Ze hangen een beetje en sommige blaadjes zijn geel, wat kan ik nu het beste doen zodat ze er weer goed uit komen te zien?
#2
#3
je verteld allemaal poespas over buiten en zolder ...
Wat je moet vertellen doe je niet, hoe kan iemand dan iets zinnigs zeggen.
Geef de info die iemand nodig heeft en dan heb je kans.
Stonie
#4
hee dass snel een foto doet 1000 woorden.
Je bent wel een jankert he, er is nietrs aan de hand.
Gewoon droog wegzetten onder veel licht en niet te veel watergeven want een jong stekje verbruikt geen water.
Gele blaadjes trekken niet meer groen maar de nieuwe blijven mooi groen.
Niet te droog wegzetten dus niet op de kachel.
Een plastic tentje om je kloontje heen doet wonderen de eerste 3 dagen.
Wel regelmatig luchten he prutser.
Stonie
#5
Oke bedank, dat had ik ff nodig
#6
WHOOOOWHOOOW, NIET IN DE ZON ZETTEN!!!!
die stekken zijn nog maar net gepot zeg je, dus de wortelontwikkeling moet nog eerst op gang komen.
zet ze dus eerst een paar dagen in het donker, das kunnen ze niet aan fotosynthese doen, en gaan ze hun wortels doen ontwikkelen.
#7
Ja heb ze ongeveer 24 uur geleden gepot, en toen kwamen er al wortels onder de oases van de stekjes vandaan, ze hebben nu zowat de hele dag op zolder gestaan met wat frisse lucht en voldoende licht, maar ik zal ze wel in het donker zetten.
#8
Ze lijken er iets beter uit te zien, toch hangen de blaadjes nogal..
#9
in het donker ?
dag halfschaduw is meer dan zat ....
Er schijnt al geen zon ...
#10
mja, is wat ik gehoord heb van een vriend die tuinbouwschool doet...
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.