Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkickkliniek

Afkickkliniek

1 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TrippleKXLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik moet binnenkort naar een afkickkliniek voor mensen tussen 12 en 23 jaar.
Ik moet 3 maanden en als dat nog niet genoeg is 6 maanden.

Wat moet ik verwachten van een afkickkliniek?
Wat moet je daar allemaal doen?
Moet je 3 maanden echt alleen maar bij zo een kliniek blijven?

Wie heeft er wel is in zo een kliniek gezeten?
En wie wil me wat informatie geven over zo een kliniek?

Gr. :sunglasses:
x
xtc zoekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb ook in een afkickkliniek gezeten. Tja wat kun je verwachten. Je zit achter gesloten deuren en mag alleen onder begeleiding naar buiten. Je hebt een daginvulling, denk aan sport,creatieve ttherapie, muziektherapie. Er wordt gezocht naar alternatief gedrag wat je kan gaan doen in plaats van drugs gebruiken. Zoals een stukje lopen, fietsen, computeren. Beetje stompzinnig vond ik want dat kan je zelf ook wel bedenken. Een keer per week een persoonlijk gesprek met een psycholoog. Tevens wordt je gestimuleerd actief te blijven, dus spelletjes of sport te doen in de avonduren.

Het slagingspercentage in de reguliere afkickklinieken is zeer laag. Mij heeft het niet geholpen. Ik denk dat hulpverlening verdomd weinig kan op dit gebied en dat als het je lukt dat dat voor 99 procent aan je eigen te weiten is, en aan het feit dat je er klaarblijkelijk klaar voor was. Succes

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."