en heel chargrijnig en prikkelbaar. Heeft iemand een idee of dat ooit houdt op?
Klik om te vergroten...
Ja, maar bij de een langer dan de ander. Het is knap dat je al twee maanden gestopt bent, maar laat deze symptomen je niet overhalen te gebruiken! Misschien duurt het nog wel 2 maanden, maar het wordt beter. Echt.
T
ThejackalLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rotjoch zei:
Ja, maar bij de een langer dan de ander. Het is knap dat je al twee maanden gestopt bent, maar laat deze symptomen je niet overhalen te gebruiken! Misschien duurt het nog wel 2 maanden, maar het wordt beter. Echt.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de tip, maar morgen zou ik de eerste avond alleen thuis zijn, en ik zou een joint gaan roken.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thejackal zei:
Bedankt voor de tip, maar morgen zou ik de eerste avond alleen thuis zijn, en ik zou een joint gaan roken.
Klik om te vergroten...
Oh. Negeer dan wat ik gezegd heb. En wat je zelf gezegd hebt
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thejackal zei:
Bedankt voor de tip, maar morgen zou ik de eerste avond alleen thuis zijn, en ik zou een joint gaan roken.
Klik om te vergroten...
Ik zou het als ik jou was niet doen. Gestopt is gestopt, toch? Wacht sowieso eerst tot je weer helemaal gereset bent joh
T
ThejackalLid
01-01-2024, 00:00
#6
Is het normaal dat ik 2 maanden na stoppen toch voel je je onrustig, prikkelbaar, en moe? Het is alsof ik burn out heb
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thejackal zei:
Is het normaal dat ik 2 maanden na stoppen toch voel je je onrustig, prikkelbaar, en moe? Het is alsof ik burn out heb
Klik om te vergroten...
Ja is normaal. Vriend van me heeft +-7 jaar elke dag zwaar geblowd. Nadat hij gestopt was moest hij ook zeker een half jaar acclimatiseren aan het nuchter slapen. Er is niet echt een tijd op te zetten maar het wordt een keer beter. Gewoon volhouden, veel blijven bewegen (sport) en gezond eten helpen ook!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Thejackal zei:
Bedankt voor de tip, maar morgen zou ik de eerste avond alleen thuis zijn, en ik zou een joint gaan roken.
Klik om te vergroten...
Wellicht ten overvloede maar dit zou ik niet doen, verlengt het herstelproces alleen maar. Probeer eerst eens terug naar de baseline (geen negatieve effecten meer van niet blowen) te komen.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thejackal zei:
Is het normaal dat ik 2 maanden na stoppen toch voel je je onrustig, prikkelbaar, en moe? Het is alsof ik burn out heb
Klik om te vergroten...
Ja man. Ik heb dit nog, na een jaar. Het komt met vlagen en lijkt ook niet altijd minder te worden. Maar dat is het wel. Je ervaart dat zelf alleen niet altijd zo.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
Thejackal zei:
Is het normaal dat ik 2 maanden na stoppen toch voel je je onrustig, prikkelbaar, en moe? Het is alsof ik burn out heb
Klik om te vergroten...
Je hebt 20 jaar gebruikt! Herstel hiervan kan anderhalf jaar duren. Blowen dempt emoties en dromen, dus daar heb je 20 jaar geen last van gehad. Nu zul je een beetje opnieuw moeten leren hoe het zonder thc werkt.

Denk voorlopig niet dat je best af en toe een jointje kunt doen. Ten eerste verleng je daarmee het herstelproces, ten tweede creëer je een 'way out' wat betreft je burnout gevoel en je dromen. Dan zit je zo weer elke dag te blowen, zou zonde zijn toch?
T
ThejackalLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mevrouw Pløp zei:
Je hebt 20 jaar gebruikt! Herstel hiervan kan anderhalf jaar duren. Blowen dempt emoties en dromen, dus daar heb je 20 jaar geen last van gehad. Nu zul je een beetje opnieuw moeten leren hoe het zonder thc werkt.

Denk voorlopig niet dat je best af en toe een jointje kunt doen. Ten eerste verleng je daarmee het herstelproces, ten tweede creëer je een 'way out' wat betreft je burnout gevoel en je dromen. Dan zit je zo weer elke dag te blowen, zou zonde zijn toch?
Klik om te vergroten...
Bedankt iedereen voor support, eerlijk, zonder dit forum zou ik zeker een joint gaan roken vanavond. Maar jullie hebben gelijk, beter doorbijten dan herstelproces te verlengen. Want ik wil zo graag vanaf, want ik zie dat ik als klotzaak tegen mijn vrouw reageer, en ik wil dat het ophoudt
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thejackal zei:
Bedankt iedereen voor support, eerlijk, zonder dit forum zou ik zeker een joint gaan roken vanavond. Maar jullie hebben gelijk, beter doorbijten dan herstelproces te verlengen. Want ik wil zo graag vanaf, want ik zie dat ik als klotzaak tegen mijn vrouw reageer, en ik wil dat het ophoudt
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me de juiste beslissing. Top 👍🏻
B
BodhiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Thejackal zei:
Bedankt iedereen voor support, eerlijk, zonder dit forum zou ik zeker een joint gaan roken vanavond. Maar jullie hebben gelijk, beter doorbijten dan herstelproces te verlengen. Want ik wil zo graag vanaf, want ik zie dat ik als klotzaak tegen mijn vrouw reageer, en ik wil dat het ophoudt
Klik om te vergroten...
Hoe is het nu?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."