Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen vriend vraagt eindelijk om hulp! Wat nu?

Een vriend vraagt eindelijk om hulp! Wat nu?

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Die mate zal het wel te laat voor zijn.

Je kunt mss eens bellen met de drugs-info-lijn. (kan ff geen nummer vinden op het net, maar kom ik nog wel op terug) Die kunnen je vast wel verder helpen. Héél veel succes.
P
PegasusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn ex-vriend, iemand die ik al heel mn leven ken, is drugsverslaafd. Hij gebruikt met regelmaat coke, van de acht jaar dat hij gebruikt heeft hij dat vier jaar lang iedere dag gedaan. Ik heb een keer gelezen dat als je zoveel gebruikt dat je daar een gesleten persoonlijlheid van kan krijgen, iets waarvan ik denk dat hij dat heeft. Toen ik hem gister aan de telefoon had zei hij dat hij met me wou praten over iets dat persoonlijk is, en dat het iets is wat verder niemand mag weten. Hij vroeg aan me of ik met hem mee zou willen gaan naar het baumanhuis omdat hij alleen niet durft en omdat hij nu genoeg heeft van drugs en zelf echt wil stoppen. Hij heeft zoals de meesten die drugs gebruiken al vaker gezegt dat hij wil stoppen, maar dit is de eerste keer dat hij echt om hulp vraagt. Ik ga vanavond naar hem toe om hierover met hem te praten. Maar weet niet waar ik goed aan doe, ik ben echt blij dat hij eindelijk om hulp heeft gevraagd, maar had de hoop hij echt zou stoppen al opgegeven na nachten lang wakker gelegen te hebben. (het is niet voor niks nu mn ex-vriend) Ik weet dat ik heel veel geduld moet hebben en weet ook dat hij nog wel eens een terug val zal krijgen. Is het een goede stap van hem om naar het baumanhuis te gaan? Hij ziet er niet verslaafd uit, woond nog thuis en heeft een hele goede baan. Ik ben bang dat als hij mensen ziet die er veel erger aan toe zijn denkt dat zijn probleem wel meevalt. Maar waar kan hij dan naar toe?? Ik weet het niet meer, en wil hem echt graag helpen! Maar dan wel goed! :confused: Liefs, Bianca
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
sorry ik kan je hier echt niet bij helpen
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Poeh, lastige kwestie! Denk dat de echte deskundigen je daar beter over kunnen adviseren. Vraag er gewoon bij het baumanhuis naar en leg je twijfels uit. 4 Jaar lang elke dag aan de sos noem ik toch vrij ernstig, maar ik ben dan ook gelukkig niet bekend met hele ernstige gevallen.
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#5
heej.. vrij vervelend allemaal.. t moet echt zijn keuze zijn die wil stoppe en er helemaal achter staan..anders wil dit nie.. .. sos sluipt er eenmaal in heb ik zelf ook ondervonden.. net op tijd gestopt met alle drugs En De Belangrijke ' Mate ' er in houden..


sterkte!
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb niet lang hoeven te zoeken ineens.
klik hiero

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."