#1
Ik ben een jongen van 22 jaar en heb slechts 1 keer mdma/xtc gebruikt (april dit jaar) en verder geen enkele andere drugs, op een paar jointjes na. Enkele vrienden van me gaan over een week of 3 naar een hardstyle/hardcore feest en willen dan aan de coke gaan. Zij hebben dit al een paar keer vaker gedaan en waren daarvan onder de indruk.
Ik vraag me echter af of het wel echt zo leuk is? Leuker dan mdma (dat vond ik fantastisch)? Op internet lees ik namelijk veel nadelen van coke, terwijl ik van mdma eigenlijk vooral veel voordelen ken.
Coke:
- Duur
- Korte werking (hooguit een uur op top niveau, maar meestal korter)
- Redelijk verslavend
- Opgefockt gevoel (ruzie willen hebben)
..en bij mdma weet ik uit eigen ervaring:
- Goedkoop
- Lange werking (3 uur per pil bij mij)
- Vrijwel niet verslavend
- Heerlijk gevoel, iedereen is aardig
Nu snap ik best dat ik de voordelen pas ontdek en kan begrijpen wanneer ik het gebruikt heb, maar ik vraag me op dit moment gewoon af of de voordelen wel tegen de nadelen opwegen? Anders gebruik ik dat weekend liever gewoon weer mdma (april is ook al een tijdje geleden namelijk..
)
Ik vraag me echter af of het wel echt zo leuk is? Leuker dan mdma (dat vond ik fantastisch)? Op internet lees ik namelijk veel nadelen van coke, terwijl ik van mdma eigenlijk vooral veel voordelen ken.
Coke:
- Duur
- Korte werking (hooguit een uur op top niveau, maar meestal korter)
- Redelijk verslavend
- Opgefockt gevoel (ruzie willen hebben)
..en bij mdma weet ik uit eigen ervaring:
- Goedkoop
- Lange werking (3 uur per pil bij mij)
- Vrijwel niet verslavend
- Heerlijk gevoel, iedereen is aardig
Nu snap ik best dat ik de voordelen pas ontdek en kan begrijpen wanneer ik het gebruikt heb, maar ik vraag me op dit moment gewoon af of de voordelen wel tegen de nadelen opwegen? Anders gebruik ik dat weekend liever gewoon weer mdma (april is ook al een tijdje geleden namelijk..