Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKweekset vraagje

Kweekset vraagje

2 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
O
OriginLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb mijn mexicaanse kweekset (smartshop) nu 4 keer gesoaked, dus hij is zowat op.

Maar nu zat ik zo te denken, ik heb al veel opgezocht en vond dat wanneer je de
PF-TEK methode doet, en deze op is, je hem ook buiten kan planten en hij daar soms kan hergroeien.

Nu zat ik zo te denken, kan je dit mss ook doen met de kweekset van de smartshop? Het weer is op het moment niet zo goed, maar als ik hem probeer nog iets langer te bewaren aan goede condities, en hem over een half maandje in een bos ergens zou planten, heeft iemand het ooit geprobeerd?
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat dat werkt. Wat volgens mij wel mogelijk is, is een stukje mycelium wegsnijden, en dat verder kweken (op agar?), om er vervolgens een nieuw substraat mee te koloniseren.
O
OriginLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Sjeik zei:
Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat dat werkt. Wat volgens mij wel mogelijk is, is een stukje mycelium wegsnijden, en dat verder kweken (op agar?), om er vervolgens een nieuw substraat mee te koloniseren.
Klik om te vergroten...

Ja dat weetk :), maar als je goed nadenkt, wat doe je dan? Je pakt een beetje van de cultuur en je laat hem terug groeien op voedingsbodem. Maar als je hem helemaal zou planten en je bemest hem goed, en zorgt voor goede grond, dan doe je feitelijk juist hetzelfde he, maar dan in het groot...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."