De vraagstelling maakt duidelijk dat je het antwoord eigenlijk al weet....
Het heeft inderdaad met die venclacxine eferor te maken. Of beter gezegd met de aanleiding waarom je dit middel slikt. Cocaine werkt enkel effectief als je lekker in je vel zit. Als je depressief bent of door een andere psychische aandoening gekweld wordt die (deels) samenhangt met een verstoring van de neurotransmitters in de hersenen, dan is cocaine een echte afrader. Coca brengt o.a. een waanzinnig goed gevoel voort omdat het je complete dopaminevoorraad in de bloedbaan loslaat en vervolgens verhindert dat deze neurotransmitters weer terugkeren naar hun oorspronkelijke plek. Depressieve mensen hebben meestal een tekort aan dopamine en/of serotonine. Er valt dus niet zoveel in de bloedbaan te lozen om euforie voort te brengen. Eigenlijk onstaat daardoor het omgekeerde van het beoogde effect. IPV gelukzallig te worden ga je jezelf door de verstoring in het neurale netwerk zwaar klote voelen.
Als de medicatie je al minder neerslachtig, nerveus ofzo maakten, dan wordt die heilzame werking al snuivende ongedaan gemaakt. Een go3de kwaliteit hakt er harder in, ga je jezelf in dit soort gevallen ongelukkiger door voelen dan door zwaar versneden zooi.
Bij depressiviteit en andere mentale stoornissen is de kans erg groot dat het terugvinden van de neurale balans in het brein erg lang (soms bijna een jaar) gaat duren. Soms gaat dat ook helemaal niet lukken omdat er voorheen, in bijv een chronische depro-conditie, al nauwelijks een harmonieus evenwicht in de hersenen aanwezig was.
in jouw geval zou ik het op de dopamine inwerkende middel cocaine niet meer gebruiken, en al evenmin het op serotonine gerichte goedje XTC
beide genoemde neurotransmitters zijn gerelateerd aan gevoelens van voldoening, aan geluk, liefde & genot...
Succes daarmee in alle opzichten
![:)]()