Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvochtvreters in ruimte..goed plan?

vochtvreters in ruimte..goed plan?

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
C
CrystaliceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hee luitjes effe een vraagje...
Ben nog nieuw op deze site :wave: ,maar ziet er goed uit verder!
Het probleem is;mijn rv blijft te hoog..afzuiging staat open..2000m3 uitlaat zou voldoende moeten zijn voor 20m3 kamer.
Is het plaatsen van een paar vochtvreters een goed plan of heeft dat weinig zin ivm circulatie?
Wie kan mij hier een zinnig antwoord op geven?
Alvast thnx!
Greetz!
Crystalice :sunglasses:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#2
bedoel je LV ipv rv? Te hoge luchtvochtigheid is niet goed.

Een vochtvreter is goed. Als je hydro kweekt dan kan je het water goed hergebruiken omdat het water een PH waarde heeft van nul, daarmee kan je de PH waarde omlaag halen.

afzuiging is belachgrijk. oppervlakte zegt ook niet alles of je voldoende afzuiging hebt. Hoeveel lampen hangen er eigenlijk?
C
CrystaliceLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik bedoel rv(relatieve luchtvochtigheid)
er hangen op 8m2 8 x 400wt
verder gaat ie toppie,maar ik zit te stoeien met een min 56% rv en een max 78% rv
C
CrystaliceLid
01-01-2024, 00:00
#4
davie zei:
bedoel je LV ipv rv? Te hoge luchtvochtigheid is niet goed.

Een vochtvreter is goed. Als je hydro kweekt dan kan je het water goed hergebruiken omdat het water een PH waarde heeft van nul, daarmee kan je de PH waarde omlaag halen.

afzuiging is belachgrijk. oppervlakte zegt ook niet alles of je voldoende afzuiging hebt. Hoeveel lampen hangen er eigenlijk?
Klik om te vergroten...
ph 0 is erger als accuzuur ik denk dat je 7 bedoelt.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Crystalice zei:
davie zei:
bedoel je LV ipv rv? Te hoge luchtvochtigheid is niet goed.

Een vochtvreter is goed. Als je hydro kweekt dan kan je het water goed hergebruiken omdat het water een PH waarde heeft van nul, daarmee kan je de PH waarde omlaag halen.

afzuiging is belachgrijk. oppervlakte zegt ook niet alles of je voldoende afzuiging hebt. Hoeveel lampen hangen er eigenlijk?
Klik om te vergroten...
ph 0 is erger als accuzuur ik denk dat je 7 bedoelt.
Klik om te vergroten...

Ik bedoel eigenlijk EC (Electrical Conductivity) waarde.

Afzuiging lijkt mij ook wel voldoende.

78% is wel erg hoog. Ik weet niet in welke week je zit, maar te hoge luchtigheid zorgt voor rot in de toppen. Een te hoge luchtvochtigheid maakt het voor de plant heel moeilijk om het overtollige water kwijt te raken terwijl bij een te lage luchtvochtigheid de plant juist water blijft afstoten waardoor hij dreigt uit te drogen. De relatieve luchtvochtigheid neemt toe als de temperatuur daalt.
78% bij 22 graden?
56% bij 27 graden?

Probeer het eens met vochtvreters en goed ventileren is ook erg belangrijk. Zorg ervoor dat je planten een beetje bewegen zodat ze een dikke stam krijgen voor een goed transport van voeding.

8 x 400W is goed voor een kweekoppervlakte van 5,6m2.

Misschien kun je hier iets mee.
C
CrystaliceLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kan er weinig mee,huidmondjes sluiten zich bij te lage rv waardoor groei en bloei tot een halt komt en 8 x 400wt is echt goed genoeg voor 8m2,maar toch bedankt!
Greetz Crystalice :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."