Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen maar hoe?

Stoppen maar hoe?

8 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
i
ill_literateLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi, ik dacht ik post hier aangezien ik het niemand in mijn omgeving durf te vertellen..ben nu 19 jaartjes jong. En doe regelmatig cocaine.Heb me laatste paycheck eraan uitgegeven.Alles opgemaakt eraan.en doe het nu dagelijks.Het ergste is de drang, als ik nuchter ben heb ik gevoel dat ik niet leef. depressief en angstig. Ik wil ervanaf , , ik zie dat mijn omgeving mij begint te haten voor wie ik geworden ben.. ze weten niet dat ik eraan doe.maar hebben wel hun vermoedens.Ik wil er vanaf.Ik wil van de drang af.Ik wil een normaal leven lijden maar hoe? wat raden jullie me aan? Ik wou het door de wc spoelen , maar dat was de moeilijk.Zou een afkick centrum helpen.of moet ik erover praten? ik weet het niet . ik ben radeloos.Ik zie dat ik eraan kapot ga.Hartklopping niet normaal , en de roes erna maakt me helemaal depressief.Het is alsof mij lichaam er echt moeilijk tegen kan.Ben van een klein beetje al helemaal kapot.Hoe moet ik dit nu aanpakken?

alvast bedankt voor enige reacties.
R
RainhaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je zegt zelf al dat je graag wil stoppen, en stoppen kan je alleen als je het echt wilt. Misschien is het tog handig om iemand over je gebruik in te lichten, die kan je helpen om te beginnen met minderen en jij kunt er ook je verhaal bij kwijt..Je kunt jezelf ook bij een afkickcentrum laten behandelen.. ik zou alleen zeggen stop nu het (waarschijnlijk) nog kan :wave:
i
ill_literateLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je reactie,,, ik heb het inmiddels al gedeeld met iemand die nogal dichtbij me staat,,,reactie was nogal luchtig. Maar ik heb teminste wel iemand die me erin steunt...en dat zal zeker helpen :)
Beginnen is simpel , maar stoppen niet.Gewoon een sterke wil en dan kom je er wel denk ik? :) greetz.
d
doopieLid
01-01-2024, 00:00
#4
hoop dat ut juh lukt
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ej k hoop dat het je lukt... het is lullig als drugs de baas over je word..
merk k nu aan een vriendin van me...ze is verslaafd geweest aan de xtc..en nu speed...3 jaar..der helpen wil niet...want ze wil niet eten..niet slapen..en geen dokter..

ik denk dat ik dit meisje niej meer kan redden..die gaat hier aan onderdoor...
maar jij geeft zelf al aan dat je er vanaf wil...zet door...het kan..het zit tussen je eige ore

succes! gabberfreak
i
ill_literateLid
01-01-2024, 00:00
#6
bedankt :wink: zit nu trouwens al circa 3 weken zonder. Moet wel zeggen dat de verleiding erg groot is.Aangezien ik nog een gram heb liggen.En er soms dingen gebeuren waardoor je het ff wilt "vergeten", en al snel je eraan vergrijpt.Het is wel dat ik vaak nog fantaseer over het gevoel weet je wel.Maar dan denk ik aan de nadelen (hartkloppingen etc) en dan vergeet ik het alweer snel.Rook wel wat meer nu heb ik gemerkt, maar beter roken dan snuiven toch.op naar week 4.
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#7
hej kerol.... k wou dat da meissie die ik wil helpen zo een oordeel als jou had.,.zij geeft al aan dat het er niet lukt...
wat mij de doorslag gaf echt te minderen..was te zien..hoe rasties mensen kunnen veranderen en alles...

af en toe een keer drugs maakt niet uit... het hoort bij de mensen die meer willen in het leven...alleen pas er mee op... dat het niet de baas over jezelf word... zelf ben ik daar nu ook achter...en t werkt goed.. gewoon aan de leuke dingen int leven denken..

succes gabberfreak!
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
ill_literate zei:
bedankt :wink: zit nu trouwens al circa 3 weken zonder. Moet wel zeggen dat de verleiding erg groot is.Aangezien ik nog een gram heb liggen.En er soms dingen gebeuren waardoor je het ff wilt "vergeten", en al snel je eraan vergrijpt.Het is wel dat ik vaak nog fantaseer over het gevoel weet je wel.Maar dan denk ik aan de nadelen (hartkloppingen etc) en dan vergeet ik het alweer snel.Rook wel wat meer nu heb ik gemerkt, maar beter roken dan snuiven toch.op naar week 4.
Klik om te vergroten...

verkoop die gram dan gewoon
g
ger69Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja...ik heb ook alles er doorheengedonderd...maakte mijn brievenbus niet meer open salaris na een dag of 10 op etc...maar heb via mijn werkgever kunnen regelen dat ik wekelijks geld krijg ipv maandelijks..en nu gaat het beter..geen schulden meer....ik kon nooit stoppen met gebruiken tot mijn geld op was onverzadigbaar,nu gebruik ik anders 1 of 2 nachten per week en niet meer dat lege gevoel dat je geld op is en nog 3 weken door moet komen tot salaris gestort is

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."