Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs al het blad bruikbaar bladafval?

Is al het blad bruikbaar bladafval?

1 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo menschen :)

Kan ik al het blad van de plant gebruiken als bladafval om hash van te maken, of alleen het blad dat in en rond te toppen zit? soms heb je takjes waar echt alleen maar blad aanzit, is dat de moeite waard om te bewaren?
Ik laat het sowieso nog ff zitten voor zetmelen die in suikers worden omgezet etc. de grotere bladeren zitten maar op termijn zal het misschien handiger om er af te halen. weet iemand eigenlijk wanneer alle suikers zijn gevormd?

alvast bedankt :mrgreen:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#2
De grote bladeren kun je gewoon weggooien, maar de kleinere blaadjes waar je de kristallen op ziet zitten kun je wel gebruiken. Vooral de blaadjes rond de top dus idd.

Verder word het chlorofyl in de wiet na ongeveer 2 weken drogen omgezet in suikers, maar dit is een langzaam proces, dus het beste is om de wiet meer tijd te geven om te rijpen in bv zo'n glazen weckpot, dat heet 'curen'. Het is ook dat chlorofyl dat de wiet een plant-achtige smaak geeft als je het rookt voordat het goed droog is, en naarmate je de wiet langer bewaart gaat het beter smaken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."