Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd of niet?

Verslaafd of niet?

10 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
r
roaren*Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik denk als je er veel aan denkt het niet zo erg is, maar elke keer als je er aan denkt en er dan ook werkelijk koopt dat je dan wel voor een stuk verslaafd bent, maar probeer anders gewoon eens een weekendje ofzo niet te gebruiken en als dat je lukt, dan denk ik niet dat je verslaafd bent,
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je coke gebruikt is het neem ik aan normaal je na 20-30 min een nieuwe lijn wilt... nu vroeg ik me af.. een coke verslaving bouw je dit op met termijnen? coke is volgens veel mensen zwaar verslavend? omdat het contrast tussen het goeie en slechte gevoel zo heftig is?

waneer kun je jezelf verslaafd noemen?
c
crazy legsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk als je maar 1 a 2 x in de maand gewoon voor de fun doet met uitgaan bijvoorbeeld dat je niet verslaafd bent. Ik zelf heb een periode gehad dan moest ik iedere x als ging stappen wat hebben anders vond ik het niet leuk om testappen, dan ben je volgens mij wel verslaafd.
Ik deed het trouwens niet door de weeks, maar als iemand dat ook nog eens doet ben je wel redelijk zwaar verslaafd en als je elke dag snijft kun je beter hulp gaan zoeken anders kom je in een goot terecht
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, maar de drang naar meer is redelijk normaal? ik gebruik nu meestal gezamenlijk met een groep ieder weekend.. en soms een keer door de weeks omdat iemand het dan aanbied.. merk wel k steeds meer er aan ga denken in nuchtere toestand, gewoon steeds denken had k t nu maar?.. niet vaak maar sommige momenten?
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Laat ik dan maar geen cometaar meer hebben,, als ik aan het middel denk koop ik het nog niet direct, maar bijvoorbeeld een weekend niet gebruiken doe ik meestal niet.. en meestal snuiven zonder uitgaan.. gewoon met een groepje binnen,, en geld lenen tjah.. begin dus te merken het er aardig in sluipt? dit is neem ik aan ook t linke aan sos?
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#6
roaren* zei:
ik denk als je er veel aan denkt het niet zo erg is, maar elke keer als je er aan denkt en er dan ook werkelijk koopt dat je dan wel voor een stuk verslaafd bent, maar probeer anders gewoon eens een weekendje ofzo niet te gebruiken en als dat je lukt, dan denk ik niet dat je verslaafd bent,
Klik om te vergroten...

Mee eens, weekendje weer alleen zuipen bijvoorbeeld, dan is in eerste instantie die drang er wel, maar na een tijdje denk je er ook al niet meer aan (heb ik tenminste). Dan merk je naderhand ook wel dat het zonder coke relaxt kan zijn.

Verslaving is moeilijk te definieren, voor iedereen anders.. Voor mij is het snuiven wanneer je niet uitgaat of iets dergelijks een teken van verslaving, of wanneer je geld gaat lenen om sos te halen.
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#7
GabberFreak17 zei:
Laat ik dan maar geen cometaar meer hebben,, als ik aan het middel denk koop ik het nog niet direct, maar bijvoorbeeld een weekend niet gebruiken doe ik meestal niet.. en meestal snuiven zonder uitgaan.. gewoon met een groepje binnen,, en geld lenen tjah.. begin dus te merken het er aardig in sluipt? dit is neem ik aan ook t linke aan sos?
Klik om te vergroten...

Lijkt me wel. Gewoon proberen het voor je zelf relaxt te houden, ben zelf nooit echt verslaafd geweest, maar denk ik zoals het gros van de coke-gebruikers gewoon op de juiste momenten een keer nee zeggen (is cliche, maar cliche's werken nog altijd)
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#8
2 weken clean is ook niet zo heel moeilijk,
Ik weet dat je erop trots bent (ben ik ook nl), maar de truc is om minstens 2 maanden clean te blijven. Als je dat lukt vind ik het heel erg knap van je. Als dat niet lukt, tja, dan heb je het toch vrij hard nodig...
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#9
nu vraag ik me af.. verslaaft zijn.. houd dit in je niet goed functioneerd zonder dit middel. houd dit in je echt elke dag moet gebruiken?.. of houd een verslaving in je het middel niet kan weerstaan.. merk zelf sos veel lekkerder word.. langer werkt, maah de drang naar meer steeds erger word? volgensmij zit ik in een risico zone of heb ik dit fout?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
ja dat zit je met dit spul al heel snel volgens mij...

En je hebt waarschijnlijk maar weinig vrienden die niet gerbuiken?
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#11
het is nu al aardig onder controle:) al bijna 2 weken clean.. en wil nog ff maandje zo doorgaan.. en dan wat slimmer omgaan met me gebruik..
sos is iets waarbij je gewoon logies moet nadenken,, de drang naar sos is gewoon een misplaatste drang naar een blij gevoel 'denk ik' omdat bepaalde hersenfunties minder functioneren.. en steeds minder gaan functioneren, waarna j dus verslaafd raakt aan een middel waardoor je je natuurlijke impulsen om blij te worden opgewekt worden :openmouth:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."