Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAntibiotica en cocaine

Antibiotica en cocaine

3 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
K
KeeshondLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is het verstandig als je cocaine hebt gebruikt en je moet met een Amoxicilline trihydraat (antibiotica) kuur beginnen, om dan de volgende dag met de kuur te beginnen?
Op google heb ik nagezocht dat antibiotica alleen werkt als de bloeddruk gelijk is, is de volgende dag je bloeddruk nog hoog na het gebruik van (onversneden) cocaine?
Ook staat er niets in de bijsluiter of op de verpakking over het gebruik van alcohol of drugs in combinatie met dit medicijn.
Hopelijk kan iemand mij helpen, het is niet dat ik bang ben dat ik ziek word, maar ben bang dat de kuur misschien niet gaat werken als ik de volgende dag al ga starten.
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe naïef om te denken dat je onversneden coke hebt :wave:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#3
yo keeshond,

hoop dat jij niet zo vals bent als die sneeuwwitte keeshond van de buren van mijn grootouders. :tearsofjoy: die heeft me als peuter menigmaal in de vingers gebeten als ik hem aaide :smilingimp: helaas had opa toen geen pittige pijnstiller in witte poedervorm voor me. :cry:

het antwoord op je vraag is afhankelijk van de hoeveelheid cocaine die je genuttigd hebt. als het een of twee lijntjes van zeer goede kwaliteit waren, dan kan je wel met de amoxicillinekuur beginnen. er zal dan niet zo veel coca meer in je bloed zitten en zeker niet als je daarna veel water gedronken hebt, dan is je body nog beter gezuiverd en afhankelijk van de conditie van je hart de bloeddruk teruggelopen naar een aanvaardbaar niveau. :)
indien je echter veel poeder de neus ingejaagd hebt, zeg maar vanaf een kwart gram , dan wordt het een ander verhaal. als je een sealtje van 1 gram erdoor heen gejaagd hebt, dan blijft dat 72 tot 80 uur daarna aantoonbaar in je bloed en de bloeddruk zal vaak evenlang te hoog blijven. die loopt na het innemen van stevige porties coca maar zeer geleidelijk terug en vanzelfspreken blijft het hart een heavier ritme houden bij bijna pure cocaine. (damn man, zou bijna willen vragen waar je dat vandaan hebt... :openmouth: )
weet niet of je ook nog alcohol erbij gedronken hebt want door de combinatie wordt de bloeddruk nog hoger. bij mij duurt het soms wel anderhalve week voor de bloeddruk weer ok is...
slik tegenwoordig na 2 dagen een paar betablokkers om de boel te kalmeren maar dat is eigenlijk zeer onverstandig :(

je kan dus beter even een dagje of wat wachten tot je met de medicatie start als je het te bont gemaakt hebt maar ik weet niet waarom je antibiotica krijgt. als de aard van je klachten (bijv. een ernstige infectie) het urgent maakt om snel te starten, dan zit je met een dilema want des te eerder je die pillen gaat slikken, des te sneller knap je op. maar als je bloedruk fluctueerd, dan bestaat er het risico dat de kuur niet goed aanslaat. let wel: die kans is aanwezig, maar het hoeft niet te gebeuren. als je dus iets ergs onder de leden hebt dat een snelle remedie nodig heeft, dan zou ik toch maar beginnen met de amoxicilline. drink en snuif in ieder geval niet tijdens de kuur, want dan ga je het noodlot tarten. de meeste medicijnen verliezen door alcohol en drugs een groot deel van hun effectiviteit!

waarom laat je de bloeddruk niet even meten bij een huisartsenpost of bij een drogist. vaak kan je dat effen laten doen bij de ethos of de tuinen. je kan ook zelf een bloedrukmeter kopen. wellicht een beetje prijzig maar ik denk dat die great quality sosa van jou ook niet goodkoop
is :grin:

succes & get well soon. :wave:
K
KeeshondLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lol nee het is niet goedkoop, je hebt dus ook niet veel nodig :grin:
Ik ga op goede hoop toch er mee beginnen!
Het is voor een infectie aan mijn kaak/wang.
Er staat niets op het medicijn op dat je geen alcohol erbij mag drinken en op internet las ik dat het niet uitmaakt als je alcohol drinkt, dus ik neem aan dat deze antibiotica wel aan gaan slaan, aangezien ik het maar bij 1 dagje heb gehouden en rustig aan heb gedaan.
Bedankt voor je reactie!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."