Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbladeren verkleuren lichtgroen (PowerPlant)

bladeren verkleuren lichtgroen (PowerPlant)

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je misschien een foto zou kunnen posten, zou helpen. Ik weet niet hoe het met dat Intratuin-spul staat en of het de oorzaak kan zijn, misschien dat iemand anders dat weet.

Ik neem aan dat je ze wel voeding geeft? Misschien de dosering iets opschroeven, en dan ff kijken of de kleur wat bijtrekt.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kweek al jaren 4 plantjes in mijn tuin voor eigen gebruik. Meestal heb ik PP en die koop ik als stekjes. De plantjes van dit jaar groeien ongelofelijk hard en zien er geweldig goed uit. Alleen had ik er vorige week wat luis op dus besloot ik ze met een anti luizen middel te behandelen. (Intratuin eigen merk, tegen luis en witte vlieg, biologisch spul) Flink bespoten met dat spul en de luis is weg.

Probleem is nu alleen dat alle nieuwe blaadjes heel lichtgroen gekleurd zijn. De meeste uiteinden zijn gewoon groen maar aan het begin van de blaadjes ziet alles heel licht. Kortom, mijn plantjes zien er niet meer gezond uit. Iemand enig idee of de oorzaak ligt in het luizenmiddel of kan er iets anders aan de hand zijn? Eventueel kalk tekort? PH waarde is gewoon 7 dus de grond is niet te zuur.

Dank voor de eventuele reacties. :)
S
SvstonedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ze gaan dood

Is het dezelfde grond als je de keren ervoor zaadjes plante? (zelfde soort grond, niet identieke)
Is je grond goed vochtig, zoniet legt de fruitvlieg er larvan in en beschadigd de wortols

gtg
S
SvstonedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Altijd gewoon maken dat het bovenste laagje van het aarde vochtig blijft en als de randen loskomen van de emmer dan sproei ik altijd wat water ertussen, nooit geen vliegen.

Heb al mensen gezien die niet hun aarde vochtig houden en de kleine fruitvliegjes kwamen van onder het aarde

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."