Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshulp gevraagd

hulp gevraagd

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
w
wietjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

ik heb vorige week zaterdag(05/05) 5 zaadjes gezaaid. Deze zijn allemaal mooi uitgekomen en zijn ondertussen 5-6cm geworden :) . Maar gistere merkte ik dat er bij 1 plantje, 1 van de 2 blaadjes verdord was. Vandaag is het hele topje verdord. Is dit plantje nog te redden?
Heb gefeminiseerde zaden gebruikt, en potgrond gemengd met een beetje compost.
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb je foto's?

Waarschijnlijk is het niet meer te redden, en áls het goedkomt zal het sowieso een achterblijvertje zijn.
w
wietjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Foto's kan ik spijtig genoeg nie plaatsen want digi cam is kapot.
Moet ik iets doen aan het plantje of gewoon zo laten en hopen dat het goed komt.
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik weet niet wat er precies mis is, dus je kan er niet veel aan doen.

Je moet er zeker geen extra voeding ofzo aan geven.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het had ook flink geregend dus misschien wel te veel water
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ah je hebt ze gewoon in volle grond gezaaid?

Ik zou ze in het vervolg een week of twee voorgroeien in een pot : buiten zetten als de zon schijnt, binnen als het regent of hard waait.

Na 2 weken kan je ze dan in volle grond zetten. Dan kunnen ze beter tegen de harde natuur. Zaailingen zijn erg fragiel, dus alleen de sterksten zullen overleven (dit is handig om je genetica te verbeteren)
w
wietjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik heb ze nog niet in volle grond staan. Staan nog in een bloembak. Maja dit plantje is toch volledig kapot.

Kan ik ze bij goed weer beter in een kleine serre zetten of gewoon buiten? En ik heb ze nu in 1 grote bloembak staan op ongeveer 7 cm van elkaar. Kan ik ze hierin laten staan totdat ik ze overzet naar volle grond of beter in aparte bloembakjes doen?
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gewoon buiten. Het glas (of plastiek) van je serre houdt een deel van het licht tegen.

Op 7 cm van elkaar is te dicht opeen. Hun wortels zullen onontwarbaar in elkaar groeien, waardoor je hun wortelsysteem zal beschadigen als je ze wilt scheiden. En als je ze niet scheidt, gaan ze elkaar verdringen eens ze groter worden.

Het hangt ervan af hoe groot ze al zijn(en dus hoeveel hun wortels al ineen gegroeid zijn). Als ze nog vrij klein zijn, zou ik ze zo vlug mogelijk scheiden. Beter 2 kleinere bloempotten gebruiken dan 1 grote :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."